Hold kæft hvor er det godt!
Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-03-07 12:23

Hentede den store mc idag.
Den startede let, og spinder som den skal :)
For dælen det er godt!
Den lille knækkede koblingskablet, lige da jeg ankom til opbevaringen
det er timing.

Thomas Jensen (der er i forårshumør)
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 02-03-07 13:26

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> [...]
> For dælen det er godt!
> Den lille knækkede koblingskablet, lige da jeg ankom til opbevaringen

Hej Thomas,

Dejligt at høre du glæder dig. De har heller ikke saltet på Fyn længe (ca.
14 dage) og det har regnet i mellemtiden. Lad os håbe, at sne og frost ikke
vender tilbage, men at sæsonen langsomt kan gå i gang. Jeg glæder mig
alfald, og på lørdag, skal jeg klargøre dyret - måske det bliver til en
lille trilletur for mit vedkommende, når jeg er færdig. Odense kan godt gøre
sig klar...

--
Mvh,
Allan

Fra : Bongo

Dato : 02-03-07 13:43

>Jeg glæder mig alfald, og på lørdag, skal jeg klargøre dyret - måske det
>bliver til en lille trilletur for mit vedkommende, når jeg er færdig.
>Odense kan godt gøre sig klar...

Så er der en chance for at vi ses der ude, jeg sidder her nede på Tåsinge og
kigger ud på en tør vej og på TDMen, kigger tilbage på vejen og så på TDMen
igen. Skal, skal ikke. Kommer der bare en smule sol imorgen kombineret med
tør vej, tror jeg at jeg tager en forsigtig triller. Bare sån' 300-400km så
benzinen i tanken kan blive skiftet ud. He he.

Vh Bongo

Sort TDM900

Fra : Grunnet

Dato : 02-03-07 14:14

Allan K. Poulsen skrev:

> Dejligt at høre du glæder dig. De har heller ikke saltet på Fyn længe
> (ca. 14 dage) og det har regnet i mellemtiden.

14 dage er nok lige i overkanten.
Iflg. vintertrafik.dk var sidste saltning på fyn igangsat den 24/2 kl. 0

--
Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor, men Intet om
MC)

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 02-03-07 19:09

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote in message

> 14 dage er nok lige i overkanten.
> Iflg. vintertrafik.dk var sidste saltning på fyn igangsat den 24/2 kl. 0

> [...]
Hehe, ja, men jeg er blind for den slags lige i øjeblikket...

Det skal blot snart køres mc.

--
Mvh,
Allan

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-03-07 15:42

> Dejligt at høre du glæder dig. De har heller ikke saltet på Fyn længe (ca.
> 14 dage) og det har regnet i mellemtiden. Lad os håbe, at sne og frost
> ikke vender tilbage, men at sæsonen langsomt kan gå i gang.

de næste 2 nætter har de lovet frost, så håber de undlader at salte :-/

Thomas Jensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-03-07 19:37

Thomas Jensen wrote:

> de næste 2 nætter har de lovet frost, så håber de undlader at salte :-/

Med alt det tøvand på vejene? Glem det.

--
vh
Torben - der hørte foråret køre forbi i dag.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-03-07 20:01

> Med alt det tøvand på vejene? Glem det.
jaja, man har lov at håbe

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-03-07 22:23

Thomas Jensen wrote:
> jaja, man har lov at håbe

Jeps - og der _er_ jo lysegrønt derude. Og kun nordjylland er på
vintertrafik med præventiv saltning lige nu, så det kan være at vi øboer
er heldige denne gang

Ellers kan vi trøste os med de 10mm nedbør mandag der gerne skulle
efterlade kloakkerne som torskehabitat, og vejene friske og nyrensede.

--
vh
Torben

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-03-07 08:00

> Jeps - og der _er_ jo lysegrønt derude. Og kun nordjylland er på
> vintertrafik med præventiv saltning lige nu, så det kan være at vi øboer
> er heldige denne gang

og det var vi! .-)
afsted til Svendborg det går, og få nyt fordæk på.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-03-07 09:30

Thomas Jensen wrote:

> og det var vi! .-)
> afsted til Svendborg det går, og få nyt fordæk på.

Super BT som man siger. Jeg skal bare undgå vejen sydpå fra mig
(Hillerød). Jeg er lige offline en dags tid - skal have kørt silikonen
af bagdækket

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 03-03-07 10:36

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> og det var vi! .-)
> afsted til Svendborg det går, og få nyt fordæk på.

