Vista directx9
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-02-07 20:28

Hejsa

Kan man installere directx 9.0 på en vista computer? Og vil det hjælpe med
afviklingen af ældre spil?

mvh Frank

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 26-02-07 13:14

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-årstal@indbakke.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Kan man installere directx 9.0 på en vista computer? Og vil det hjælpe med
> afviklingen af ældre spil?

Hej

Nej, der er installeret DX10, som er "bagudkompatibel" mod directX 9 (dx9
spil vil dog køre langsommere, 20% mener jeg, i forhold til en xp )

/Anders

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-02-07 17:29

Anders Matthiessen skrev:

> (dx9 spil vil dog køre langsommere, 20% mener jeg, i forhold til en
> xp )

Det er en and.

Nogle spil kører ganske rigtigt end tand langsommere, andre lidt hurtigere,
men at man taber 20% ydelser hører ingen steder hjemme.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 27-02-07 18:25

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote in message

> Det er en and.
>
> Nogle spil kører ganske rigtigt end tand langsommere, andre lidt
> hurtigere, men at man taber 20% ydelser hører ingen steder hjemme.

Det er korrekt. Det var åbenbart noget jeg har læst på et forum, hvor
brugere rapporterede op 20% drop i fps, men mon ikke det er en kombination
af manglende drivere fra ati+nvidia istedet?

Og ang. direct3d 9 (som det egentlig er det det drejer sig om), så er det
faktisk "inkluderet". Der er lagt et lag API over 10'eren, der emulerer
9'eren.
http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX#DirectX_10

At nogen har installeret 9.0 lyder usandsynligt, Vista vil ikke være glad
for det..?

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 22:48

Anders Matthiessen wrote:

> At nogen har installeret 9.0 lyder usandsynligt, Vista vil ikke være glad
> for det..?

Jeg har smidt DX9 ind op til flere gange efterhånden, ingen brok eller
fejl er opstået som følge af det.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 19:16

Anders Matthiessen wrote:

> Hej
>
> Nej, der er installeret DX10, som er "bagudkompatibel" mod directX 9 (dx9
> spil vil dog køre langsommere, 20% mener jeg, i forhold til en xp )

Det var sjovt, jeg har adskillige spil som kræver DX9 og ikke vil køre
hvis ikke den er installeret, efter installation af DX9 kører de fint...
og jeg oplever SLET ikke de ydelsestab du nævner.

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-02-07 19:40

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:
> Det var sjovt, jeg har adskillige spil som kræver DX9 og ikke vil køre
> hvis ikke den er installeret, efter installation af DX9 kører de
> fint... og jeg oplever SLET ikke de ydelsestab du nævner.

Har jeg forstået det rigtigt, at man kan have både DX10 og DX9 installeret
samtidig under Vista?

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 20:44

Per Nielsen wrote:

> Har jeg forstået det rigtigt, at man kan have både DX10 og DX9 installeret
> samtidig under Vista?

Sådan ser det ud. jeg har i al fald smidt DX9 på min vista og mine DX9
spil kører fint.

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-02-07 21:20

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:
> Sådan ser det ud. jeg har i al fald smidt DX9 på min vista og mine DX9
> spil kører fint.

Okay...Hvad viser dxdiag?

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 21:28