Bogudsalget -
Fra : Grunnet

Dato : 01-03-07 17:23

Årets bogudsalg er startet idag og jeg kan anbefale (har selv købt)
"Historien om hurtige motorcykler"
Bogen er på godt 300 sider med historie og specifikationer på nogle af de
bedste motorcykler der er blevet bygget gennem tiderne(år 1900 til idag) og
med masser af gode farvebilleder.
Bogen koster under udsalget kr. 99,95

For de HD interesserede er
"Den store HarleyDavidson-bog"
at finde til kr. 149,95

--
Hilsen Steen
(der hverken er boghandler, forlægger eller trykker, men bare glad for bøger

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor, men Intet om
MC)

Fra : J.C.Kløve

Dato : 01-03-07 18:54

On 1 Mar., 17:23, "Grunnet" <n...@slet-disse-ord-besked.com> wrote:
> [...]
> bedste motorcykler der er blevet bygget gennem tiderne(år 1900 til idag) og

jup

En på mange måder udmærket bog, med rigtig mange motorcykler i, dog
"hurtige motorcykler", har alligevel givet plads til andet end
egentlige racere, f.eks. Hondas Valkyrie....

--
Dun@nt

Fra : Grunnet

Dato : 02-03-07 07:03

J.C.Kløve skrev:
> jup
>
> En på mange måder udmærket bog, med rigtig mange motorcykler i, dog
> "hurtige motorcykler", har alligevel givet plads til andet end
> egentlige racere, f.eks. Hondas Valkyrie....

Og "hurtige motorcykler" er jo et vidt begreb.
I 1904 var en hurtig motorcykel en FN Four der havde en tophastighed på 65
km/t
og i 70'erne en Suzuki GT750 med en top på 180 km/t
Jeg blev meget overrasket over bogens indhold, da jeg alene ud fra titlen
havde forestillet mig det kun handlede om racercykler, og derfor i første
omgang havde "fravalgt" bogen. Heldigvis kastede jeg et blik i bogen, og var
straks overbevist om at den måtte jeg have.

--
Hilsen Steen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-03-07 07:54

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> writes:

> I 1904 var en hurtig motorcykel en FN Four der havde en tophastighed på 65
> km/t

Det er altid fascinerende at læse Johannes V. Jensens
Motorcykelnovelle, hvor det glade fartvanvid topper omkring 90.

http://karstenfilsoe.dk/McDK/MotorcykelNovelle.htm

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Dr. Enduro

Dato : 02-03-07 16:12

Peter B. Juul skrev:

> Det er altid fascinerende at læse Johannes V. Jensens
> Motorcykelnovelle, hvor det glade fartvanvid topper omkring 90.
>
> http://karstenfilsoe.dk/McDK/MotorcykelNovelle.htm

Hvad er det, som fascinerer jer ved den? (spørger dansklæreren)

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 02-03-07 19:13

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det, som fascinerer jer ved den? (spørger dansklæreren)

De sjældent fint beskrevne tekniske detaljer, såvel som også indgående
beskrivelse af motorcyklistens opfattelse af kørslen.
Jeg tror ikke at den siger mange folkeskoleelever og 1.G'ere noget; men der
skal nok være nogle motorcyklister blandt de sidste gymnasie-klasser, som
den kan tænde!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-03-07 14:07

Armand skrev:
> [...]
> skal nok være nogle motorcyklister blandt de sidste gymnasie-klasser, som

Jeg har tænkt mig at bruge den i gymnasiet en gang, det kunne bare være
en sjov detalje at have "menigmands" reaktioner på teksten med som
supplement.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 03-03-07 15:26

> Jeg har tænkt mig at bruge den i gymnasiet en gang, det kunne bare være en
> sjov detalje at have "menigmands" reaktioner på teksten med som
> supplement.

Skal det tages som en opfordring til at de tilstedeværende motorcyklister af
alskens aldre og skoling (gen)læser den på Peter B's link og efterfølgende
sender dig en kortfattet beskrivelse??

/
Armand.
(meget litterær - Dog mest faglitteratur)

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-03-07 15:58

Armand skrev:

> [...]
>
> /
> Armand.
> (meget litterær - Dog mest faglitteratur)

Det kunne være enormt fedt, men bare post det her, så kan alle deltage i
diskussionen. Det er selvfølgelig ikke fine analyser jeg efterlyser, men
derimod folks helt umiddelbare oplevelse af historien. Så kan jeg nemlig
bruge teksten som et historisk nedslag og samtidig pege på, at den
åbenbart også siger mennesker noget i dag, og så kan man tage
diskussionen derfra.

--

Hilsen Jan (der måske har ødelagt konceptet lidt ved at røbe det...)

GSX 750 AE

Fra : Bongo

Dato : 02-03-07 20:17

> Hvad er det, som fascinerer jer ved den? (spørger dansklæreren)

At allerede dengang var privatbilismen den største trussel mod motorcykler.

Vh Bongo
Som dristede sig til en tur ud i det tidlige forår idag. 25km med stive
lemmer
og rustne kørefærdigheder. Det var fedt.

Fra : Steen Bo

Dato : 03-03-07 16:32

Fra : Steen Bo

Dato : 03-03-07 16:32

Fra : Steen Bo

Dato : 03-03-07 16:36

Bongo wrote:

> [...]

> lemmer
> og rustne kørefærdigheder. Det var fedt.

