mp3 i hjelmen
Fra : Stig Brun

Dato : 04-03-07 12:36

Tiden er lang på en ´30 er, er der nogen der har set brugbare løsninger på
mp3-afspiller i hjelmen, evt. kun hørebøffer?

--
*·.¸_¸.·'¨¨)
¸.·'

Fra : Anders Majland

Dato : 04-03-07 12:40

> Tiden er lang på en ´30 er, er der nogen der har set brugbare løsninger på
> mp3-afspiller i hjelmen, evt. kun hørebøffer?

Med 30km/t går det nok - Kig på koss the plug. Creative og Sony har også
propper der dæmper udefrakomemnde lyd.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 04-03-07 19:02

On Sun, 4 Mar 2007 12:40:29 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Kig på koss the plug.

Eller Etymotic Research 6i.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-03-07 23:00

> Eller Etymotic Research 6i.

Yep - men det er en helt anden prisklasse og imho overkill til
knallertbrug - men jeg har overvejet dem til mc brug hvor støjisolationer er
vigtigst. 34-36 dB støjdæmpning er på højde med et par gule std propper fra
ear-care.

Bruger du dem på mc ?

/A

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 20-03-07 16:37

On Wed, 7 Mar 2007 22:59:53 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>34-36 dB støjdæmpning er på højde med et par gule std propper fra
>ear-care.
>
>Bruger du dem på mc ?

Ja, og på flyrejser.
Mit indtryk fra sidstnævnte, er at de dæmper en anelse mere end
ovennævnte gule.

Fra : Armand

Dato : 04-03-07 13:06

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Tiden er lang på en ´30 er, er der nogen der har set brugbare løsninger på
> mp3-afspiller i hjelmen, evt. kun hørebøffer?

Tidligere har Koss The Plug
<http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/p?openform&pc%5Eeb%5EPLUG> været nævnt
som brugbare til hjelmbrug, og jég har været meget glad mine, som jeg dog
kun har brugt gennem 1½ års dagligt trivielt arbejde: Den dybe placering i
øret borgrer især for en god bas-oplevelse.
I de senere år er samme "in-ear"-type blevet mere og mere populær i takt med
MP3-formatets fremmarch, hvorved at det nok skulle være muligt at finde
nogle der ikke er så voldsomme som Koss'erne (f.eks. kan min datter ikke få
krøllet skumfiduserne i sine ører) uden at de er så dyre som de Shure
http://google-mysimon.com.com/9015-11682_8-24700549.html som en kammerat
for nyligt har købt til samme brug!

--
Armand.

Fra : Stig Brun

Dato : 04-03-07 21:08

"Stig Brun" //Per startede tråden, men:

Anders, Per KN og Armand har givet eksempler på dybe earplugs, men det jeg
tænkte på var noget der er fastmonteret i hjelmen så man tager det hele af-
og på samtidigt, og gerne osse en mp3-afspiller der kunne monteres i/på/ved
hjelmen?
Der er ikke så meget der skal overdøves, da jeg har købt en 4-takter, og
vindstøj er der ikke noget af ved 30 km/t.

Per

Fra : SB

Dato : 04-03-07 22:20

> [...]
> Der er ikke så meget der skal overdøves, da jeg har købt en 4-takter, og
> vindstøj er der ikke noget af ved 30 km/t.

Da jeg futtede rundt på en scooter tog jeg et sæt hovedetelefoner til 50 kr.
og splittede dem ad, og monterede dem under stoffet i hjelmen, ud for ørene,
med lidt skumgummi bag, det virkede helt fint, de kom så tæt på øret at man
uden prob. kunne høre musikken. Mp3 afspilleren lå så i en lomme på jakken
og i regnvejr blev den flyttet ind i inderlommen der har du også
mulighed for at skrue op og ned for lyden på ledningen, uden at behøve tage
afspilleren op af lommen

Søren

Fra : Stig Brun

Dato : 07-03-07 21:55

"SB" <

> [...]
> ørene, med lidt skumgummi bag, det virkede helt fint, de kom så tæt på
> øret at man uden prob. kunne høre musikken.

Jeg prøvede og nåede at ødelægge 2 sæt billige hovedtelefoner, der blev
limet fast med silicone inde i hjelmen. Jeg var ikke tilfreds med lyden (er
bassoman), så det endte med at jeg har bestilt en Koss The Plug og en
Creative Zen V - tak for rådene til alle.

--
¸.·'

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-07 07:37

> [...]
> Der er ikke så meget der skal overdøves, da jeg har købt en 4-takter, og
> vindstøj er der ikke noget af ved 30 km/t.

http://www.phonak.dk/ccdk/consumer/products_dk/professionals_hearing_protection_dk/professionals_hearing_protection_overview_dk.htm?activetab=40010#kommunikation_starcom

HKL, ZX10R