MC-betjent kørt ned
Fra : Jim Andersen

Dato : 06-03-07 08:59

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-07 16:30

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:45ed1f30$0$48460$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/112/article277622.ece

Har lige hørt i TV-Nord, hvad der skete:
Han ville overhale en bil, men en Taxa svingede ud fra en sidevej og
MC'en ramte Taxa'ens forskærm og betjenten røg over styret og henad
asfalten, der var ingen forlydender om hans tilstand.

En klassisk situation som man egentlig skulle tro en rutineret
MC-chauffør burde være meget opmærksom på, det er jeg ihvertfald selv,
da det, desværre, er en af de helt store klassikere.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : flopper

Dato : 06-03-07 17:55

Brian Sørup tastede følgende:
> [...]
> MC-chauffør burde være meget opmærksom på, det er jeg ihvertfald selv,
> da det, desværre, er en af de helt store klassikere.

og ulovligt. Man må ikke overhale ud for en sidevej, såeh........
Men selvfølgelig er enhver ulykke trist, og en for mange

Flopper

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-03-07 18:02

>flopper skrev:
>Man må ikke overhale ud for en sidevej, såeh........

Øhh?

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-03-07 18:20

"flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og ulovligt. Man må ikke overhale ud for en sidevej, såeh........
> Men selvfølgelig er enhver ulykke trist, og en for mange

Siden hvornår har det været ulovligt at overhale ud for en sidevej?
Næh, sidevejen havde højst sandsynligt ubetinget vigepligt - og her betyder
"ubetinget" at det SKAL man respektere, uanset hvad. Og "pligt" betyder at
det er noget man SKAL, så hvis nogen har gjort noget ulovligt, så ...
tjah...

Rittig

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-07 18:52

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev
> Siden hvornår har det været ulovligt at overhale ud for en sidevej?
> Næh, sidevejen havde højst sandsynligt ubetinget vigepligt -

Det har altid været en hovedregel at det er forbudt at overhale i vejkryds,
og en sidevej kommer med her. Det er iøvrigt også let at indse det
uforsvarlige i det - ubetinget vigepligt eller ej. Under alle omstændigheder
er det da også kedeligt at have ret - og så være død....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 06-03-07 19:07

> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev
>
> Det har altid været en hovedregel at det er forbudt at overhale i
> vejkryds,
> og en sidevej kommer med her.

Skal man så blive bagved en højresvingende til vedkommende endelig er drejet
helt om hjørnet??

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-03-07 20:07

On Tue, 6 Mar 2007 19:06:46 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Skal man så blive bagved en højresvingende til vedkommende endelig er drejet
>helt om hjørnet??

Hvis du spørger mig, så ja.
Netop det stunt har været ved at koste mig turen ind i siden på en
bil.
Kassevognen foran mig svinger til højre, og jeg kører omkring den.
Bag kassevognen gemmer sig en lille potte af en bil med en kvindelig
fører, der mener at det er OK at komme fra sidevejen og svinge til
venstre ud over en mere trafikeret vej, så lige pludselig er vejen
helt fuld af bil.
Heldigvis er hastigheden meget lav, under 40 Km/t, og der plads på
fortovet på modsatte side, så der måtte jeg hen.
Jeg holdt stille lidt for at fordøje oplevelsen.
Historien har lært mig aldrig at passere et andet køretøj med mindre
jeg er 100% sikker på om der befinder sig noget mindre bag det.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 06-03-07 20:28

Steen Gruby expressed precisely :
> [...]
>

> Historien har lært mig aldrig at passere et andet køretøj med mindre
> jeg er 100% sikker på om der befinder sig noget mindre bag det.

En god regel er at langsomme køretøjer overhales
langsomt. Så er der tid til at reagere, og de
andre trafikkanter regner jo kun med det
langsomme og synlige køretøj.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Armand

Dato : 06-03-07 21:22

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> Steen Gruby expressed precisely :

> En god regel er at langsomme køretøjer overhales
> langsomt. Så er der tid til at reagere, og de
> andre trafikkanter regner jo kun med det
> langsomme og synlige køretøj.

