"undslap" jeg blitzen?
Fra : Carsten

Dato : 02-03-07 20:15

Jeg har lige taget den første tur på mc, og om ikke jeg blev blitzet

Jeg kom kørende på en meget mørk landevej med ca. 85 km/t hvor jeg måtte
køre 50 og blev blitzet,
kan jeg være blevet "registreret"

MVH
Carsten

Fra : Leif

Dato : 02-03-07 20:32

"Carsten" <carsten.berg@FJERNDETTEpd-center.dk> wrote in message
> Jeg har lige taget den første tur på mc, og om ikke jeg blev blitzet
>
> Jeg kom kørende på en meget mørk landevej med ca. 85 km/t hvor jeg måtte
> [...]

Du kunne da også bare holde dig fra Nørrebro, hvor de fleste uniformerede
befinder sig

Men - hvor smart er det lige med +70% sådan et sted...........

Mvh, Leif
(Der ikke selv er nogen "engel", men kører gerne efter forholdene)

Fra : Carsten

Dato : 02-03-07 20:35

> [...]
>
> Mvh, Leif
> (Der ikke selv er nogen "engel", men kører gerne efter forholdene)

Jeg ved det jeg ved det men det var liiige inden byskiltet med den røde
streg
Kører "normalt" efter forholdene, men det var jo første tur efter vinterhi

men mangler stadig svar på mit spørgsmål

MVH Carsten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-03-07 20:52

"Carsten" <carsten.berg@FJERNDETTEpd-center.dk> writes:

> men mangler stadig svar på mit spørgsmål

Jeg troede, at det var retorisk. Ja, du kan være blevet registreret.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Fra : Carsten

Dato : 02-03-07 20:57

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede, at det var retorisk. Ja, du kan være blevet registreret.
> --

Hvordan gør de det?

MVH Carsten

Fra : Thomas

Dato : 02-03-07 23:30

"Carsten" <carsten.berg@FJERNDETTEpd-center.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gør de det?

Ved hjælp af et kamera.

/Ths.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 21:00

On Fri, 2 Mar 2007 20:15:28 +0100, Carsten wrote:

> kan jeg være blevet "registreret"

Højst sansynligt ja :-| Fotovogne "filmer" også ud af forruden.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Carsten

Dato : 02-03-07 20:59

meddelelse news:kltrwtl3o9k6$.1gbbbrz37scc8$.dlg@40tude.net...

> Højst sansynligt ja :-| Fotovogne "filmer" også ud af forruden.
>
> --

ydr......... kan de filme i mørke ud af forruden?

mvh Carsten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-03-07 21:02

> ydr......... kan de filme i mørke ud af forruden?

Har du ikke set de tv-programmer hvor de filmer i mørke? Det kan sagtens
lade sig gøre med infrarødt lys. Så kan du ikke se lyset, det er kun
kameraet der kan det (og nogle fugle måske, der nok bliver forvirrede af
det).

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Leif

Dato : 02-03-07 22:32

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> lade sig gøre med infrarødt lys. Så kan du ikke se lyset, det er kun
> kameraet der kan det (og nogle fugle måske, der nok bliver forvirrede af

Jep og en dag holdt jeg ind til sådan en bil og fik en snak med fotografen,
der fortalte at lige netop MC'er filmede
man ud af forruden - så nr. pladen kan ses - faktisk er man istand til at
tage et foto på op til 100meters afstand ( ved
frit udsyn) og stadig læse nr. pladen ( skræmmende ikk?). Fantastiske Sony
kameraer...........

Af "gode" råd nævnte han især, at det er svært for laseren at få et godt
retur-signal, når der er noget i bevægelse - han
nævnte som eksempel, ladbiler med blafrende presenninger o.l Så af med
lædertøjet og på med en xxxxl trøje........

En anden (god) ting er de næsten vandrette nr. plader bag på
MC'er...........

Den med en dinglende CD i forruden dur ikke, for fronten af bilen er
allerede registreret inden cd'en returnerer laseren....

Mvh, Leif

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 23:11

> En anden (god) ting er de næsten vandrette nr. plader bag på
> MC'er...........

Ja, har ovså overvejet at montere nr. pladen med hængsler... så ved fart
ligger den vandret =)

/SWP

Fra : Leif

Dato : 07-03-07 19:21

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote in message

> Ja, har ovså overvejet at montere nr. pladen med hængsler... så ved fart
> ligger den vandret =)
>

> /SWP

Så husk lige en god fjeder så den bliver nede når du en gang bliver holdt
ind i anden anledning......

/Leif

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 19:30

> Så husk lige en god fjeder så den bliver nede når du en gang bliver holdt
> ind i anden anledning......

Man kan også bare lave et smart klik system, så den lige kan vendes, eller
puttes i lommen...

Eller gøre som denne herre:

http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=19064#

Se de sidste 2 min... En mc kører fra politiet, de fik så regnr. men han har
cyklen til salg, så det var self. bare en der prøvekørte den, og han
beholdte ikke nummer på vedkommende.... Betjenten i indslaget siger ærligt
at så er der intet at gøre....

/SWP

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-03-07 21:00

> Jeg har lige taget den første tur på mc, og om ikke jeg blev blitzet
> Jeg kom kørende på en meget mørk landevej med ca. 85 km/t hvor jeg
> måtte køre 50 og blev blitzet,

Hvis det er 85 km/t speedometervisning, så kan det jo sagtens betyde 75-80
km/t i registreret hastighed, og så er du ihvertfald nede under
kørekortsgrænsen.

> kan jeg være blevet "registreret"

Ja, det kan du..

