Ophold i Atlanta
Fra : Kaj

Dato : 07-03-07 11:07

Hej!
På en flyvning fra Lima til Kbh. med Delta Air får vi et længere ophold i
Atlanta.
Spørgsmålet er nu: kan det lade sig gøre at forlade lufthavnen og tage ind
til byen. Det vil være noget svovere end at bruge tiden i lufthavnen. Er der
nogen her, som kan rådgive os, så tak for det.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Elmer Fjort

Dato : 07-03-07 11:43

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til byen. Det vil være noget svovere end at bruge tiden i lufthavnen. Er
> der nogen her, som kan rådgive os, så tak for det.

Der er et helt fantastisk offentligt akvarie i byen.

http://www.georgiaaquarium.org/

Elmer

Fra : jesper outzen

Dato : 07-03-07 16:43

Kaj wrote:
> [...]
> til byen. Det vil være noget svovere end at bruge tiden i lufthavnen. Er der
> nogen her, som kan rådgive os, så tak for det.

Det kommer vel an på hvor lang tid det længere ophold er.
Beregn at skulle bruge taxa til byen.
Men ellers kan I se CNN og Coca Cola i atlanta. Men forestil jer ikke en
by som i Danmark. Atlanta er spredt ud over et stort antal km2. Som før
i denne gruppe. Der findes ikke gågader i USA. Med undtagelse af måske
her i Atlanta hvor den findes under jorden. Kan ikke huske hvad det hedder.

hilsen
jesper

Fra : Kaj

Dato : 07-03-07 19:26

"jesper outzen" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer vel an på hvor lang tid det længere ophold er.

Som jeg lige husker det, ankommer vi ca. 8.00 og skal afsted igen ca.17.00,
så der er lidt tid at bruge på det. Vi har aldrig været i USA, og vil gerne
se en by der, nu vi er i nærheden.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : jesper outzen

Dato : 08-03-07 09:42

Kaj wrote:
> Som jeg lige husker det, ankommer vi ca. 8.00 og skal afsted igen ca.17.00,
> så der er lidt tid at bruge på det. Vi har aldrig været i USA, og vil gerne
> se en by der, nu vi er i nærheden.

Nu er det jo ikke lige sådan at komme ind i USA, Da vi sidst 2006 var i
Atlanta tog det fra vi stillede op i køen til vi var på den anden side
ca. 2.5 time. Vi var uheldige for der var landet mange fly.
Så er der hjele sikkerhedsproceduren når I skal tjekke ind igen og den
er ret omfattende i USA. I skal nok tjekke ind mindst 2 timer før afgang
altså klokken 15. I værste fald kommer I først ud kl. 11.
Spørgsmålet er om de vil lukke jer ind for så kort tid.
Prøv at spørge på den amerikanske ambassade i København. Det har jeg
gode erfaringer med.

jesper o

Fra : Kaj

Dato : 08-03-07 15:24

> [...]
> Spørgsmålet er om de vil lukke jer ind for så kort tid.
> Prøv at spørge på den amerikanske ambassade i København. Det har jeg gode

Tak for det, vi havde nu ikke regnet med, at det ville tage så lang tid at
komme ud, men havde godt nok regnet med at møde 2 timer før afgang - det
skal man jo næsten alle vegne nu.
Jeg prøver ambassaden.

--
Venlig hilsen