Det er usympatisk at lyve; men direkte dumt at lyve for sig selv :-|

Her i Fredericia har vinteren være konform, og uden det kortvarige udsving
som specielt nordjyderne har oplevet og vi har da også haft masser af regn,
men i går aftes blev mit blik alligevel fanget en saltbræmme af voldsomhed
som en grusning på omfartsvejen

HVIS motorcyklens opstaldning skyldes saltpåvirkning er det således dumt at
forblænde sig selv og lade vinterfrustrationerne trække modellen ud i
saltsølet. Så vurdér lige saltforekomsten grundigt: Hvordan ser biler
(specielt taxa'er og busser) ud? Er de pudret fint, så ér det altså ikke mel
:-|
På den anden side hvis det er kulde og forsikring alene der styrer
opstaldningen, så kør da bare løs (vel vidende at et par ugers
tilbageholdenhed tillige kunne spare motorcyklen for saltpåvirkning)!

A prospos:
Jeg så den første "regulære" motorcykel på gaden allerede på vej hjem fra
arbejde i går - Selv om det var en almindelig genkendelse i trafikken, kom
det alligevel lidt bag på mig med så stor en motorcykel i trafikbilledet -
Så til jer der kører efter kalenderen: Pas for helvede på - Det er lige nu
at folk kører bevidstløst ud foran jeg fordi de regner jer for ØV'erter!

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 03-03-07 12:39

> [...]
> opstaldningen, så kør da bare løs (vel vidende at et par ugers
> tilbageholdenhed tillige kunne spare motorcyklen for saltpåvirkning)!

Jeg må desværre og meget mod min vilje give Armand ret. Jeg tog som nævnt
tidligere i denne tråd, 25km på TDMen igår. Det var en fejl! Her til morgen
tog jeg mig den frihed at give damen et dybt og inderligt snav på kåben
hvilket afslørede at hun enten har spist en hel del chips i løbet af natten
eller også lå der et fint lag salt støv ud over maskinen. Dette stammer fra
tør vej. Frem med vaske grejet igen :| . Efterårets omhu med div.
plejeprodukter kom mig til gode da jeg kunne konstaterer at vandet perlede
af som vand på en gås og WD40 lå som en tynd oliefilm på fliserne bagefter.
Så jeg er rolig og damen er nyvasket og olieret trillet ind i vinterhiet
igen med en behørig undskyldning. Det ER for tidligt.

Vh Bongo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-03-07 19:48

> Det er usympatisk at lyve; men direkte dumt at lyve for sig selv :-|

mere usympatisk at beskylde andre for det, uden at være sikker på de lyver ?

> [...]
> forblænde sig selv og lade vinterfrustrationerne trække modellen ud i
> saltsølet. Så vurdér lige saltforekomsten grundigt:

gjorde jeg skam også , smagte på kåben, smagte ikke salt, men har også
regnet en del her på øen siden sidste saltning.
Om jeg har været heldig og Bongo uheldig, skal jeg ikke kunne sige, men
kørte igår, og der kunne jeg ikke smage det, kørte som sagt idag, kunne ikke
smage det.
Og nej, mine smagsløg er ikke i stykker

> På den anden side hvis det er kulde og forsikring alene der styrer
> opstaldningen, så kør da bare løs (vel vidende at et par ugers
> tilbageholdenhed tillige kunne spare motorcyklen for saltpåvirkning)!

Den forsikring, den forsikring
MCén er der for at blive brugt, dog ikke december, januar, februar, der har
jeg den lille.
Den bliver bare skyllet godt over, hvis det smager lidt af salt, har jeg
gjort ved de 3 mcér jeg har haft, og ingen af dem har taget skade at jeg
kunne se, fx når man skruede bolte ud af blokken, eller kiggede på rå alu.
Men klart det påvirkes mere, end dem der kun lader cyklen komme ud i solskin
og ikke som jeg selv kører i regnvejr, for på arbejde skal man jo

Har vi ikke snart haft den diskussion i nogle år?
Men hvem der er den mest stædige, går der vel nogle flere år inden det
indrømmes

> Så til jer der kører efter kalenderen: Pas for helvede på - Det er lige nu
> at folk kører bevidstløst ud foran jeg fordi de regner jer >for ØV'erter!

Helt sikkert, har oplevet 3-4 gange idag, at de ikke ser en, så sætter
farten ned ved sideveje, og ganske rigtig, manden kører ud foran.

