Radeon X300 128MB med to LCD-skærme?
Fra : MAL

Dato : 12-03-07 17:29

Hej gruppe!
Jeg har en pc med et Radeon X300 128MB grafikkort, som i dag trækker en 19"
fladskærm og en 15" billedrørsskærm via to forskellige stik på kortet. Nu
har jeg lyst til at købe 2 stk. nye fladskærme og køre udvidet skrivebord
over disse, men jeg ved ikke, om mit grafikkort kan klare denne nye og
større udfordring. Hvad siger I?

Jeg har forsøgt at indkredse mine valgmuligheder mht. nye skærme og
koncentrerer mig nu om disse modeller:

Følgende tre modeller er i bredformat (1680 x 1050):
Dell E228WFP
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=88217
Samsung SyncMaster 206BW
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft21_40/206bw.asp
Samsung SyncMaster 226BW
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft21_40/226bw.asp

Følgende to modeller er i almindeligt 4:3-format (1600 x 1200):
Dell UltraSharp 2007FP
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=59199)
Samsung SyncMaster 204B
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft21_40/204b.asp

Tanken er at købe to ens skærme. Betyder det så noget, at der er to
forskellige stik bag på kortet? Kan de nævnte modeller i det hele taget
bruges sammen med dette kort?

Hvis kortet slet ikke er egnet til disse skærme, hvilket kort skal jeg så gå
efter? Jeg skal bruge det til grafik/layout og foto men ikke til
spil/levende billeder. Jeg har ingen problemer med grafikkortet i forhold
til mine opgaver på de to nuværende skærme.

MAL