>> Bent(Hobro)" <bela"X wrote:
>
> jo tak det er også det de siger (så mister jeg 100,- i porto)
> Ifølge lov om E-handel kan jeg forlange at få ophævet købet på grund
> af mangel ved varen (derudover svarer indholdet i emballagen ikke til
> det der står på emballgen), dvs ude udgifter af nogen art. Det vil de
> ikke (men jeg kører den helt ud, jeg vil ikke finde mig i det)
> Der er tale om en mangel:
> a.. Hvis varen ikke svarer til den betegnelse, den er solgt under,
> eller hvis sælgeren har givet urigtige eller vildledende oplysninger,
> som har betydning for køberens valg af varen.
> b.. Hvis der på anden måde er givet urigtige eller vildledende
> oplysninger. Det kan fx være i annoncer, på emballagen eller i
> brugsanvisningen.
> c.. Hvis sælgeren undlader at give køberen oplysninger om varen, som
> har betydning for køberens valg, selvom sælgeren kendte dem, eller
> burde kende dem
> Bent
Du har retten på din side. Der er lige startet en kampagne vedr.
fortrydelsesret ved e-handel:
http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/kampagne-fortrydelse/
Bl.a.:
"Hvis en forbruger for eksempel køber et par sko for 350 kroner inklusiv
forsendelsesomkostninger på 50 kroner, så skal butikken betale alle 350
kroner tilbage, hvis forbrugeren fortryder – og ikke bare de 300 kroner, som
skoene kostede. Men flere af de gennemgåede hjemmesider indeholdt netop
vilkår om, at forsendelsesomkostningerne ikke returneres ved fortrydelse,
eller at der ved brug af fortrydelsesretten opkræves et gebyr."