Vista +nvidia + CRT = dårlig blanding?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-03-07 21:57

Efter at have været nogenlunde tilfreds med vistas håndtering af et 6600gt
kort på en 60Hz lcd, opdager jeg til min rædsel ens muligheder for at
justere refresh-raten mangler ?

Jeg får mulighed for at vælge refreshrate til desktop'en, men alle spil
kører i 60 Hz.. selv stevie wonder får tudefjæs af det syn !

Jeg erindrer tilsvarende problem da xp kom frem..
Har prøvet seneste forceware og forceware beta , samme p*s

Skal man ud og lede efter diverse hacks som coolbits (der ikke virker mere)
eller holde sig fra vista til spil, indtil de får lidt mere styr på tingene
?

xpost

Fra : J. E.

Dato : 12-03-07 23:59

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> Efter at have været nogenlunde tilfreds med vistas håndtering af et 6600gt kort på en 60Hz lcd,
> opdager jeg til min rædsel ens muligheder for at justere refresh-raten mangler ?

Bruger du en driver fra nVidia ?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-03-07 19:32

"J. E." <jn580@sol.dk> skrev i meddelelsen

> Bruger du en driver fra nVidia ?

"Har prøvet seneste forceware og forceware beta , samme p*s"

Ja frisk fra nvidia.com. Har prøvet med forceware 100.65 og 101.41

Har nu prøvet et par af de klassiske "refreshlocktools" der findes, men
ingen af dem har gjort tricket endnu.

Kommer det helt bag på M$ og nVidia at 60Hz i spil ikke er sagen på crt?

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 14-03-07 10:38

Sune Storgaard wrote:

> [...]
> ingen af dem har gjort tricket endnu.
>
> Kommer det helt bag på M$ og nVidia at 60Hz i spil ikke er sagen på crt?

Sikkert ikke. DA det virker hos dem virker det jo hos alle.
Desuden køre 'alle' jo med falde skærme idag

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-03-07 16:59

"Jørgen Knudsen" <en_skod@email.com> skrev i meddelelsen
news:45f7c275$0$144> Sikkert ikke. DA det virker hos dem virker det jo hos
alle.
> Desuden køre 'alle' jo med falde skærme idag

Nej det gør "alle" langt fra, der er langt til at lcd er crt overlegne på
alle punkter. Faktisk synes jeg lige vi har nået det punkt hvor man kan
overveje det hvis man har brug for en kvalitets skærm.

Jeg håber vitterligt jeg har misforstået noget omkring opsætningen, for det
problem med 60Hz havde man jo også på xp og vistnok også win 2000.. de kan
da umuligt have overset det problem i snart et årti ?

De har sørme heller ikke lært lektien mht. opdaterings hastighed på ps/2 og
usb..men hva.. nu opdaterer skærmen jo så langsomt at det ikke gør den store
forskel..
Jeg fik dog fixet usb raten til 500Hz istedet for sølle 125Hz, men det var
da noget af et hack der skulle til.

Dagens tip: undgå vista hvis du vil spille andet end minestryger, den er
ganske enkelt ikke forberedt til det.