Men hold da kæft, hvor vænner man sig hurtig til et nedslidt dæk, satte den
ind med et slidt fordæk, der synes man jo ikke det er så slemt, men når den
så kommer ud, kan man godt mærke det.
Ligesom med bremser der løbende bliver ringere....

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-07 11:08

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> kørte igår, og der kunne jeg ikke smage det, kørte som sagt idag, kunne ikke

Jeg fik lidt over 100km på tælleren - batteriet skal jo lige have en
chance for at blive ladet igennem

Cyklen blev skyllet for støv efter turen, dog uden prøvesmagning. Jeg så
ikke det typiske hvide "liglagen" der hvor vejene var tørre, men lidt
rester er der sikkert.

Nordsjælland er gået fri fra saltning i nat, så senere idag skal jeg ud
at rulle igen. Nogen skal jo vænne bilisterne til at vi er på banen

--
vh
Torben - i forårshumør

Fra : bigOne

Dato : 04-03-07 11:29

> Jeg fik lidt over 100km på tælleren - batteriet skal jo lige have en
> chance for at blive ladet igennem

du skal bruge en pulslader for at få den op på 100% power....

Fra : Armand

Dato : 04-03-07 12:45

"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> du skal bruge en pulslader for at få den op på 100% power....
Måske nok.
Akkumulatoren løber varm under ladningen og stiger "kunstigt" i
opfyldningsgrad, og det er dét at pulsladeren omgår ved at akkumulatoren
køler ned mellem de kortvarige max-ladninger!
Motorcyklens eget ladesystem er udlagt anderledes og reagerer stramt på
hvorvidt at akkumulatoren "tager imod", dette uanset om det skyldes at den
løber varm eller vitterligt ér opfyldt. Eftersom der er rigelig
generatorkapacitet er forbruget qua kørsel under opladning en banalitet som
der så rigelig prodiceres strøm til ved siden af´.
Men en anden måde at omgå varmeproblemet på kunne jo være at nedkøle
akkumulatoren og deromkring tror jeg nok at omkring 100km/t's fartvind i
temperaturer lige over frysepunktet gør sit :-|

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-03-07 13:06

Hej.

Arh ----- Ka' de' nu pass'?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-07 14:08

On Sun, 4 Mar 2007 11:29:26 +0100, bigOne wrote:

> du skal bruge en pulslader for at få den op på 100% power....

Udpræget religion, og noget vås. Der skal bruges en konstantspændingslader,
og dét er pussigt nok det en mc'ens ladekredsløb er

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Hans/NTV

Dato : 02-03-07 14:31

Er næsten lige kommet tilbage fra Esbjerg, nød det uforskammet meget.
Har lige taget min Honda ST1100 ud af vinterhi. Igår blev det til 170
km, idag kun 110. Har dog (tilståelse) kørt hele vinteren på min Honda
NTV med fuldkåbe, men den første tur efter den 1 marts er sgu noget
specielt. Kan i nu ha' en rigtig fornøjelig sæson allezusammen.

Hans/NTV

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 02-03-07 15:58

> [...]
> For dælen det er godt!
> Den lille knækkede koblingskablet, lige da jeg ankom til opbevaringen

hehe det var sgu helt god Timing

Jeg går stadig og er en spasser til at finde en god cykel at købe.... Har
sgu nok først købt ny cykel om 6 år når jeg bliver 30 og ikke længere skal
give 40000 kroner i kasko om året :)

Mvh Anders

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 04-03-07 06:13

On 3 Mar., 10:35, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> [...]

> at folk kører bevidstløst ud foran jeg fordi de regner jer for ØV'erter!

Også her oppe er der en "regulær" der er startet på sæsonen. Jeg møder
ham/hende hver morgen på vej til arbejde - en XJ600 51j i samme farve
som min den gamle jeg bliver nu så morgenglad ved det syn

--
Dun@nt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-03-07 23:45

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Så til jer der kører efter kalenderen: Pas for helvede på - Det er
> lige nu at folk kører bevidstløst ud foran jeg fordi de regner jer
> for ØV'erter!

Det kan jeg Bekræfte. Igår ved midnatstid, på årets første tur, nåede
jeg kun at køre 500 meter før et fjols mente at der ikke skal holdes
tilbage for mc'er. Det var på trods af at Fazerens lys er ganske
kraftigt og at jeg havde placeret mig tæt på midterstriben.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R