En ligeså god regel er ikke at skjule sig selv helt oppe bag uigennemsigtige
køretøjer!
Motorcykler har masser af kraftoverskud og har overhovedet ikke brug for at
være så tæt på den overhalede før der gives gas og overhales :-| Tillige har
man som motorcyklist, såvel som bilist langt bedre fremsyn ved en
tilbagetrukket placering!!

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-03-07 15:08

Armand wrote:
> :-| Tillige har man som motorcyklist, såvel som bilist langt bedre
> fremsyn ved en tilbagetrukket placering!!

Og så bliver man overhalet af en bil der lige snupper ens gode bremselængde

/jim

Fra : Armand

Dato : 07-03-07 17:47

> Og så bliver man overhalet af en bil der lige snupper ens gode
> bremselængde

Hvis en bil har plads til at overhale dig på motorcykel, burde der også være
plads til at du (forinden/samtidig) kan overhale selv et forankørende
lastvognstræk :-|

--
Armand.

Fra : Ole

Dato : 07-03-07 17:47

Wise observation

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-03-07 23:53

> [...]
også være
> plads til at du (forinden/samtidig) kan overhale selv et forankørende

Hvis VFR'en får godt med rulle i 4.gear tager det vel omkring 8-10sek.
at overhale 3 personbiler og et lastvognstog.
Jeg har prøvet det, udgangshastigheden var ca. 80 Km/t, sluthastigheden
var tæt på det røde felt ....
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-03-07 08:31

Armand wrote:
> [...]
>
> Hvis en bil har plads til at overhale dig på motorcykel, burde der
> også være plads til at du (forinden/samtidig) kan overhale selv et

Men jeg har ikke tænkt mig at overhale (selv om dette er en
overhalingstråd)..... Jeg har bare tænkt mig at have en fornuftig afstand
til den forankørende.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 08:39

Jim Andersen wrote:

> Men jeg har ikke tænkt mig at overhale (selv om dette er en
> overhalingstråd)..... Jeg har bare tænkt mig at have en fornuftig afstand
> til den forankørende.

Ah! Det klares lettest med et rygmærke af rette design.

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 08-03-07 09:41

It happens that Torben Scheel formulated :
> Ah! Det klares lettest med et rygmærke af rette design.

- eller en hoppegøj hvor forlygten sidder i
bakspejls-højde - samt det lange lys!

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 09:50

Hekto wrote:

> - eller en hoppegøj hvor forlygten sidder i
> bakspejls-højde - samt det lange lys!

Narj - det hindrer sjældent folk i at overhale.. vi taler om prævention
ikke abort

--
vh
Torben - med høj forlygte

Fra : Hekto

Dato : 08-03-07 11:17

Torben Scheel wrote :
> Narj - det hindrer sjældent folk i at overhale.. vi taler om prævention ikke
> abort

- nemlig! ... det får trafik-misfosteret væk
igen!

Som tidligere omtalt er der dog klart forskel på
hvad bilister tillader sig når man ligger hen
over en racer og når man sidder i 1. sals højde.

Raceren klemmer de og overser - pøllefanten giver
de plads til!

Fra : Armand

Dato : 08-03-07 15:05

> Men jeg har ikke tænkt mig at overhale (selv om dette er en
> overhalingstråd)..... Jeg har bare tænkt mig at have en fornuftig afstand
> til den forankørende.

Og dét er jo heller ikke forbudt.
Men på den anden side så er det heller ikke forbudt at overhale og faktisk
er det den forankørendes pligt at holde til højre og lade sig overhale -
Hvorved at man ligeledes må indstille sig på at afgive den plads man har
foran sig!
Hvis det er en trafikant med go i, må man formode at han hurtigt fortsætter
med næste overhaling hvorved at du genvinder din afstand til forankørende.

