Video (avi) afspilles i sort/hvid
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 08-03-07 21:52

Hej i gruppen

Min ene computer er pludselig gået hen og troet at den er en gammel
sort/hvid kasse. Ihvertfald kan den uanset film, kun afspille dem i sort /
hvid. De samme film kan sagtens afspilles på den anden computer.

Jeg regner med at problemet ligger et eller andet sted med codec. Derfor har
jeg forsøgt at afinstallere alt hvad der overhovedet lignede et codec
(findes der programmer der kan finde og fjerne?).
Derefter har jeg forsøgt mig med kun at installere Divx 6.5. Dette gav samme
resultat.
Derefter afinstallerede jeg den igen og prøvede nu med kun ffdshow (nyeste
fra 6/3). Dette gav igen samme resultat.

Nogen der kan guide mig på vej til en løsning?

/CJ

Fra : Mads

Dato : 08-03-07 22:19

On Thu, 8 Mar 2007 21:51:44 +0100, "Christian Jacobsen"
<Christian.Jacobsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>fra 6/3). Dette gav igen samme resultat.
>
>Nogen der kan guide mig på vej til en løsning?

Hej

I min forrige computer havde driveren til grafikkortet,
vistnok et ATI kort, nogen ekstra effekter der kunne
slås til under spil og video. Der var bl.a. mulighed
for sort/hvid og sepiatonet video.
Det kunne vel ikke være en sådan special effekt
som du eller en anden er kommet til at slå til ved
uheld ( eller for at drille ) ?

mvh Mads

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 09-03-07 15:40

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for sort/hvid og sepiatonet video.
> Det kunne vel ikke være en sådan special effekt
> som du eller en anden er kommet til at slå til ved

Mange tak Mads.
Det var den helt rigtige ting at kigge på. Simpelt og effektivt

/CJ