Motorsavshækklipper
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-07-01 23:02

Findes der en 'kam' man kan skrue på sværdet af en motorsav, så den kan
bruges som hækklipper?
Nu skal der godt nok startes en alvorlig tjørnekrig, jeg er færdig med de
små elektriske negleklippere der kun polerer overfladen. Hækken bliver
langsomt men sikkert tykkere og højere for hver gang. Det skal være slut!

Alternativt hvad er det bedste mærke benzindreven hækklipper? Med bedste
mener jeg især hvor store grene den kan æde, og hvor sælges den? (Bor i
Esbjerg).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peder K. Laustsen

Dato : 02-07-01 21:31

Der kan fås et sværd til en motorsav af mærket stihl 026, eller du kan få en
hækklipper med motor af mærket stihl. Begge dele klarer grene på 20 - 25 mm.
Det er professionelt grej hvilket prisen selvfølgelig også er efter. Det kan
købes i de fleste skov og have butikker.

Peder K. Laustsen

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ho6kn$1gp$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Niels Olsen

Dato : 02-07-01 23:39

Peder K. Laustsen <p-kl@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aT407.332$F91.17027@news.get2net.dk...
> [...]
> nyhedsmeddelelse:9ho6kn$1gp$1@news.inet.tele.dk...

> Der skrives om en benzindreven hækkesaks der kan klare grene op til
20-25mm,
det klarer de fleste eldrevne også. Jeg har selv været på indkøb i dag og
set lidt på udvalget.
Det endte med en Bosch AHS 48-24 til 849,00kr på tilbud. (Råd og dåd). Den
har en 500W motor,
48cm sværd,og er opgivet til at klare grentkkelser på 24mm. Om den så kan
klare det tør jeg ikke sige
endnu, men den klipper tilsyneladende udmærket. Ihvertfald i forhold til den
gamle, men det skulle den jo også helst.
Jeg mener også der findes en speciel kæde til kædesave, som skovarbejderne
bruger til at afkviste med.
Det kunne måske også være en løsning.

MVH Niels

Fra : Flemming Mortensen

Dato : 04-07-01 12:55

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> Findes der en 'kam' man kan skrue på sværdet af en motorsav, så den kan
> bruges som hækklipper?

Hej
Har selv "haft" høje tjørnehække og har nu sammen med nabo skåret disse ned
til 15 cm for vor fælles hæk og 1/2 meter for resten.
Vi brugte simpelthen et par kædesave, stak dem ind i hækken i ønsket højde
og gik hen langs hækken.

Sådan !

Det værste var oprydningsarbejdet bagefter, men nu er de da håndterbare et
stykke tid.

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Flemming V. Mortensen/Vissenbjerg
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
/* Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside! */

Fra : Frank Larsen

Dato : 04-07-01 23:42

"Flemming Mortensen" <fvm@nethotel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ned
> til 15 cm for vor fælles hæk og 1/2 meter for resten.
Hvad vil i dog med en hæk på 15 cm var det ikke bedre at fjerne den helt så
falder i da ikke over den.
hilsen Frank

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-07-01 00:16

> Hvad vil i dog med en hæk på 15 cm var det ikke bedre at fjerne den helt

> falder i da ikke over den.
> hilsen Frank

Problemet med hække er, at naboen ejer halvdelen. Stod det til mig blev den
trukket op med rode og erstattet af noget moderatvoksende der ikke stikker,
og højden skulle ikke være mere end 1,5 m.

I min frustration har jeg været ude med ørnenæbbet, og det vil den da huske
et stykke tid!

Stadig interesseret i bud på en god benzindrevet.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-07-01 08:05

On Thu, 5 Jul 2001 01:15:41 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Stadig interesseret i bud på en god benzindrevet.

En kammerat har købt en Stihl som han roser i store vendinger.
Modellen kan jeg desværre ikke huske, men han gav vist omkring 2500
for den.

http://www.gartneriet.dk