Efter et par års arbejdsvej á 20km hovedvej, er en af mine store
trafik-aversioner netop dén situation at folk ikke vover at overhale et
lastvognstog (og vejen til/fra fra Fredericia er fyldt med hhv. øl og
olie -træk) men alligevel stuver sig sammen bag det, hhv. bag den der kører
bagved vogntoget, hhv. . . . . , og derved stedse gør "den samlede
forhindring" sværere og sværere at overhale for bagfrakommende - Og den der
alligevel vover forsøget og derunder måtte blive nødt til at klemme sig ind
i køen i forsøget, bliver mødt af en strøm af horn og langt lys bagfra
uanset at han lynhurtigt er på vej videre :-|

--
Armand.
(for hvem dét at ligge bag en vogntog og knalde tre gear ned når der er

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-03-07 03:19

> [...]
> at være så tæt på den overhalede før der gives gas og overhales :-|
> Tillige har man som motorcyklist, såvel som bilist langt bedre fremsyn ved

Helt rigtigt. Når man så holder så god afstand kan man jo fint vente til den
foran kørende _er_ drejet til højre, eventuelt tage farten lidt af,
motorcyklen har jo masser af kraftoverskud og er hurtigt oppe i fart igen.
Hellere det, end at møde, en billist fra den "venstre" sidevej, der kun ser
sig for
til venstre og svinger ud til højre. (bliver din modgående)

mvh Jens
Sydals

Fra : Bongo

Dato : 06-03-07 21:55

> [...]
> fører, der mener at det er OK at komme fra sidevejen og svinge til
> venstre ud over en mere trafikeret vej, så lige pludselig er vejen

Den har jeg også prøvet, hvad jeg også har prøvet er at den højresvingende
bil fortrød sit højresving og drejede ud mod mig mens jeg passerede. Jeg
endte med blokerede hjul (GS500) i en sky af blå røg i et helleanlæg. Jeg
passerer som hovedregel aldrig før køretøjet foran mig er væk og udsynet
frit. Men den holder ikke altid, hvis den højre svingende venter på
forgængerer i lyskryds f.eks, standser man trafikken i den situation. Det er
ikke så populært.

Vh Bongo

TDM900A

Fra : Ole

Dato : 06-03-07 20:07

Forbud mod overhaling

§ 23. Overhaling må ikke foretages:

1) umiddelbart foran eller i vejkryds, medmindre:

a) køretøjerne er placeret i vognbaner, der er forbeholdt færdslen i samme
retning, jf. § 16, stk. 1,

b) overhaling skal ske til højre af hensyn til køretøj, der svinger til
venstre,

c) færdslen i krydset reguleres af politi eller ved signalanlæg, eller

d) færdslen på den krydsende vej har ubetinget vigepligt i medfør af § 26,

2) umiddelbart foran eller på en jernbaneoverkørsel, eller

3) når oversigten foran eller på uoverskuelig bakke eller i vejkurve er
begrænset, medmindre kørebanen i kørselsretningen har mindst to vognbaner,
hvor modkørende færdsel ikke må forekomme.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke ved overhaling af tohjulet cykel og tohjulet
ikke registreringspligtig knallert.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 10-03-07 03:07

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Skal man så blive bagved en højresvingende til vedkommende endelig er
> drejet helt om hjørnet??

Nej, man kan da bare køre over i venstre side af vejen og så risikere,
at blive påkørt hvis der er uoverskuelige forhold.

mvh Jens
Sydals

Fra : Dr. Enduro

Dato : 06-03-07 19:08

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
> uforsvarlige i det - ubetinget vigepligt eller ej. Under alle omstændigheder
> er det da også kedeligt at have ret - og så være død....

Hvis det er rigtigt, må du godt give et link til reglen, jeg har aldrig
hørt om den.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Ulvir

Dato : 06-03-07 18:40

flopper wrote:

> og ulovligt. Man må ikke overhale ud for en sidevej, såeh........

> Flopper

Det du påstår er vist lidt af en flopper, Flopper..

Fra : kalle

Dato : 06-03-07 20:18

Hvorfor al den snak - var det ikke bare en betjent

Fra : Thomas

Dato : 06-03-07 20:39

"kalle" <vensis@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor al den snak - var det ikke bare en betjent

Hvis det er en joke, så forstår jeg den ikke.

