Ensretter til cbr600F2
Fra : Cruiser

Dato : 01-07-01 19:22

Hej NG´s
Ensretteren på min cbr600f2 brændte af sidste sommer hvorefter jeg monterede
en uoriginal "hevy duty" udgave fra Tyskland (da den originale koster en
herregård herhjemme). Nu viser det sig imidlertid at den lader med for høj
en spænding (op til 14,7 V) hvilket akkumulatoren ikke kan holde til i
længden -og så er gode råd jo ved at være dyre hvis jeg skal til at købe en
original. Jeg kan huske at jeg har læst et indlæg her engang om at der var
en fyr i Københavnsområdet der fremstiller nogen til en mere rimelig
pris -er der nogen der har erfaringer med en sådan ensretter -og er der
nogen der har adr. eller tlf nr. på manden.
Ja og hvis der evt. er nogen der ligger inde med en original ensretter vil
jeg selvfølgelig også være interesseret
mvh
Bjarne

Fra : Michael K.S.

Dato : 01-07-01 19:59

On Sun, 1 Jul 2001 20:22:27 +0200, "Cruiser" <surf@mobilixnet.dk>
wrote:

>og er der
>nogen der har adr. eller tlf nr. på manden.

E.S. Elektro/Erik Schnabel
Kronborggade 5
2200 København N
Tlf. 35 85 40 80

>Ja og hvis der evt. er nogen der ligger inde med en original ensretter vil
>jeg selvfølgelig også være interesseret

David Silver Spares har den originale til £79 (ex. VAT @17.5 % og
forsendelse)

http://www.davidsilverspares.co.uk

(regulator/rectifier)

-M

Fra : Armand

Dato : 01-07-01 21:42

Cruiser <surf@mobilixnet.dk> skrev i en news:9hnps0$70v$1@sunsite.dk...
> [...]
> en fyr i Københavnsområdet der fremstiller nogen til en mere rimelig
> pris er der nogen der har adr. eller tlf nr. på manden.

Uden at være en høg til det med elektrik (hertil har jeg min egne
private guru'er!), skulle jeg mene at hvis det drejer sig om en fast
størrelse af overladning vil man igennem en simpel udregning kunne
placere en modstand (i serie?), der klipper den fornødne ½'e Volt af :-/

Manden i KBH er E Schnabel!
Find has firma i den gule under "autoelektro".
Forhør evt ham om trick'et med modstanden!

--
Armand.

Fra : cr

Dato : 01-07-01 22:00

En modstand vil kun forsinke problemet, ikke løse det. to dioder, pænt store
(fysisk) indskudt i ledningen fra "laderelæet", vil gøre det.

Fra : Per Emborg

Dato : 01-07-01 22:11

Øhhhh skal den ikke lade med 14,7 v det mener jeg er helt normalt ??

--
Per Emborg
kvikkerten@email.dk