HUSK - Tag SELV poser med i lufthavnen!
Fra : junk@xot.dk

Dato : 28-02-07 16:11

Netop hørt i TV2/Lorry

Det er SLUT med gratis poser i lufthavenen til væsker.

Fra : Peter T.

Dato : 01-03-07 01:07

udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det er SLUT med gratis poser i lufthavenen til væsker.

Jeg tager til United States of Paranoia i maj. Hvor køber jeg så disse
poser?

--
"MUH!" sagde koen, hvorpå landmanden tænkte "Det var lige godt satans!".
Han drejede på sin kasket, og mumlede "Sikke' et held, at den ikke

Fra : Sus

Dato : 01-03-07 08:58

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Jeg tager til United States of Paranoia i maj. Hvor køber jeg så disse
> poser?

Skide nemt for en dansk bonderøv at kalde USA sådan. Danmark har, eksempel
vis, aldrig oplevet en "11.sept." eller lignende...
Ha' en god tur til det dejlige land...

Fra : Holst

Dato : 01-03-07 09:07

Sus wrote:

> Skide nemt for en dansk bonderøv at kalde USA sådan. Danmark har, eksempel
> vis, aldrig oplevet en "11.sept." eller lignende...

Jeg talte med et par amerikanere fra New York sidste sommer, og deres
holdning var også helt klart, at dette "paranoia" måske var ved at tage
lidt for meget overhånd. Så man kan godt være amerikaner og udtrykke det
samme - det behøver man ikke være en dansk bonderøv for.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-03-07 00:41

On Thu, 01 Mar 2007 09:06:51 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>lidt for meget overhånd. Så man kan godt være amerikaner og udtrykke det
>samme - det behøver man ikke være en dansk bonderøv for.

Mit indtryk er, at de fleste amerikanere er trætte af "paranoiaet".
Paranoiaet er nemt at få øje på, hvis man f.eks. rejser med et
indenrigsfly i USA. Eller hvis man ser en typisk amerikansk
nyhedsudsendelse...

--
Lars Ehlers

Fra : Bjarne

Dato : 01-03-07 09:22

Sus skrev:
> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Skide nemt for en dansk bonderøv at kalde USA sådan.
Man skal nok snarere være ualmindeligt autoritetstro bonderøv for ikke
at se det

Den såkaldte "krig mod terror" har kostet mindst 50 gange så mange
menneskeliv som 11. september og ført til tortur, mord,
koncentrationslejre, kidnapninger og en del andet.

Velbekomme.

Bjarne

Fra : Sus

Dato : 01-03-07 10:05

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> menneskeliv som 11. september og ført til tortur, mord,
> koncentrationslejre, kidnapninger og en del andet.

Alt det du nævner, fandt OGSÅ sted inden 11.sept.
Se på fjernsynet, lige nu, og se så hvilke problemer lille Danmark har at
slås med........
UHA! Det er farligt! Ha - Ha! Nej, danskere er totalt forkælede, og har
utrolig let ved at dømme USA.

Fra : Bjarne

Dato : 02-03-07 19:22

Sus skrev:

> [...]
> slås med........
> UHA! Det er farligt! Ha - Ha! Nej, danskere er totalt forkælede, og har

Nu vil jeg ikke føre en politisk diskussion med dig her og ejheller
dømme nogen, for politiske holdninger hører hjemme i andre fora end her.

Kun lige gøre dig opmærksom på, at du tager fejl.
Den såkaldte "krig mod terror" er et begreb opfundet efter den 11.
september og er brugt for at legitimere krige, som har kostet et
6-cifret antal menneskeliv, samt indskrænke de helt fundamentale
borgerrettigheder og menneskerettigheder, som også mange amerikanere
sætter meget højt. Det er fakta uanset hvad du synes om det.
Gør du bare nar, men dem du gør nar ad er de mange hundrede tusind
mennesker, som enten er døde, invaliderede eller har mistet børn,
forældre eller venner, da USA slog til for at hævne de 2.500, som døde i
højhusene.

Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 04-03-07 11:52

"Bjarne" skrev

> [...]

> Det er fakta uanset hvad du synes om det.
>da USA slog til for at hævne de 2.500, som døde i højhusene.

Først vil du ikke føre politisk diskussion her, derefter vælter det ud med
politiske synspunkter.

