Bandit omdrejningstæller på Bol d´or?
Fra : Twist

Dato : 02-03-07 02:00

Jeg er i gang med en mindre modernisering af min gamle Bol d´or CB
900.
Kan det lade sig gøre at bruge omdrejningstælleren fra en Suzuki
Bandit på den gamle Honda?

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 10:17

On 1 Mar 2007 16:59:53 -0800, Twist wrote:

> Jeg er i gang med en mindre modernisering af min gamle Bol d´or CB
> 900.
> Kan det lade sig gøre at bruge omdrejningstælleren fra en Suzuki
> Bandit på den gamle Honda?

Hvis Bandit omdrejningstælleren er mekanisk så er det nok muligt. Er den
elektronisk, så vil Du komme til at mangle et signal fra tændingen,
(tændingsboks), på den aldrende Honda, som måske end ikke har elektronisk
tændingsanlæg.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Knud Dam

Dato : 02-03-07 18:13

meddelelse news:syrj9jp3mnen.113ntytb2vupd.dlg@40tude.net...
> [...]

> elektronisk, så vil Du komme til at mangle et signal fra tændingen,
> (tændingsboks), på den aldrende Honda, som måske end ikke har elektronisk

Bandittens omdrejningstæller er elektronisk.

Mvh

KD

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 01:21

> [...]
> elektronisk, så vil Du komme til at mangle et signal fra tændingen,
> (tændingsboks), på den aldrende Honda, som måske end ikke har elektronisk

Jeg syntes ikke at have set en Bol d'or med platiner......pickup'erne sider
i olie i venstre side!!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 03-03-07 10:17

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:syrj9jp3mnen.113ntytb2vupd.dlg@40tude.net...

> Jeg syntes ikke at have set en Bol d'or med platiner......pickup'erne

Da ikke i olie?
Jeg husker Bol d'Or-motoren for at have elektronisk tænding á
"generation-1": Med mekanisk avancering á almindelig platin-tænding. Og dét
har jeg kun set "tørt" selvom jeg egentlig ikke kan se nogen årsag til at
det ikke skulle fingere "vådt"!?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 11:05

On Sat, 3 Mar 2007 01:21:11 +0100, Flemming Disc wrote:

> Jeg syntes ikke at have set en Bol d'or med platiner......pickup'erne sider
> i olie i venstre side!!

Givet rigtigt, det jeg gik efter var egentlig også, at uanset så har den
evt. Honda tændingsboks ikke et udtag, der passer Bandit "uret", da Bol
d´or har mekanisk omdrejningstæller :-/

Men alt kan da laves......

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-03-07 11:52

On Sat, 3 Mar 2007 11:04:40 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej.

>Men alt kan da laves......

Mange Honda'er har omdrejningstælleren født af en analog spænding fra
tændingsboksen - Altså sidder selve omdrejnongstællerlogikken i
tændboksen og instrumentet opfører sig som et simpelt voltmeter.
Suzuki har derimod en "rigtig" omdrejningstæller der får sin impuls
fra tændspolen.
Så på nudansk:
De fleste Suzuki omdrejningstællere vil kunne anvendes på andre
cykler.
Det samme er ikke nødvendigvis tilfældet med Honda's instrumenter.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 03-03-07 04:15

> [...]
> elektronisk, så vil Du komme til at mangle et signal fra tændingen,
> (tændingsboks), på den aldrende Honda, som måske end ikke har elektronisk

Bold'oren er nok med cdi tænding, og med negativ impuls(så vidt jeg ved), så
det kan måske virke, hvis altså at banditten har negativ impuls(hvis der er
nogen der synes det er sort snak så undskylder jeg, har lige været på
natarbejde )
Jeg har selv en gsxr 750 årg 91 omdr. tæller på min honda, så det skulle da
være muligt

--
Mvh/regards Claus Ruglund Jakobsen
Cbx750f '84 - Audi 80 1.8E '88 +mz etc etc

Fra : Emil

Dato : 02-03-07 18:32

On Mar 2, 10:17 am, Orla Pedersen
> [...]
> elektronisk, så vil Du komme til at mangle et signal fra tændingen,
> (tændingsboks), på den aldrende Honda, som måske end ikke har elektronisk

Kan man ikke fange tændingsimpulserne til tændrøret forholdsvis let,
og så bruge som grundlag for den elektroniske omdrejningstæller?

Mvh.

Emil S. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 18:48

On 2 Mar 2007 09:32:16 -0800, Emil wrote:

> Kan man ikke fange tændingsimpulserne til tændrøret forholdsvis let,
> og så bruge som grundlag for den elektroniske omdrejningstæller?

Alt kan lade sig gøre, det er bare en lille designopgave af et interface.
Du kan lade dig inspirere af elektronikken i en tændingspistol. Men let ?
Hvor mange timer må der gå ?