? Kædeskift DL650 uden samleled
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-03-07 14:17

Nå, så kom der stumper hjem, og står med en lukket kæde :-/ så det er den
bøvlede vej med løsning af bagsvinger, jeg står lidt famlende overfor det -
på Fazeren var det helt smertefrit, men hvad med denne?

Er der nogen der har prøvet at skifte til kæde uden samleled på en DL650 V-
strom? Hvordan gjorde du? Specialværktøj?

Fra : Gunnar Langfjord

Dato : 03-03-07 16:53

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> dengte løs på
tastaturet sitt og forfattet:

>Er der nogen der har prøvet at skifte til kæde uden samleled på en DL650 V-
>strom?

Fikk slikt kjede til min da jeg skulle bytte.

>Hvordan gjorde du?

Kjøpte et samleledd som skulle klinkes sammen og monterte det istedet.

(Tell ledd før du begynner å skru! Det nye kjedet mitt var for langt så
jeg måtte fjerne noen ledd uansett!)
--
2004 V-Strom (Til salgs!)
dod# 6804 V-SRI# 411 Squidfactor 21.256 NMCU# 8262 ØMK# 203

Fra : Peter Graff

Dato : 03-03-07 18:01

Ditto

Fra : Kent

Dato : 03-03-07 18:25

Arne Lorenzen skrev:
> Nå, så kom der stumper hjem, og står med en lukket kæde :-/ så det er den
> bøvlede vej med løsning af bagsvinger, jeg står lidt famlende overfor det -
> på Fazeren var det helt smertefrit, men hvad med denne?

Men tænk lige på, at det sikker er den eneste gang, som du har lejlighed
til at få smurt din bagsvinger og alle led i affjedringen. Og mon ikke
den trænger til lidt smøring?

Da jeg havde Honda CBR 1000 pillede jeg bagsvingeren, hver gang også da
kæden kom med samleled. Og der var ikke meget fedt i bøsningerne selvom
jeg smurt rigeligt hver gang.
--

Kent

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-03-07 08:54

Arne Lorenzen skrev den 03 mar 2007 i

> Er der nogen der har prøvet at skifte til kæde uden samleled på en DL650
> V- strom? Hvordan gjorde du? Specialværktøj?

Ok, tak for svarene

Vil dog foretrække at få kæden på uden at skille den ad, alt andet lige
bliver der et svagt sted/led når man bruger samleled?

Har konstateret at der skal specialværktøj til løsne og stramme
"kronemøtrikken" i højre side (gælder for alle DL og SV modellerne og koster
kassen) - er der nogen i nærheden af Esbjerg der ligger inde med en jeg må
låne?

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-07 10:04

On 04 Mar 2007 07:53:56 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> [...]
> kassen) - er der nogen i nærheden af Esbjerg der ligger inde med en jeg må

En top af rigtig diameter, en vinkelsliber, og lidt tålmodighed. Slib
forsigtigt for ikke at ødelægge hærdningen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-03-07 18:30

Orla Pedersen skrev den 04 mar 2007 i

> En top af rigtig diameter, en vinkelsliber, og lidt tålmodighed. Slib
> forsigtigt for ikke at ødelægge hærdningen.

Og det blev det så til, takker for rådet:
http://www.dfmc.dk/galleryframe2.asp?gid=1523&pid=

Hydraulikpumpestation til salg:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1505

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-07 19:48

On 04 Mar 2007 17:29:41 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> Og det blev det så til, takker for rådet:
> http://www.dfmc.dk/galleryframe2.asp?gid=1523&pid=

Og så nydelig, at var det ikke for sekskanten, ville den forveksles med en
original

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-03-07 19:56

> Og så nydelig, at var det ikke for sekskanten, ville den forveksles med en
> original

Takker og 750,- kroner sparet!
Håber ikke jeg får brug for 27 toppen lige med det samme.

Fra : Armand

Dato : 04-03-07 20:28

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Håber ikke jeg får brug for 27 toppen lige med det samme.

Skriv dig den bag øret og husk at få en med hejm fra næstkommende besøg på
stumpemarked!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-03-07 13:16

Arne Lorenzen skrev den 04 mar 2007 i

> Takker og 750,- kroner sparet!
> Håber ikke jeg får brug for 27 toppen lige med det samme.

Får sgi heller ikke brug for specialværktøjet alligevel!
Hele udstødningssystemet, ja det hele! skal af før jeg kan tænke på at kunne
forskyde bagsvingeren så meget at jeg kan liste kæden forbi den.
Det er nok derfor de også i værkstedsbogen anbefaler en
kædesplitter/samleløsning.

Fra : Armand

Dato : 10-03-07 14:38

> [...]
> kunne
> forskyde bagsvingeren så meget at jeg kan liste kæden forbi den.

Det kan jeg ikke forstå, for V2-mootorer skulle da ellers være lykken :-/

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-03-07 23:07

Armand skrev den 10 mar 2007 i

> Det kan jeg ikke forstå, for V2-mootorer skulle da ellers være lykken :-/

Hæ, ironimode on?
Tag ikke fejl, jeg er meget tilfreds med de små 30k jeg har kørt på den siden
05. Langture - frem og tilbage på arnejde - telttur med koneriet - frisk
kørsel alene, det er fint alt sammen, men at servicevenligheden
smadres totalt af at udstødningen lægges op igennem bagsvingeren tager lidt
af glansen :-/

Nogen der vil købe et specialværktøj?

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-07 09:58