Tag ikke Armand alt for alvorligt - ham er altid utilfreds - ikke mange
end HAM SELV har de rigtige meninger eller holdninger - er særlig god til
MOBNING hvis du skriver et eller andet forkert - han må have ondt i maven.
Kan kun håbe at det bliver bedre når sommeren kommer

Fra : Grunnet

Dato : 03-03-07 17:48

Steen Bo wrote:

> [...]
> til MOBNING hvis du skriver et eller andet forkert - han må have ondt
> i maven. Kan kun håbe at det bliver bedre når sommeren kommer

Kan godt se din smiley, men syntes absolut dit angreb på Armand er helt
malplaceret, og især i denne tråd.
Intet af det du citerer ovenfor er iøvrigt skrevet af Armand, så kunne du
ikke lige uddybe dine kommentarer lidt nærmere

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-03-07 19:31

Grunnet skrev:

> Intet af det du citerer ovenfor er iøvrigt skrevet af Armand, så kunne du
> ikke lige uddybe dine kommentarer lidt nærmere

Eller bare lukke, det ville også være dejligt.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 20:07

On Sat, 3 Mar 2007 17:47:58 +0100, Grunnet wrote:

> [...]
> Intet af det du citerer ovenfor er iøvrigt skrevet af Armand, så kunne du
> ikke lige uddybe dine kommentarer lidt nærmere

Ja sjældent har nogen ramt så meget ved siden af både tråd, og hvem der
citeres Det var da vist Jan der stillede spørgsmål, om nogen. Og det
var endog helt fagligt.

Kom igen Steen Bo

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-03-07 09:01

Steen Bo skrev den 03 mar 2007 i news:esc4kq$kli$1@abbeden.bunk.cc:

> [...]
> til MOBNING hvis du skriver et eller andet forkert - han må have ondt i
> maven. Kan kun håbe at det bliver bedre når sommeren kommer

Hva´fanden skaver du dig for?
At smide en smiley ind "for en sikkerheds skyld" er ikke tilstrækkelig til at
få syndsforladelse for ikke at kunne begå sig.

Fra : Peter

Dato : 04-03-07 20:35

"Steen Bo" <lildfrosthus@mail.dk> wrote in message

> [...]
> MOBNING hvis du skriver et eller andet forkert - han må have ondt i maven.
> Kan kun håbe at det bliver bedre når sommeren kommer

Jeg synes vi her på det sidste har haft en del indlæg af en type vi
heldigvis ikke er vant til i denne her gruppe ;-(

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Leif

Dato : 03-03-07 17:08

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote in message

> Og "hurtige motorcykler" er jo et vidt begreb.
> I 1904 var en hurtig motorcykel en FN Four der havde en tophastighed på 65
> km/t
> og i 70'erne en Suzuki GT750 med en top på 180 km/t

Skulle den Suzi Vandbøffel være noget særligt? Næh må jeg så fluks henvise
til Kawas tripler, der
virkelig tog pusten fra selv meget rutinerede kørere ( overlede selv som 22
årig at eje en 500 H1
et par år, inden den blev skiftet til den sidste CB750 med enkelt knastaksel
(F2) ) - der var slet
intet der slog dem dengang mellem 0-100 (0-160) bare man kunne holde
forhjulet nede på asfalten de
første 3 gear! - det var ikke for ingenting, de blev kaldt The widow
Makers........

Der er forresten også et par sider med 750 H2'eren i bogen.

Mvh, Leif

Fra : J.C.Kløve

Dato : 02-03-07 07:37

On 2 Mar., 07:03, "Grunnet" <n...@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

> [...]
> omgang havde "fravalgt" bogen. Heldigvis kastede jeg et blik i bogen, og var
> straks overbevist om at den måtte jeg have.

Jo bestemt, en styrke ved bogen er at der er mange fine modeller med
fra de forskellige tidsperioder - oversætteren måske også på forsiden
er gået galt i byen -
for oversættelsen er den største anke mod bogen - der er altså mange
underlige undersættelser af almindeligt forekommende fagudtryk.
Det har dog ikke forhindret mig i med stor iver at sluge bogens
indhold, her hen over torsdag aften og nat - nu foreligger der så
blot at gennemføre en kilde kontrol for at se om nu også det skrevne
står til troende

--
Dun@nt

Fra : Armand

Dato : 08-04-07 15:32

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste motorcykler der er blevet bygget gennem tiderne(år 1900 til idag)

Udsalgstippet brugte jeg på ønskesedlen til nyligt overstået fødselsdag uden
at jeg dog fik den, Så jeg har i går købt samme til samme pris i Føtex.
Det ér en fed bog at have stående både til gennemlæsning og som opslagsværk
og i modsætning til meget af min motorcykellitteratur er den på dansk (omend
nogle steder i lidt ubehjælpsom (elektronisk?) oversættelse!

--
Armand.
(fuldt påske booket m.h.p. læsning, idet datteren hjembragte Smitsonians

Fra : Armand

Dato : 02-06-07 12:24

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opslagsværk og i modsætning til meget af min motorcykellitteratur er den
> på dansk (omend nogle steder i lidt ubehjælpsom (elektronisk?)

Opdagede ved gennemlæsning af reklamestakken at Bilka har den på bud til
69,-
Til dén pris er det næsten elementær lekture til motorcyklistens reol!

--
Armand.