Så du mener måske at stedet er velvalgt til dine politiske udtalelser, du
vil bare ikke diskutere dem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne

Dato : 04-03-07 14:08

alexbo skrev:
> [...]
> politiske synspunkter.
>
> Så du mener måske at stedet er velvalgt til dine politiske udtalelser, du

For mig at se er der tale om at jeg har korrigeret en urigtig oplysning
og oplyst nogle fakta; ikke om politiske synspunkter (på om det er
positivt eller negativt):
"Alt det du nævner, fandt OGSÅ sted inden 11.sept."
Den såkaldte "krig mod terror" og dermed alle dens følgevirkninger fandt
ikke sted inden den 11. sept, som hævdet, men begyndte med den
amerikanske præsidents tale til nationen i begyndelsen af 2002.

Men på den anden side er det jo heller ingen historiegruppe, så vi har
nok alle været lidt på afveje ved overhovedet at beskæftige os med ting
der skete for så længe siden.

Bjarne

Fra : Peter T.

Dato : 01-03-07 09:58

Sus udviste en rettidig omhu og skrev:

> Skide nemt for en dansk bonderøv at kalde USA sådan.

Hvilke forbindelser til amerikanske bonderøve i republikanske stater har
du? Lavintelligente rednecks, der går ind for våben til alle? :)

Jamen det er da rigtigt nok, at vi ikke har oplevet en 11. september og vi
næppe kommer til det. Men ud fra de foraer, jeg dagligt deltager i på
nettet, er der altså mange amerikanere, som også mener, at paranoiaen har
taget overhånd derovre.
Ikke desto mindre glæder jeg mig afsindigt meget til at besøge New York for
første gang, når jeg lander i byen i maj.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 01-03-07 20:21

Sus:

> Skide nemt for en dansk bonderøv at kalde USA sådan. Danmark har, eksempel
> vis, aldrig oplevet en "11.sept." eller lignende...
> Ha' en god tur til det dejlige land...

Skide nemt for en slap kælling at være så skide pilotisk korrekt!
Man behøver sgu ikke at bo i et land med væltede højhuse for at kunne
genkende paranoia.

Vi har netop haft besøg af en amerikansk delegation på arbejdet, og de
mente alle at det havde taget overhånd.

--
Mvh. John

Fra : alexbo

Dato : 01-03-07 21:13

"-=JF=- priv" skrev

> Man behøver sgu ikke at bo i et land med væltede højhuse for at kunne
> genkende paranoia.

Næh for at genkende paranoia skal man have mødt den før, måske i spejlet.

Jeg anser udtryk som United States of Paranoia, United bluff, micro$oft, den
talende kavalergang, Anders Fjog og lign., som små menneskers forsøg på at
gøre sig store.

mvh
Alex Christensen

Fra : -=JF=- priv

Dato : 01-03-07 21:31

Efter mange tanker skrev alexbo:

> Næh for at genkende paranoia skal man have mødt den før, måske i spejlet.

Hvorfor dog lige spejlet?
Man kan såmænd nøjes men et par ture til Amerika, følge lidt med i
pressen eller have samarbejde med amerikanere.

> Jeg anser udtryk som United States of Paranoia, United bluff, micro$oft, den
> talende kavalergang, Anders Fjog og lign., som små menneskers forsøg på at
> gøre sig store.

Det er selvfølgelig også en måde at anskue verdenen på.
Jeg ser det nu ikke som andet end kæle- eller øgenavne, i stil med dem
der findes på alle større arbejdspladser. De er sjældent ondskabsfuldt
ment, men er bare en beskrivende måde at skelne den ene Peter fra den
anden.
Et par hurtige eksempler:
Peter-100 år, som mindst skulle være 100 år hvis man talte hans
timesedler sammen.
Røv-og-støvler, en mand med stor røv og langskaftede støvler, der gik
næsten helt op til røven.
Den oppustede kedeldragt, en fed mand i en for lille kedeldragt.
Peter ild-i-mund, en storrygende peter...

Listen er uendelig, og alle disse navne var tildelt med et kammeratligt
gemytligt blink i øjet.

--
Mvh. John

Fra : alexbo

Dato : 01-03-07 21:35

"-=JF=- priv" skrev

> Man kan såmænd nøjes men et par ture til Amerika, følge lidt med i pressen
> eller have samarbejde med amerikanere.

