Parfume købt på Tenerife
Fra : Morten Larsen

Dato : 03-03-07 18:09

Vi rejser snart til Tenerife hvor vi overvejer at købe bl.a. parfume. I den
forbindelse har jeg ladet mig fortælle, at Sterling ikke tillader at man
medbringer parfume købt på rejsemålet. Det påstås at man ikke engang må
medbringe det i selve kufferten.

Kan dette have sin rigtighed?

På forhånd mange tak for svar.

Med venlig hilsen,

Morten Larsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-03-07 22:25

Hej

"Morten Larsen" <mernstrand@despammed.com> wrote:

> [...]
>forbindelse har jeg ladet mig fortælle, at Sterling ikke tillader at man
>medbringer parfume købt på rejsemålet. Det påstås at man ikke engang må

Nej ! - Køb du bare parfume dernede (hvis det kan betale sig) det
hverken vil eller kan Sterling blande sig i. - Men, jeg går ud fra at du
kender de nye regler omkring flydende ting og sager, disse regler gælder
også ved udrejse fra Tenerife. - Så det vil altid være en god idé at
stoppe det i kufferten, så slipper du også for vrøvl ved
sikkerhedskontroller, som iøvrigt fungerer langt mere fleksibelt og
hurtigt end i CPH. - Go' tur !.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Morten Larsen

Dato : 04-03-07 00:44

Men, jeg går ud fra at du
> [...]
> stoppe det i kufferten, så slipper du også for vrøvl ved
> sikkerhedskontroller, som iøvrigt fungerer langt mere fleksibelt og

Ja- kender de regler , men der var jo rygter

Tak for svaret... det kan i den grad betale sig at købe dernede

Kh,

Morten

Fra : Elmer Fjort

Dato : 04-03-07 11:12

"Morten Larsen" <mernstrand@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Men, jeg går ud fra at du
>

> Ja- kender de regler , men der var jo rygter
>
> Tak for svaret... det kan i den grad betale sig at købe dernede

Kender ikke priserne på Tenerife, men på Gran Canaria er der noget at
spar,
men ikke så forfærdeligt meget.
Cruise rundt mellem de forskellige butikker, og få et bud, og nap det
billigste.

Elmer

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-03-07 12:39

Elmer Fjort skrev:

> Kender ikke priserne på Tenerife, men på Gran Canaria
> er der noget at spar, men ikke så forfærdeligt meget.
> Cruise rundt mellem de forskellige butikker, og få et bud,
> og nap det billigste.

Siden jeg kom til Tenerife første gang i 1971, har jeg
erfaret at der må være nogle specielt lave skatter og
afgifter på alle de Kanariske øer. Jeg ved ikke om det
var "momsen" der var lavere, eller hvad.

Det kunne fx godt betale sig at købe fotoudstyr dernede
i 1970'erne. Jeg har købt flere ting billigt på Tenerife.
Fx kassetteradio, walkman, ur, sko, Swarovski-krystaller
og alt sådan noget.

I hovedbyen, Santa Cruz, var der flere velassorterede
butikker med fx det fotoudstyr, jeg gik efter den gang.
Om der er noget særligt at spare *i dag*, ved jeg ikke.
Det er over 10 år siden, jeg sidst var nede at kigge
(og vandre) på min smukke, elskede vulkan Teide. :·)

--
Herluf
- som har "Tenerife-abstinenser" nu

Fra : Elmer Fjort

Dato : 03-03-07 22:27

> [...]
> den forbindelse har jeg ladet mig fortælle, at Sterling ikke tillader at
> man medbringer parfume købt på rejsemålet. Det påstås at man ikke engang

Det har jeg meget svært ved at tro.
Skulle de åbne hver eneste kuffert og checke indholdet???
Det er da kun politi og told der må.

Elmer

Fra : Ulvir

Dato : 03-03-07 23:25

Elmer Fjort wrote:

> Det har jeg meget svært ved at tro.
> Skulle de åbne hver eneste kuffert og checke indholdet???
> Det er da kun politi og told der må.

