Madonna's Confessions DVD
Fra : Per Hansen

Dato : 06-03-07 23:43

Nu har jeg haft muglighed for at sidde og zappe Madonna's
Confessions Live DVD igennem.
Hvorfor mon jeg sidder med den smag i munden at det nummer
kaldet Music Inferno egentlig er Amanda Lear's Gold bare med
en anden tekst ?
Lidt tørt at man skal hitte atter et nummer fra hende der bare
er noget lånt musik.
Er hun ved at blive en "The Fallen Madonna With The Big Boobies" ?

--
Per Hansen

Fra : Holst

Dato : 06-03-07 23:51

Per Hansen wrote:

> [...]
> er noget lånt musik.
> Er hun ved at blive en "The Fallen Madonna With The Big Boobies" ?

Noget nyt i det? Madonna har jo altid kigget flittigt til højre og
venstre, så det bør vel ikke undre. Madonna har vist sjældent ligefrem
skabt nyt og innovativt musik, men til gengæld har hun bedre end mange
andre formået at vælge det, der lige nu passer til tiden.

Fra : Per Hansen

Dato : 07-03-07 00:21

Holst <newsnov06@shelter.dk> mentioned this

> [...]
> skabt nyt og innovativt musik, men til gengæld har hun bedre end mange
> andre formået at vælge det, der lige nu passer til tiden.

Hmm, monstro det ikke nærmere skyldes den DJ hun slog sig sammen med ?
Hun styrtdykkede i karrieren på et tidspunkt inden hun slog sig sammen
med den DJ jeg ikke lige kan huske navnet på.

Men svagt er det fra pladeselskabet at de har valgt PCM som stereo signal,
sammen med et DTS lydspor. Der er tegn på overkomprimering hist og pist.
Kunne have været løst med en DD 2.0 lyd istedet for, som trods alt kun
fylder en brøkdel af PCM.

Men så er det godt det er en DVD jeg kun har lånt.
--
Per Hansen

Fra : Kaj Larsen

Dato : 07-03-07 21:17

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skabt nyt og innovativt musik, men til gengæld har hun bedre end mange
> andre formået at vælge det, der lige nu passer til tiden.

Hejsa

Vil da bare indskyde mht Madonna at hun har jo "stjålet"/samplet, el hvad
det nu hedder, altså Hung up er jo da i hvert fald Gimme Gimme Gimme( A
Man....) fra ABBA.
Cover versioner hun har lavet har jeg kendskab til to, Express Youself og
American Pie, muligt hun har lavet flere.
Kender ikke den omtalte dvd, udover at det må være hendes seneste
turne,tilstået hun ikke lige er den jeg høre mest.

Mvh

Kaj Larsen

Fra : Holst

Dato : 07-03-07 21:42

Kaj Larsen wrote:

> Vil da bare indskyde mht Madonna at hun har jo "stjålet"/samplet, el hvad
> det nu hedder, altså Hung up er jo da i hvert fald Gimme Gimme Gimme( A
> Man....) fra ABBA.

Det var såmænd noget, hun fik lov til af Andersson og Ulväus:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hung_up

Fra : Kaj Larsen

Dato : 08-03-07 20:56

> Det var såmænd noget, hun fik lov til af Andersson og Ulväus:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Hung_up

Hejsa

Ja okay,så blev jeg da det klogere.
Men mon ikke det havde været for dyrt for Madonna hvis hun bare havde taget
uden at spørge først

Kaj Larsen

Fra : Holst

Dato : 08-03-07 21:41

Kaj Larsen wrote:

> Men mon ikke det havde været for dyrt for Madonna hvis hun bare havde taget
> uden at spørge først

Nu er penge næppe det store problem for Madonna.

Fra : Per Hansen

Dato : 08-03-07 23:27

Holst <newsnov06@shelter.dk> mentioned this

> Nu er penge næppe det store problem for Madonna.

Kun for Ulväus

--
Per Hansen