/Ths

Fra : kalle

Dato : 06-03-07 20:42

Pyt

Fra : Ole

Dato : 06-03-07 20:44

Er det en speciel syddansk humor ? eller er det noget der ligger til
familien

Fra : flopper

Dato : 06-03-07 20:53

Nej som det fremgår af et parn af de andre indlæg er hovedreglen at man ikke
må overhale i et vejkryds, medmindre nogle ganske bestemte forhold er
tilstede, og der nævnes intet om at det skulle være tilfældet

mvh

Flopper

Fra : Armand

Dato : 06-03-07 21:24

> Nej som det fremgår af et parn af de andre indlæg er hovedreglen at man
> ikke må overhale i et vejkryds, medmindre nogle ganske bestemte forhold er
> tilstede, og der nævnes intet om at det skulle være tilfældet

Et vægtigt forhold er om de krydsende har ubetinget vigepligt, og dét kan
man være sikker på hvis man kører på en hovedfærdselsåre :-|

--
Armand.

Fra : kalle

Dato : 06-03-07 21:27

Det er vist bare det man kalder sort humor, men det er der åbenbart nogen
der ikke forstår - men sårn er der så meget
jeg forstod heller ikke den form for humor jeg blev mødt med, ved et
tidligere indlæg

Fra : Ole

Dato : 06-03-07 21:37

Gjorde DU heller ikke ?

Fra : kalle

Dato : 06-03-07 22:08

Nej, jeg forstod det ikke helt dengang, men tror jeg har fundet ud af det
nu, herinde er der kun en` form for humor - deres egen.
Jeg har da ondt af den stakkels betjent , men han slår sig vel ikke mere end
almindelige mennesker hvis de ryger på røven , og hvis det havde været mig,
er jeg sikker på det ville ha været fuldstændig OT og tåbeligt at bruge
spalteplads på

Hvis man istedet for janteloven -
1.. Du skal ikke tro, du er noget.
2.. Du skal ikke tro, at du er lige så meget som os.
3.. Du skal ikke tro, at du er klogere end os.
4.. Du skal ikke bilde dig ind, at du er bedre end os.
5.. Du skal ikke tro, at du ved mere end os.
6.. Du skal ikke tro, at du er mere end os.
7.. Du skal ikke tro, at du duer til noget.
8.. Du skal ikke le ad os.
9.. Du skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig.
10.. Du skal ikke tro, at du kan lære os noget

levede efter den positive jantelov -

1.. Du skal vide, vi andre regner med dig.
2.. Du må indse, at mindst 4-5 mennesker - dine nærmeste - er helt
afhængige af dig.
3.. Du skal vide, at vi ved, at der er noget godt og værdifuldt i dig, som
vi har brug for.
4.. Du skal vide, at du har nogle menneskelige egenskaber, som vi holder
af.
5.. Du skal vide, at vi andre også kender til at føle sig betydningsløs,
værdiløs, ensom og mislykket.
6.. Du skal vide, at du hører sammen med os.
7.. Du skal vide, at vi vil gøre meget for dig.
8.. Du skal tro, at dit eget liv og vort samfunds beståen er meget
afhængige af din indsats.
9.. Vi - du og jeg - kan løse problemerne i fællesskab.
så ville verden se helt anderledes ud

Det var bare det jeg ville sige - hej

Fra : Ole

Dato : 06-03-07 22:27

Så så så *G* det er ikke ALLE der er lige selvrtfærdige her, der findes da
også almindelige høflige mennesker, har jeg set.
Altså andre end os

Fra : Tue

Dato : 06-03-07 19:54

On 6 Mar., 19:08, "Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDE...@hotmail.com>
wrote:

> Hvis det er rigtigt, må du godt give et link til reglen, jeg har aldrig
> hørt om den.
Restinfo er alles ven. Her kan du finde Bekendtgørelse af færdselslov:
http://147.29.40.90/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL
Læs Kapitel 4, Paragraf 23 stk. 1 punkt. d.
Læs evt. også paragraf 21, 22 og 26
Du må godt overhale i et vejkryds, hvor færdslen på den krydsende vej
har ubetinget vigeplig.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-07 22:22

"Tue" <TueSJensen@gmail.com> skrev
> [...]
>Læs evt. også paragraf 21, 22 og 26
>Du må godt overhale i et vejkryds, hvor færdslen på den krydsende vej

Det sidste vidste jeg ikke, ville dog ikke overhale der alligevel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 06:52

On Tue, 6 Mar 2007 22:22:03 +0100, Preben Riis Sørensen wrote:

> "Tue" <TueSJensen@gmail.com> skrev

> Det sidste vidste jeg ikke, ville dog ikke overhale der alligevel.

