Problem med kobling i TZ 125
Fra : RpR

Dato : 01-07-01 21:02

En jeg kender har lige anskaffet sig en TZ 125 der dog opfører sig meget
underligt mht. koblingen:

Når maskinen er helt kold er det som om den "klistrer" fast!
Den vil ikke koble ud indtil man har haft den sat i gear og skubbet den løs.
Så virker koblingen perfekt indtil den har stået stille et stykke tid igen.
Olien er selvfølgelig skiftet.

Hvad er der galt? Jeg er ikke lige så ferm med koblinger =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Rune Larsen

Dato : 02-07-01 11:11

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
løs.
> Så virker koblingen perfekt indtil den har stået stille et stykke tid

Der er da ingen olie på koblingen på en TZ'er!!!!
Hvis der er det, er det nye koblingsplader!
Med de reservedelspriser Yamaha holder til deres ræsere, tør jeg _slet_ ikke
tænke hvad det koster :-/

/Rune

Fra : RpR

Dato : 02-07-01 19:36

> [...]
> Hvis der er det, er det nye koblingsplader!
> Med de reservedelspriser Yamaha holder til deres ræsere, tør jeg _slet_

Nej? Så var det alligevel ikke en TZ'er, han holdt ellers hårdt på det =)
Jeg har ikke selv set den, men det er en 125'er Yamaha der ikke må køre på
vejen, og så er der vist ikke så mange at vælge imellem?

Men koblingen er ihvertfald ikke en tørkobling, så meget fik jeg med.

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 03-07-01 08:08

Fra : RpR

Dato : 04-07-01 18:16

>Det kan jo være der bare ikke er betalt afgift af den....

Hmm, ja, det var nok også en mulighed.
Men jeg så den her i formiddags, og det er nu heller ikke en TZ'er. Hvilken
det er, tør jeg så ikke gætte på :/

Men der må da være nogen herinde der har lidt forstand på koblinger?

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-07-01 22:05

> Men jeg så den her i formiddags, og det er nu heller ikke en TZ'er.
Hvilken
> det er, tør jeg så ikke gætte på :/

Du kan starte med at gi mig de fire første tal/bogstaver fra stelnummeret,
så kigger vi på det

/Rune

Fra : RpR

Dato : 05-07-01 22:25

> Du kan starte med at gi mig de fire første tal/bogstaver fra stelnummeret,
> så kigger vi på det

Det er der hakket 3 store stjerner i så den ikke kan regges :/

Er mere intereseret i at få hans satans kobling til at fungere ordentligt.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com