Brug af bremsepasta?
Fra : Finn og Angela

Dato : 01-03-07 10:21

Jeg skal til at samle mine kalibre med nye gummiringe, stempler mv. - og har
fra mek. fået et brev bremspasta. Jeg går ud fra at samlingsflader
(kalibrene består hver af 2 halvdele, med stempel i hver halvdel, billede
her : http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk/vedrepres/chas/brems/1024/b4.jpg ), +
gevind til udluftningsskruer og banjobolte skal ha´ lidt
- men hvad med det indvendige: Stempler og de 2 gummiringe; skal de smøres
og i givet fald hvordan?

--
Hilsen
Finn Christensen

Fra : Peter Graff

Dato : 01-03-07 11:25

Hej Finn

Hvis "bremsepastaen" du har fået er en klar masse ligesom silikone, uden at
klæbe, er det udelukkende til at smøre på gummiringene som sidder og holder
stemplerne. Er det derimod kobberfedt eller lig.n. er det til at smøre på
kantene hvor klodserne kører, kun lidt. Smør ikke noget på hverken
samlingsflader eller banjobolte, hverken det ene eller det andet.

MVH

Peter Graff.

Fra : Finn og Angela

Dato : 03-03-07 20:14

"Peter Graff" <peter.graff@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smøre på kantene hvor klodserne kører, kun lidt. Smør ikke noget på
> hverken samlingsflader eller banjobolte, hverken det ene eller det andet.

Hej Peter

Tak for svaret. Det er hvidt og ret tyndtflydende; "montagepaste" står der
på pakningen. Har smurt lidt i rillerne og på gummiringene.

--
Hilsen
Finn Christensen