Det er man jo næsten tvunget ud i hvis at man færdes på almindelige
hovedveje og landeveje. Der er jo en indkørsel/markvej/sidevej for hver 100
meter :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ole

Dato : 07-03-07 06:53

Her er endnu en, der snart ender som et tal i statistikken.

meddelelse news:1tmgorr0s4wto.a25x2u78sy1z.dlg@40tude.net...

Fra : Dr. Enduro

Dato : 07-03-07 11:57

Tue skrev:

> Læs Kapitel 4, Paragraf 23 stk. 1 punkt. d.
> Læs evt. også paragraf 21, 22 og 26
> Du må godt overhale i et vejkryds, hvor færdslen på den krydsende vej
> har ubetinget vigeplig.

Ja, det giver jo straks mere mening. Dvs., man må gerne overhale, selvom
der er sideveje, medmindre man har vigepligt over for disse.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 07-03-07 23:45

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det giver jo straks mere mening. Dvs., man må gerne overhale, selvom
> der er sideveje, medmindre man har vigepligt over for disse.

Mnjaarh - Det er tilstrækkeligt at sidevejene ikke har ubetinget vigepligt!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 08-03-07 11:20

Armand skrev:
> "Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mnjaarh - Det er tilstrækkeligt at sidevejene ikke har ubetinget vigepligt!

Det forstår jeg ikke. Der er vel kun en af parterne, der kan have
vigepligt, som så må være ubetinget?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Orla Pedersen

Dato : 08-03-07 11:29

Dr. Enduro wrote:

> Det forstår jeg ikke. Der er vel kun en af parterne, der kan have
> vigepligt, som så må være ubetinget?

Almindelig vigepligt, der har alle vigepligt.

mvh
Orla

Fra : Ole

Dato : 08-03-07 11:49

Også kaldet HØJREvigepligt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 12:09

Orla Pedersen wrote:

> Almindelig vigepligt, der har alle vigepligt.

Findes ikke som begreb. Højre- og ubetinget vigepligt. Har man
højrevigepligt er det nok ikke smart at overhale

--
vh
Torben

Fra : Dr. Enduro

Dato : 08-03-07 12:19

Torben Scheel skrev:

> Findes ikke som begreb. Højre- og ubetinget vigepligt. Har man
> højrevigepligt er det nok ikke smart at overhale

Nej, netop, men det her handler jo kun om veje, hvor man ikke har
vigepligt over for sidevejene. Hvis man har højrevigepligt gælder reglen
jo ikke.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 08-03-07 15:13

> Det forstår jeg ikke. Der er vel kun en af parterne, der kan have
> vigepligt, som så må være ubetinget?

Min fejl!
Mit kørekort er for gammelt og jeg sidder og tænker på noget med "skærpet
vigepligt" som den bløde mellemvej hed i gamle dage!

Ergo: Hvis man alligevel regner sig for at køre på en strækning hvor man
ikke har højre-vigepligt, må man ligeledes gå ud fra at man må overhale ud
for sideveje!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 08-03-07 15:52

Armand skrev:
> [...]
> ikke har højre-vigepligt, må man ligeledes gå ud fra at man må overhale ud

Så er jeg med igen!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-03-07 20:26

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/112/article277622.ece

Han slap med knubs og en brækket arm...
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-03-07 21:49

"Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> writes:

> Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke ved overhaling af tohjulet cykel og
> tohjulet ikke registreringspligtig knallert.

Er det egentlig ikke lidt noget rod, når nye 30-knallerter er
registreringspligtige?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Ole

Dato : 06-03-07 21:52

Joe, men nu er loven jo lavet før de blev registreringspligtige.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-03-07 21:59

"Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Joe, men nu er loven jo lavet før de blev registreringspligtige.

