Kan grafikkort hyle?
Fra : Morten Bowman

Dato : 08-03-07 23:58

Hejsa
Mit system hyler og jeg har end ide om at det er mit grafikkort. Jeg har
checket blæseren og det er ikke den.
Det er en ekstrem høj pibelyd der i den grad går én på nerverne!
Jeg mangler dog også at teste min system-disk. Nogen idé til hvordan jeg kan
checke den forresten?
Men kan grafikortet hyle?

Fra : Morten Bowman

Dato : 08-03-07 23:58

Det er et Geforce 6600 GT

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-03-07 01:32

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en ekstrem høj pibelyd der i den grad går én på nerverne!
> Jeg mangler dog også at teste min system-disk. Nogen idé til hvordan jeg

Jeg ville nævnte rækkefølge checke harddiske og harddiske. Måske en gammel
skærm, men tvivler på at det er grafikkortet.

Bjarne K,

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-03-07 08:30

>Jeg ville nævnte rækkefølge checke harddiske og harddiske. Måske en gammel
>skærm, men tvivler på at det er grafikkortet.

Jeg mangler kun at checke min systemdisk, men kan jeg gøre det uden at
skulle installere OS på den anden disk og starte op?

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-03-07 12:18

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message

> Jeg mangler kun at checke min systemdisk, men kan jeg gøre det uden at
> skulle installere OS på den anden disk og starte op?

Du kan vel bare hive kablet af, starte din pc, og se om den stadig hyler.

Bjarne K.

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-03-07 21:53

>Du kan vel bare hive kablet af, starte din pc, og se om den stadig hyler.

Nope for den gør det ikke konstant. det kommer og går og der er ikke
umiddelbart noget system i det.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-03-07 12:47

> Nope for den gør det ikke konstant. det kommer og går og der er ikke
> umiddelbart noget system i det.

Tror der er mange ting i en pc der kan hyle, jeg havde en PSU der hylede, og
det var svært at placere hvor lyden kom fra, før jeg fandt ud af det var
PSU'en. Havde også en skærm der hylede

Det plejer at være spoler der hyler, ved ikke lige om der sidder sådan nogen
på et grafikkort, men det kan også være på bundkortet.
Men når hyletonen er der, kan du prøve at holde på de spoler du kan se, evt.
med et eller andet der ikke leder strømmen og se om du kan finde
synderen, og så give den en klat lim, fra en limpistol hvis du finder den.

// Sid