Ny TomTom Rider... Kommer der en version 2~
Fra : MartinBrix

Dato : 05-03-07 10:54

Jeg har kigget efter en Tomtom Rider.. Men fandt en side hvor der stod
at der ville komme en version 2 i år. Siden var en rimelig useriøs
sælger side...

Er der nogen som kender noget til dette? Bliver det samme pris ca
4000,-? Kan den nye mere?? Har man brug for mere??? Tja spørgsmålene
hober sig op...

Fra : Bongo

Dato : 05-03-07 11:59

>Er der nogen som kender noget til dette? Bliver det samme pris ca
>4000,-? Kan den nye mere?? Har man brug for mere??? Tja spørgsmålene
>hober sig op...

Jeg er jo ude det samme ærinde og de steder hvor jeg syntes at
informationsmængden har været god er:

Første og fremmest manualen:
http://www.tomtom.com/lib/doc/rider/refman/Main_menu_DA.html

En fornuftig leverandørside.
http://www.nissendata.dk/product.asp?product=654&sub=46&page=1 Prisen er den
korrekte pris som kan varierer voldsomt. En anden side jeg fandt, tilbød
europaversionen for ca. 2800dkr. Jeg tror ikke på, at han kan leverer til
den pris. www.tomtom.com oplyser selv at prisen er på ca.5300dkr for
europaversionen.

En motorcykel betjent tester og sammenligner:
http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-rider.php

Endnu en test: http://www.webbikeworld.com/r3/tomtom-rider/

Jeg har ingen af stederne hørt om en version 2. På den anden side syntes jeg
ikke at jeg mangler noget selv om der falder lidt kritik her og der, såsom
at den er vandafvisende og ikke vandtæt. En påstand jeg tager med et gran
salt. Tænd sluk kontakten fungerer dårligt. Ledningen fra blåtand til
ørehængeren er for kort. (Eller der var for langt ned til inderlommen hos
testpersonen) Væsentligst syntes jeg det er, at Rider er på 20 kanaler
hvilket sikre god kontakt til satelliterne og den er 1000kr billigere end
nærmeste konkurrent (garmin sumo 550 på 12 kanaler).

Vh Bongo
Sort TDM900A 2006

Fra : Jesper Lynge

Dato : 05-03-07 19:56

Har selv bestilt en tomtom rider, scandinavia her: mobiludsalg.dk til
2829,00 kr.. Den er desværre i restordre indtil maj måned, men mener til
gengæld at prisen gør det værd at vente.

Mvh Jesper.

Fra : Bongo

Dato : 05-03-07 20:52

"Jesper Lynge" <lynge81@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har selv bestilt en tomtom rider, scandinavia her: mobiludsalg.dk til
> 2829,00 kr.. Den er desværre i restordre indtil maj måned, men mener til
> gengæld at prisen gør det værd at vente.

Det vil jeg følge spændt. Normal pris er ca. 3600 for scandinavia. Det kunne
jo indikerer at Martin har ret i, at der kommer en version 2 og at de
derfor sætter prisen ned på restlageret.

Vh Bongo

Fra : Ole

Dato : 05-03-07 22:45

Jeg har sat min Dunlop6000 direkte på batteriet med en lille sikring imllem.
Sikringsholder koster 19kr hos Thansen.

Dunlop6000 er en glimrende gps, der kan købes BILLGT hos netget nu.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-03-07 23:22

> Det vil jeg følge spændt. Normal pris er ca. 3600 for scandinavia.
> Det kunne jo indikerer at Martin har ret i, at der kommer en version 2 og
> at de derfor sætter prisen ned på restlageret.

Min TT Rider blev købt i December for samme pris, samme sted, så jeg tror
ikke at det er et restlager, da min var en af de sidste de kunne skaffe
inden den gik i restordre.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Erling Christensen

Dato : 06-03-07 11:19

On Mon, 5 Mar 2007 23:22:02 +0100, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.dk.invalid> wrote:

>Min TT Rider blev købt i December for samme pris, samme sted, så jeg tror
>ikke at det er et restlager, da min var en af de sidste de kunne skaffe
>inden den gik i restordre.

Jeg har ikke set noget på dette site: http://www.tomtom-user.dk/ om at
der skulle komme en nyere version af TT Rider, og de plejer at være
rimelig godt informeret...

Kunne det ikke nærmere tænkes, at det er en software opgradering der
tænkes på? De nye kort skal have en bestemt version for at fungere, og
kortene kommer normalt ud 1 gang årligt.... Jeg har i efteråret fået
lagt den nye version på, og der kom der et par ekstra småting med, og
TomTom Home virker nu fuldt ud med med Rider....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Anders

Dato : 06-03-07 14:39

"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lagt den nye version på, og der kom der et par ekstra småting med, og
> TomTom Home virker nu fuldt ud med med Rider....

Jeg har lige bestilt en tomtom rider Europa med bilholder for 3900 , tilbud
hos louis.de

Men mon ikke der er en 2'er på trapperne, når de kommer som tilbud med
ekstraudstyr ?

Det ligner en tanke at lageret skal sælges nu.

Men jeg tror en 2 er bliver lidt dyrere og kun lidt bedre så, det er som med
biler - nogle gange kan det svare sig at købe sidste års model (især fordi
alle biler er kedelige)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-03-07 21:54

> [...]
> lagt den nye version på, og der kom der et par ekstra småting med, og
> TomTom Home virker nu fuldt ud med med Rider....

Da jeg fik min TT Rider lå der også TomTom Navigator version 5 på den, men
via TomTom Home fik jeg den opdateret til version 6. Det kan da godt ske at
der kommer en version 7 snart?

Det medfølgende skandinaviens-kort var også ret gammelt og jeg fandt hurtigt
diverse fejl i kortmaterialet, og så skulle jeg endda betale for at få de
nyeste kort i. Det er lidt ringe at man ikke får de aktuelle kort med når
man køber den, men straks kan gå ud og bruge ekstra penge på at skaffe de
aktuelle kort.. Så med god samvittighed, en intakt tegnebog og lidt kiggen
på nettet, så kører den nu med det nyeste kort, hvor alle de fejl jeg fandt
på det gamle, er løst.

Det kan selvfølgeligt godt være pga. det outdatede kortmateriale at de har
solgt dem billigt?

--
signing off.. Martin Sørensen