Jaja, men det ændrer jo ikke på at det er noget rod. Skal man mon nu
gladeligt ligge med 30 km/t bag en indregistreret knallert på en
ellers bred vej?

PS: Ole, bemærk hvordan alle svarer under citatet. Det virker bedst på
den måde.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Ole

Dato : 06-03-07 22:22

Man skal altid køre efter forholdene , så er det ligegyldigt, hvilke
køretøjer der er foran/bag dig.

Ps
Læg mærke ti hvordan man sparer på en masse plads og stadig ved hvad der
snakkes om.

Fra : Armand

Dato : 06-03-07 22:34

> [...]
> køretøjer der er foran/bag dig.
>
> Ps
> Læg mærke ti hvordan man sparer på en masse plads og stadig ved hvad

Jeg holder mig til reglerne!
Begynder dét ikke at blive lidt uoverskueligt for dig også??

--
Armand.
(der ikke forstår hvorfor nogen der udnytter en mulighed for hjælp stiller

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 06:52

On Tue, 6 Mar 2007 22:34:20 +0100, Armand wrote:

> Jeg holder mig til reglerne!
> Begynder dét ikke at blive lidt uoverskueligt for dig også??

Det er derfor at Ole, Kalle, og Holst i min reader automatisk markeres i
gult. Så ved jeg at de ikke er værd at svare..

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-03-07 07:49

Orla Pedersen wrote:

> Det er derfor at Ole, Kalle, og Holst i min reader automatisk markeres i
> gult. Så ved jeg at de ikke er værd at svare..

Tjah - smartere end at killfile - Jeg ser Armand svare Armand så man
tror han er fuld fordi Ole's mellemindlæg er fjernet

--
vh
Torben

Fra : Rene Joergensen

Dato : 07-03-07 09:58

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Tjah - smartere end at killfile - Jeg ser Armand svare Armand så man
> tror han er fuld fordi Ole's mellemindlæg er fjernet

Der er desværre pt. en bug i slrn som jeg bruger, så den crasher hvis
jeg har nogen i mit killfilter, havde helt glemt hvor belastende de to
er.

--
-René

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-03-07 15:42

Rene Joergensen wrote:

> Der er desværre pt. en bug i slrn som jeg bruger, så den crasher hvis
> jeg har nogen i mit killfilter, havde helt glemt hvor belastende de to
> er.

Det er også sjældent vi har besøg fra kæret

--
vh
Torben

Fra : Ole

Dato : 06-03-07 22:35

Hvis man VIL kan alt gøres besværligt.

> [...]
> Armand.
> (der ikke forstår hvorfor nogen der udnytter en mulighed for hjælp stiller

Er det ikke rigtigt ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-03-07 00:06

"Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> writes:

> Man skal altid køre efter forholdene , så er det ligegyldigt,
> hvilke køretøjer der er foran/bag dig.

....også ligegyldigt at man får bøder?

PS. Du sparer ikke noget plads, men gør tråden rodet at finde rundt
i. Men ok, du kan selvfølgelig også bare være "noget ganske
særligt". Ligesom Bo Warming
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-03-07 00:12

"Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> writes:

> Hvis man VIL kan alt gøres besværligt.

Det har du så tydeligt bevist ved end ikke at overveje fornuften i at
citere og svare som alle andre.

Der er nogle argumenter her:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
....men ellers kan det hele koges ned til at du nøjes med at citere de
sætninger du svarer på, og at du svarer nedenunder.

Tænk lidt over det.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Hekto

Dato : 07-03-07 10:51

Jes Vestervang submitted this idea :

> Tænk lidt over det.

Jeg har dybest set altid syntes at det er noget pjatteri at svare nedenunder.

Når man sidder og følger med, og i forvejen kender det tidligere indlæg, kan det ofte være irriterende at scrolle ne - især når hele den tidligere tekst er citeret oven over.

- men, når i nu så gerne vil have det sådan, så får i det da bare sådan!

Der er jo så meget i færdsels- og skattelovgivningen jeg heller ikke synes er helt iorden.

