Udskille emailadresser fra et tekstdokumen~
Fra : Niels - Aalborg

Dato : 10-03-07 19:28

Jeg har fået en adresseliste i et tekstdokument og vil nu gerne sende en
fællesmail til alle. Jeg tænkte derfor om ikke der fandtes et program
der kan tage en bunke tekst og trække alle mailadresser ud, så man kan
kopiere dem ind i et bcc-felt og få sendt noget ud?

Findes det?

Venligst

Niels

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-03-07 19:54

Niels - Aalborg <niels@priestyard.dk> wrote:

> [...]
> der kan tage en bunke tekst og trække alle mailadresser ud, så man kan
> kopiere dem ind i et bcc-felt og få sendt noget ud?

Hvis programmet er Word, og hvis adresselisten er systematisk opstillet
med en bestemt adskillelse af navn, adresse og mail, kan du omdanne
teksten til tabellayout med det pågældende tegn som kriterium for
dannelse af kolonner. Slet så de øvrige kolonner. Omdan igen tabellen
til tekst. Brug søg og erstat til at sætte komma mellem mailadresserne
og kopiér dem ind i din mail.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Niels - Aalborg

Dato : 10-03-07 21:33

Ove Steen Smidt skrev:
> [...]
> dannelse af kolonner. Slet så de øvrige kolonner. Omdan igen tabellen
> til tekst. Brug søg og erstat til at sætte komma mellem mailadresserne

Tak for svaret. Adresselisten er ikke helt konsistent opdelt, så din
metode vil ikke sikre, at jeg får alt med er jeg bange for. Ellers vil
det virke så vidt jeg kan regne ud.
Jeg har dog nu lavet noget jeg selv synes er lidt smartere endda. Et
automator-script, som trækker alt ud med snabel-a i fra et
Textedit-dokument og kopierer det ind i et nyt dokument.
Det er ikke perfekt, men det tager ca. et par minutter med lidt
rettearbejde, så har jeg isoleret alle adresser og kan lave en
mailingliste i Thunderbird.

Tak fordi du tog dig tid til at hjælpe.

Venligst

Niels

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 11-03-07 17:49

Det lille gratis program Mailjuicer er helt suverænt. Trækker mailadresser
ud af hvad som helst, og sorterer i unikke og dubletter og mistænkelige m.m.

Tror det er opslugt af det ikke gratis Maildrop:

http://freshsqueeze.com/products/maildrop/

Men det fylder kun 300K - 700 med dokumentation. Jeg ku maile det til dig?

mvh. Mikael Kern

Fra : Niels - Aalborg

Dato : 12-03-07 00:02

nospamtoMike [8000 C] skrev:
> Men det fylder kun 300K - 700 med dokumentation. Jeg ku maile det til dig?

Det kunne være super smukt Mike. Min mailadresse fungerer

venligst

Niels