Armand wrote:
>
> Man skal ikke forregne den lyddæmpning der er i at enhvert stykke mekanik er
> indhyllet i olie, og med en sådan "forårs-koldstart" kan det jo godt vare
> lidt inder der er pøst olie ud over hver en krog i motorens indre!
Netop i sådan et tilfælde kan man hygge sig med 5-års garantibeviset og
køre uden at spekulere mere over det, når nu lyden forsvandt efter
opvarmning.
>> samme grad som en karburator lade sig gå på af en vanddråbe (?)
>
> You're damn right!
> Og det med den fraværende res.tank ér lige dét jeg har spurgt til i mange
> år: En sikker indikering af hvornår tanken vitterligt er tom, således at
> tanken i praksis bliver omkring de 2 liter (som man oftest har i bunden når
> man tanker) større uden at skulle ændre på design og størrelse
Tjah - jeg tror at Yamaha er ved at have lært det med tankmåler - de
siger 3,5liter på "reserven" og jeg mindes da mindst en tur med 60km på
reserven. Genfyldningen viser typisk max. 18-19 liter.
>
>> Som kuriosum : min FJ1100 fra 1984 har heller ikke tilgængelig benzinhane,
>> men alene benzinmåler.
>
> - - - Men på dén stoler du vel langt mere på triptælleren, ligesom vi andre?
>
Jeps. Især efter tankmåleren mistede så meget af silikoneolien så den
flippede om på den forkerte side af blokeringen
Reparationen er at
bore et hul i meteret, og sprøjte silikoneolie med en viskositet på
12500"noget" i, og lukke med bygningssilikone.
Den har også været tæt på 400km på en tankfuld. Jeg tror at den tog 22+
liter derefter - men så rendte det også ud af tankdækslet når den stod
på sidestøtten. Gad vide om man kan finde en frisk pakning - brugt
sidste gang 1985
--
vh
Torben - der hygger sig med at køre TDM og skrue FJ