(Ole? ... hvem Ole?)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-03-07 00:16

"kalle" <vensis@tele2adsl.dk> writes:

> [...]
> mere end almindelige mennesker hvis de ryger på røven , og hvis det
> havde været mig, er jeg sikker på det ville ha været fuldstændig OT

Det skal du nu ikke sige. Det sker egentlig jævnligt at ulykker vendes
herinde, til dels for at folk kan bruge oplysningen til at undgå
lignende situationer.

At det er en betjent der blev ramt synes jeg nu også bidrager lidt
ekstra til skræmmefaktoren, for man skulle jo tro at folk noget
lettere får øje på politi-mc'er end os andre.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-03-07 00:23

"Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Du kan ALDRIG få en bøde for at køre efter forholdene !!! (hvilket
> er at overholde færdselsloven)

Du svarer ikke rigtigt på om du synes at det giver mening at alderen
på knallerten afgør om den må overhales. Men pyt.

Jaja, slut herfra.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-03-07 13:01

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:

> Jes Vestervang submitted this idea :

> Jeg har dybest set altid syntes at det er noget pjatteri at svare
> nedenunder.

Det kommer jo an på hvor meget citat der efterlades samt hvor mange
delcitater der svares på*.

> Når man sidder og følger med, og i forvejen kender det tidligere
> indlæg, kan det ofte være irriterende at scrolle ne - især når hele
> den tidligere tekst er citeret oven over.

Men det er jo også netop meningen at man begrænser citeringen til det
absolut nødvendige. Man læser jo heller ikke en hel tråd ad gangen,
men nærmere 2-3 indlæg af gangen afhængigt af hvor tit man kigger i
den pågældende tråd. Derfor er det en stor fordel at der citeres nok
til at man lige kan sætte sig ind i konteksten.

> - men, når i nu så gerne vil have det sådan, så får i det da bare
> sådan!

....og det er jo meget rart

*: Forestil dig dette indlæg, men med svar over citaterne. Det ville
være noget værre rod.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-03-07 17:35

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> [...]
> hhv. bag den der kører bagved vogntoget, hhv. . . . . , og derved
> stedse gør "den samlede forhindring" sværere og sværere at overhale

Afhængigt af vejens forløb er det jo ofte umuligt for biler med
gennemsnitlig motorkraft at overhale forsvarligt, og så kan man jo
blive nødt til at affinde sig med lastbiltempoet (der heldigvis
normalt er godt 80 km/t). Gu' er det irriterende, men der er jo ofte
ikke andre muligheder for de stakkels bilister. Hvis der ikke er langt
mellem hvert lastvognstog henter en ihærdig overhaler alligevel kun få
procent, men risikerer liv og lemmer.

Jeg kører selv omkring 3k km på A13 årligt, og der har jeg nået
erkendelsen af at det kun kan betale sig at overhale lastbiler på de
mindre trafikerede tidspunkter af døgnet.

Hovedveje er også en giftig størrelse pga. manglen på svingbaner,
private indkørsler skjult mellem træer, dyr fra skoven o.m.a.

Jeg har selv haft en skræmmende oplevelse i form af en bil, der
pludselig sprang ud på vejen fra nogle træer da jeg lå midt i en
overhaling. I sådan en sitution er det meget heldigt at en mc ikke er
så bred. Det har tydeligvis været en, der kun havde orienteret sig til
den ene side (jeg trækker normalt ud i ret god tid for at orientere
mig ordentligt, en behagelig luksus ved at køre mc hvor tilløb ikke er
nødvendigt).

> -- Armand. (for hvem dét at ligge bag en vogntog og knalde tre gear
> ned når der er plads for modkørende, er en stor del af dét at køre
> motorcykel)

Det kender jeg godt, men der skal være godt overblik for at jeg vover
mig ud i det. Lavgearsaccelerationer har jo en tendens til at ende i
en rimelig god fart, og så er det jo ret kritisk at der virkelig er
fri bane. Når der så til gengæld er godt udsyn, så er det sgu også
skægt at kunne passere en lastbil på et meget lille øjeblik
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R