Forsikring??
Fra : Jan Simonsen

Dato : 28-02-07 21:48

Skal ha´ forsikret min Honda Shadow vt600 fra 1993

Er der forsikringsselskaber der bare ikke gider MC´ister og er der andre der
kan anbefales.

Jeg er 50 år gammel
Bor på landet i øst-jylland
....hvis dette kan ha´ nogen betydning forsikringsmæssigt

Hilsen
Jan

Fra : Klaus R

Dato : 28-02-07 22:20

"Jan Simonsen" <SimonJansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er 50 år gammel
> Bor på landet i øst-jylland
> ...hvis dette kan ha´ nogen betydning forsikringsmæssigt

jeg har FDM hvor jeg giver kr 780,- pr år for ansvar på en suzuki GS450 S,
nordøstsjælland, eneste minus er at man skal være FDM medlem i min et halvt
år før de tager en ind. 5 år skadefri på bil er lig med eliteMC. jeg er "ny"
på mc men midt-tredive...

Klaus

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 01-03-07 12:15

Jan Simonsen skrev:
> [...]
>
> Jeg er 50 år gammel
> Bor på landet i øst-jylland
> ...hvis dette kan ha´ nogen betydning forsikringsmæssigt

Hej Jan

Det bedste råd: kontakt alle de forsikringsselskaber du kan overkomme,
og få nogle konkrete tilbud. Forsikringsselskberne tager hensyn til vidt
forskellige ting, og der er derfor så godt som umuligt for "os her i
gruppen" at sige noget konkret om lige netop din situation. Der er også
forskellig "betingelser/forhold" der er forskellige fra selskab til
selskab, bl.a. vinterkørsel og selvrisiko - det skal du også lige huske
at have med i dine overvejelser.

Hvis du er medlem af en (fag)forening, der har en gruppeaftale med et
forsikringsselskab er det nok det billigste du kan få.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-03-07 13:21

> [...]
>
> Jeg er 50 år gammel
> Bor på landet i øst-jylland
> ...hvis dette kan ha´ nogen betydning forsikringsmæssigt

Jeg har Danske Forsikring/TopDanmark. Ansvar + vinterdækning til mindre end
1.000 kr. årligt.
Men jeg har jo osse alle mine andre forsikringer der.

--
Bo Bjerre
XV750SE (1981)

Fra : Klaus R

Dato : 02-03-07 10:23

> [...]
> end 1.000 kr. årligt.
> Men jeg har jo osse alle mine andre forsikringer der.

I FDM fik jag at vide at vinterdækning altid er med i ansvar, det er kun ved
kasko at der skal tegnes ekstratillæg. det er måske også værd at undersøge
med hvis man skal køre vinter om der er vintrdækning med i ansvar eller det
er ekstra.

Klaus R

Fra : Kent Nielsen

Dato : 02-03-07 14:27

"Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved kasko at der skal tegnes ekstratillæg. det er måske også værd at
> undersøge med hvis man skal køre vinter om der er vintrdækning med i

Du har en nummerplade = der er mindst anvarsdækning.
(De kan ikke melde ansvarsdækningen fra så længe nummerpladen er på
køretøjet)
Det var svaret da jeg spurgte FDM forsikring.

Kent Nielsen

Fra : Poul Dürr Pedersen

Dato : 01-03-07 22:46

> [...]
>
> Jeg er 50 år gammel
> Bor på landet i øst-jylland
> ...hvis dette kan ha´ nogen betydning forsikringsmæssigt

Jeg har lige været igennem møllen. Jeg var bl.a. omkring en mindre
forsikring beliggende her på Djursland; de tog kun personer over 40år og var
egentlig ret billige - men da jeg kun er 30år kommer jeg lige til at vente
en god håndfuld år endnu. Jeg kunne ikke lige finde den igen med google
herhjemme; men skal lige kigger efter et link på compen på arbejde.

Poul
FZS 600 S

Fra : tp

Dato : 02-03-07 10:54

> [...]
> vente en god håndfuld år endnu. Jeg kunne ikke lige finde den igen med
> google herhjemme; men skal lige kigger efter et link på compen på arbejde.

kunne det være thisted forsikring. de har en afd på djursland?

Fra : Charlie

Dato : 03-03-07 16:37

> kunne det være thisted forsikring. de har en afd på djursland?

http://www.thistedforsikring.dk/Motorcykel.89.0.html

mv
Charlie