Men om du rent faktisk blev det (og billedet er godt nok), det finder du nok
ud af (hold øje med postkassen). Kommer der ikke noget inden for en måned
eller to, så bliver det nok ikke til noget. Det er der ikke nogen herinde
der ved, bortset fra hvis her sidder nogen læsere der arbejder i den
relevante afdeling i Politiet, men så røber de nok ikke noget alligevel.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Leif Poulsen

Dato : 02-03-07 22:14

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis det er 85 km/t speedometervisning, så kan det jo sagtens betyde 75-80
> km/t i registreret hastighed, og så er du ihvertfald nede under
> kørekortsgrænsen.

Mjaeeeeee det er jo som man ser på det .......

Hvis der er 50 km/t klipper de i kørekortet allerede ved 65 km/t

Leif

Fra : Knud Dam

Dato : 02-03-07 23:21

"Leif Poulsen" <leif@VAEKedb.dk> skrev i en meddelelse

> Mjaeeeeee det er jo som man ser på det .......
>
> Hvis der er 50 km/t klipper de i kørekortet allerede ved 65 km/t
>
> Leif

Nu er der en verden til forskel på 66 km/t = et klip og 81 km/t =
orienterende prøve og 3 års betinget frakendelse.

Mvh

KD

Fra : Morten

Dato : 03-03-07 03:56

Ja du kan vidst godt bestille tid ved kørelæren

Mvh Morten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-03-07 10:10

> Ja du kan vidst godt bestille tid ved kørelæren

Det vil da være dumt at gøre før han ved om han blev registreret eller ej.
Jeg er også blevet blitzet et par gange, men har aldrig modtaget en bøde. En
stor del af billederne fra trafikkontrollerne er ikke gode nok som bevis og
bliver derfor kasseret, og jeg kan forestille mig at det sker oftere med
motorcykler, da det ofte kan være svært at se personen godt nok.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Carsten

Dato : 03-03-07 10:19

> [...]
> bevis og bliver derfor kasseret, og jeg kan forestille mig at det sker
> oftere med motorcykler, da det ofte kan være svært at se personen godt

Det var jo lidt småkoldt, så havde tørklæde på så man kun kunne se mine
øjne, er det så ikke nok for dem...............?

MVH Carsten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-03-07 11:03

> Det var jo lidt småkoldt, så havde tørklæde på så man kun kunne se
> mine øjne, er det så ikke nok for dem...............?

Så vil jeg næsten tro at den bliver kasseret.. Man kan jo ikke se hvem der
kører.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : m0rt3n

Dato : 03-03-07 09:38

"Carsten" <carsten.berg@FJERNDETTEpd-center.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kom kørende på en meget mørk landevej med ca. 85 km/t hvor jeg måtte
> køre 50 og blev blitzet,
> kan jeg være blevet "registreret"

Du har brugt citationstegn forkert. Du mener nok - kan "jeg" være blevet
registreret - for var der ikke noget med, at du havde din maskine til salg?
Så kunne det jo godt være, at der var en, som havde været ude på en
prøvetur. Det koster dig jo godt nok 500 kroner, hvis du ikke fik navnet på
ham, der kørte...
m0rt3n zrx1100

Fra : Ulvir

Dato : 03-03-07 12:38

m0rt3n wrote:

> [...]
> maskine til salg? Så kunne det jo godt være, at der var en, som havde
> været ude på en prøvetur. Det koster dig jo godt nok 500 kroner, hvis

Hvis man låner sin maskine ud til testkørsel uden at få navnet på køreren er
man lige så dum som at køre 85 hvor man kun må køre 50.. Den er for tyk..

Fra : Bongo

Dato : 03-03-07 12:46

> Hvis man låner sin maskine ud til testkørsel uden at få navnet på køreren
> er
> man lige så dum som at køre 85 hvor man kun må køre 50.. Den er for tyk..

Ikke desto mindre er den gangbar:
http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=19064#

9:50 min. inde hvis du ikke gider se hele udsendelsen.

Vh Bongo

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 15:06

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Ikke desto mindre er den gangbar:
> http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=19064#
>
> 9:50 min. inde hvis du ikke gider se hele udsendelsen.

Hemm....!.. ja, fjolset har så senere pralet med at det var hans cykel i
klippet !, ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=130 )
og at den var/er til salg, men det er sq da underligt at den, der "lånte"
cyklen har samme jakke på som ejeren !

Der var en tråd om Tv klippet, hvor bølgerne gik lidt højt, så den er blevet
bortcensureret/fjernet !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 23:30

> Ikke desto mindre er den gangbar:
> http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=19064#
>
> 9:50 min. inde hvis du ikke gider se hele udsendelsen.

Hmm... Kunne da være min bil + mc skulle til salg..... hvis man sætter den
til en høj nok pris, bliver den jo ikke solgt, og gør den det, er det vel
også fint nok.. :)

Men har self ikke husket navnet, og eventuel køber ankom med bus eller på
cykel.

/SWP

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-03-07 06:27

> [...]
> Jeg har lige taget den første tur på mc, og om ikke jeg blev blitzet
>
> Jeg kom kørende på en meget mørk landevej med ca. 85 km/t hvor jeg måtte

1. Fy!
og
2. Ja.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Carsten

Dato : 04-03-07 09:54

> 1. Fy!
> og
> 2. Ja.
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

1. Ja a ve det

2. skidt

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-03-07 09:58

> 1. Ja a ve det
>
> 2. skidt

1. *suk*

2. Ja.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Jesper Lynge

Dato : 04-03-07 19:19

Blev selv blitzet sidste år i Frederikshavn på vej til Træf på Toppen. Der
var intet billede af nummerpladen nogle steder, men "kameramanden" havde
noteret den, og der var ikke noget at gøre. 2000 dask og et klip.

Mvh Jesper.