Niks du. Security scanner samtlige kufferter. Parfume er de nok ligeglade
med. Med mindre det er forbundet til et ur og batteri med ledninger..

Fra : Morten Larsen

Dato : 04-03-07 00:55

Elmer,

Det er desværre rigtigt........... de checker og scanner alt.

Mine forældre var en tur i Dansk Vestindien sidste år. De medbragte en
"historisk" kniv.... da de kom hjem lå der i baggagen en fin lap papir fra
US Security et eller andet, om at kniven var fjernet, af sikkerheds
hensyn!!!!!!! Dette til trods for at den lå i bagagen.

Så jo.... ALT bli'r scannet :-/

Takket være 911!!!!!!

Kh,

Morten

Fra : Elmer Fjort

Dato : 04-03-07 11:10

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Niks du. Security scanner samtlige kufferter. Parfume er de nok
> ligeglade
> med. Med mindre det er forbundet til et ur og batteri med ledninger..

Security behøver ikke været privat firma. Og hvis der er noget i kufferten
som de synes ser
mærkeligt ud, så er det ikke dem der åbner den, men politi.

Elmer

Fra : Ulvir

Dato : 04-03-07 11:41

Elmer Fjort wrote:

> Security behøver ikke været privat firma. Og hvis der er noget i
> kufferten som de synes ser
> mærkeligt ud, så er det ikke dem der åbner den, men politi.

Security er specialuddannede lufthavnpersonale. Og du kan bande på at det
er dem der undersøger mistænkelige kufferter. Når du går gennem metal
detektoren og den bipper- eller vil undersøge din håndbagage (eller bunden
af dine sko), eller undersøge din kuffert bagved skillevæggen, så får de
ikke fat i en politimand. De gør det sku selv. Og jeg vil meget gerne vædde
en rejse til Gran Canaria på at jeg har ret.

Fra : Nicolai

Dato : 04-03-07 02:38

> [...]
> den forbindelse har jeg ladet mig fortælle, at Sterling ikke tillader at
> man medbringer parfume købt på rejsemålet. Det påstås at man ikke engang

Nej - ikke i din private kuffert :)Det fjernes kun hvis det går imod
flysikkerheden.

MEN - man må ikke spise medbragt med i flyveren . . .

Hvor nærigt er det lige?!?!?

Fra : jesper outzen

Dato : 04-03-07 19:45

Nicolai wrote:

> MEN - man må ikke spise medbragt med i flyveren . . .

Sætter de en af hvis man spiser medbragt mad eller nødlander de eller
kommer man ikke af på bestemmelsesstedet eller ????????????????

jesper o

Fra : Nicolai

Dato : 04-03-07 21:44

> Sætter de en af hvis man spiser medbragt mad eller nødlander de eller
> kommer man ikke af på bestemmelsesstedet eller ????????????????

Det var LIGE min tanke, jeg blev pissed da de sagde det i højtaleren SELVOM
jeg intet havde med.

Mage til små sko skal man lede længe efter!

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-03-07 09:43

On Sun, 4 Mar 2007 00:44:07 +0100
"Morten Larsen" <mernstrand@despammed.com> wrote:

> Ja- kender de regler , men der var jo rygter
>
> Tak for svaret... det kan i den grad betale sig at købe dernede

Der er mange forfalskninger iblandt de parfumer som sælges på de
kanter. De har typisk en stående fremme som demo der er den rigtige
vare, men den man selv får er så pakket ind = man tjekker den ikke lige
på stedet. Når man så kommer hjem, så er det typisk en billig omgang
sæbevand eller lignende der er i flasken.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-03-07 21:25

On Sun, 04 Mar 2007 19:44:54 +0100
jesper outzen <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> Sætter de en af hvis man spiser medbragt mad eller nødlander de
> eller kommer man ikke af på bestemmelsesstedet eller ????????????????

Vi blev passet op af en hundepatrulje i San francisco lufthavn fordi
en af dem i gruppen havde et æble og en halv subway sandwich i
håndbagagen. De gik totalt amok og vi måtte pænt forklare at det altså
var en forglemmelse og at vi straks ville smide det ud.