Bedste kartoffelsalat
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 07:04

Vi i dele opskriften på en rigtig god kartoffelsalat?
Mvh Tommy

Fra : Hansen

Dato : 07-03-07 14:25

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> Vi i dele opskriften på en rigtig god kartoffelsalat?
> Mvh Tommy

Varm eller kold?

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 17:17

"Hansen" <hansen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
>
> Varm eller kold?

Kold
Tommy

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-03-07 18:18

TBJ wrote:
> "Hansen" <hansen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Kold

Varm er ellers faktisk den bedste.

Men du har måske endnu ikke smagt en sådan?

/FL

Fra : Erling Hansen

Dato : 07-03-07 21:23

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Varm er ellers faktisk den bedste.
>
> Men du har måske endnu ikke smagt en sådan?
>
> /FL
Jeg har en dejlig gammel østrigsk salat (ikke mayo !) som jeg altid
laver selv - og nyder. er du interesseret?
erling

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 21:31

"Erling Hansen" <spameh-dh@mail.dknospam> skrev i en meddelelse

> Jeg har en dejlig gammel østrigsk salat (ikke mayo !) som jeg altid
> laver selv - og nyder. er du interesseret?

Ja, prøv bare at smide den her - der kan jo også sagtens være flere der
læser med :)
Tommy

Fra : Erling Hansen

Dato : 07-03-07 21:57

TBJ <bruussnabelaosprikdk> wrote:

> Ja, prøv bare at smide den her - der kan jo også sagtens være flere der
> læser med :)
> Tommy

OK. 1 kg faste mellemstore kartofler skæres i kvarter og koges dagen før
du skal bruge salaten. De dampende varme kartofler overhældes i en stor
skål med en god olivenolie, skålen tildækkes og afkøler natten over.
1/2-3/4 kg løg (efter smag - nogle folk har det bedst med at være
sparsomme med løgene) skæres op i små stykker og blandes i kartoflerne,
der samtidig krydres med salt og peber.
250 gr. små, syltede agurker (Saltzgurken på tysk) skæres i skiver og
blandes i salaten, som nu trækker et par timers tid.
Kort før serveringen smages eventuelt til med lidt mere salt og peber.

Den kan jeg godt spise 5 af ugens dage.
Mvh
Erling

Fra : Erling Hansen

Dato : 08-03-07 21:07

Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:

> [...]
> blandes i salaten, som nu trækker et par timers tid.
> Kort før serveringen smages eventuelt til med lidt mere salt og peber.

Jeg glemte at skrive at kartoflerne skal skrælles inden kogning (Jeg
skræller normalt aldrig mine kartofler).
Mvh
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 21:33

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Varm er ellers faktisk den bedste.

Ja, det er jo nok en smagssag. Personligt foretrækker jeg den kolde udgave.

> Men du har måske endnu ikke smagt en sådan?

Jo, det har jeg skam - indtil flere gange. Men jeg foretrækker nu alligevel
en kold.
Desuden skal jeg bruge den, hvor der ikke er mulighed for at varme den.
Tommy