Hmm, jeg synes netop du skrev at "dine" amerikanere synes det var for meget,
nu skriver du at de har paranoia.

mvh
Alex Christensen

Fra : -=JF=- priv

Dato : 01-03-07 21:52

alexbo:

> Hmm, jeg synes netop du skrev at "dine" amerikanere synes det var for meget,
> nu skriver du at de har paranoia.

Er du ude på at trolle, eller læser du teksten som fanden læser biblen?

Ja - den amerikanske sikkerhedstjeneste har paranoia.
Ja - 'mine' amerikanere syntes også at det var overdrevet
Nej - 'mine' amerikanere havde ikke paranoia, men var tvært imod trætte
af den paranoia der gør at man dårligt kan tage en tur med subwaytoget
uden at skulle åbne tasker og blive scannet for våben.

--
Mvh. John

Fra : alexbo

Dato : 01-03-07 22:05

"-=JF=- priv" skrev

> [...]
> den paranoia der gør at man dårligt kan tage en tur med subwaytoget uden
> at skulle åbne tasker og blive scannet for våben.

Næh jeg prøver at få noget kød på de løse påstande.
Hvad betyder f.eks.
"at man dårligt kan tage en tur med subwaytoget"

Jeg er ikke helt sikker på om du mener man bliver scannet for våben i
subvay'en, eller om du mener man er lige ved at blive scannet.
Om sikkerhedstjenesten står i baggrunden og truer med nogle scannere.

Forøvrigt bliver skoleelever på visse skoler scannet for våben, men det er
måske også sikkerhedstjenestens paranoia der er gået helt over gevind.

mvh
Alex Christensen

Fra : -=JF=- priv

Dato : 01-03-07 22:19

alexbo frembragte:

Du er jo en troll :-/
Men pyt - Du får dette sidste svar med, og så gider jeg ærligt talt
ikke ebruge mere tid på dig i denne omgang!

> Næh jeg prøver at få noget kød på de løse påstande.
> Hvad betyder f.eks.
> "at man dårligt kan tage en tur med subwaytoget"

Hvordan prøver man at få mere kød på en udtalelse der ikke er fremsat
endnu? Nå, never mind.

Det betyder at man kan tage en tur med subwayen, men at man ofte bliver
standset og bedt om at åbne dokumentmappen og visw indholdet frem.

> Jeg er ikke helt sikker på om du mener man bliver scannet for våben i
> subvay'en, eller om du mener man er lige ved at blive scannet.
> Om sikkerhedstjenesten står i baggrunden og truer med nogle scannere.

Hvad tror du selv! Kom nu... Vær lidt kreativ!

> Forøvrigt bliver skoleelever på visse skoler scannet for våben, men det er
> måske også sikkerhedstjenestens paranoia der er gået helt over gevind.

De to ting har absolut intet med hinanden at gøre!

--
Mvh. John

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-03-07 00:46

On Thu, 01 Mar 2007 22:18:36 +0100, -=JF=- priv
<invalid@invalid.invalid> wrote:

>alexbo frembragte:

<klip>

>De to ting har absolut intet med hinanden at gøre!

Nej, det er noget, som den lokale ordensmagt ordner i samarbejde med
skolen. Og kun for at forhindre at børnene tager våben med i skolen.
Det fandtes også før d. 11 sept., og før der var noget der hed
Homeland Security.

--
Lars Ehlers

Fra : -=JF=- priv

Dato : 02-03-07 16:35

Lars Ehlers frembragte:

> [...]
> skolen. Og kun for at forhindre at børnene tager våben med i skolen.
> Det fandtes også før d. 11 sept., og før der var noget der hed

My point exactly!

--
Mvh. John

Fra : Holst

Dato : 01-03-07 21:41

alexbo wrote:

> Jeg anser udtryk som United States of Paranoia, United bluff, micro$oft, den
> talende kavalergang, Anders Fjog og lign., som små menneskers forsøg på at
> gøre sig store.

Nah, det er nok bare et halvdårligt forsøg på at være morsom.

Fra : Peter T.

Dato : 01-03-07 22:22

alexbo udviste en rettidig omhu og skrev:

> Næh for at genkende paranoia skal man have mødt den før, måske i
> spejlet.

Naturligvis. Da jeg var yngre lod jeg mig nemmere rive med. Set i
bakspejlet kan jeg snildt tale om paranoia i visse situationer. Feks. var
der jo de drabelige historier om grønjakkerne og sortjakkerne i det område
jeg voksede op i. Så du har da ret.

> Jeg anser udtryk som United States of Paranoia, United bluff,
> micro$oft, den talende kavalergang, Anders Fjog og lign., som små
> menneskers forsøg på at gøre sig store.

Der *kunne* også være tale om humor. Men ok. Lommepsykologisk set kan
humor være en måde at hævde sig på.

Nu og da undrer usenet mig. Der har på en eller anden måde altid være en
lidt arrogant og ofte også bedrevidende holdning hos nogle folk i disse
foraer. Men jeg satser på, at det ofte bunder ud i sociale omstændigheder,
der udmønter sig i manglende evne til at interagere med mange typer folk
udover dem i deres egne sfærer. Og dette ses ofte tydeligt i de
situationer, hvor det kunne være belejligt med en evne til at stikke en
finger i jorden og mærke efter inden man når at blive forblændet af sine
egne evner. Nå.. Nevermind.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 01-03-07 22:31

Peter T. tastede følgende:

> [...]
> situationer, hvor det kunne være belejligt med en evne til at stikke en
> finger i jorden og mærke efter inden man når at blive forblændet af sine

LOL )

Godt at du kunne nøjes med at skrive det, og ikke skulle udtale det
Det havde krævet go'e lunger at have luft til den svada

--
Mvh. John

Fra : Henning

Dato : 03-03-07 08:19

On Thu, 1 Mar 2007 08:57:35 +0100, "Sus" <hallo@hallo> wrote:

>"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

>Skide nemt for en dansk bonderøv at kalde USA sådan. Danmark har, eksempel
>vis, aldrig oplevet en "11.sept." eller lignende...

11. september har endelig givet amerikanerne et sammenhold, de aldrig
har oplevet før. De har ikke haft krige på egen jord, de er et
sammenrand af 100-vis af forskellige nationaliteter gennem de sidste
400 år. Ok, der var nogle få døde, det er prisen for endelig at kunne
være sammen om noget!

Fra : michael

Dato : 03-03-07 22:25

Henning wrote:

> [...]
> sammenrand af 100-vis af forskellige nationaliteter gennem de sidste
> 400 år. Ok, der var nogle få døde, det er prisen for endelig at kunne

De har da i hvert fald haft krige på egen jord. Hvad kalder du ellers
- Den amerikanske uafhængighedskrig, 1775-1783,
http://da.wikipedia.org/wiki/USA%27s_uafh%C3%A6ngighedskrig
- Den mexicansk-amerikanske krig, 1846-1848,
http://da.wikipedia.org/wiki/Mexicansk-amerikanske_krig
- Den amerikanske borgerkrig, 1861-1865,
http://da.wikipedia.org/wiki/Amerikanske_borgerkrig

/michael

Fra : ks

Dato : 01-03-07 11:16

On 01 Mar 2007 00:06:34 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Jeg tager til United States of Paranoia i maj. Hvor køber jeg så disse
>poser?

Cut and paste fra www.cph.dk:

"Hvor kan jeg købe plasticposer?
Reglerne foreskriver, at den pose, du skal bruge til væsker i din
håndbagage, skal være en gennemsigtig og genlukkelig pose på maksimalt
én liter. Du kan købe poserne i en række store supermarkeder. Du
finder dem blandt andet i Bilka, Føtex, A-Z og Matas, og flere
butikker vil følge. I lufthavnens afgangshal forhandles godkendte
poser i CPH's garderobe og i 7 Eleven i Arkaden ved Terminal 2 samt i
Global News and Books butikken i Terminal 3."

Fra : Kaj

Dato : 07-03-07 19:50

"ks" <stretch234@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> poser i CPH's garderobe og i 7 Eleven i Arkaden ved Terminal 2 samt i
> Global News and Books butikken i Terminal 3."
Endelig et svar på det stillede spørgsmål, men det varede godt nok længe.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : drm

Dato : 04-03-07 20:03

Hej

Direkte svar på dit spørgsmål:

Netto har i denne uge en æske med 10 check-in poser til kr. 10,-

Hilsen
Dorthe

Fra : michael

Dato : 04-03-07 20:39

Gad vide om det er poselobbyen, der har presset på for at få denne regel
indført? For 10 kr for 10 poser er da en god fortjeneste.

/michael

Fra : drm

Dato : 06-03-07 18:41

Du har fuldstændig ret - der er selvfølgelig nogen, der benytter sig af det
og sætter prisen på plastikposer i vejret

Dorthe