Flydende pakning fra louis.de
Fra : Jesper G

Dato : 28-02-07 21:24

Hej

Jeg mangler noget flyende pakning, men hvad skal man vælge?
Jeg er igang med at bestille fra louis.de, så jeg kan lige så godt få
noget med derfra, men er ikke en ørn til tysk.

http://kortlink.dk/3pwg
(Alternativt, så er det på louis.de under "Pflege & Wartung" og så under
"Dichtmittel")

Nogen der kan komme med lidt input?

Mvh Jesper G, GS500

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-02-07 21:49

Jesper G skrev:
> [...]
>
> http://kortlink.dk/3pwg
> (Alternativt, så er det på louis.de under "Pflege & Wartung" og så under

Tag denne
ELRING DICHTMASSEN-BOX
http://www.louis.de/_300b1305df227deab49b0df08a485e91c8/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=310&wgr=438&list_total=9&anzeige=0&artnr_gr=10004109
så har du alle de typer du har brug for, indeholder 3 forskellige.

og tag denne
PROCYCLE DICHTUNGSENTFER-
http://www.louis.de/_300b1305df227deab49b0df08a485e91c8/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=310&wgr=438&list_total=9&anzeige=0&artnr_gr=10004875
så har du også noget at rengøre pakningsfladerne med.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Jesper G

Dato : 28-02-07 22:11

Dan "748" Dethlefsen wrote:
> [...]
>
> så har du også noget at rengøre pakningsfladerne med.

3 for ca. 1's pris. Det lyder godt. Takker.

Jeg fik ikke lige fortalt at det først og fremmest skal bruges til mit
ventildæksel.

Lige for at være helt sikker på en ting. Det er vel meget stor fy fy at
bruge flydende pakning i kombination med en ny pakning mellem cylinder
og topstykke, samt ved bundpakningen? Til disse steder hører der vel
ikke andet end rene tøre overflader og dertilhørende ny pakning?

Mvh. Jesper G, GS500E

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 28-02-07 23:37

Jesper G skrev:

> [...]
> og topstykke, samt ved bundpakningen? Til disse steder hører der vel
> ikke andet end rene tøre overflader og dertilhørende ny pakning?

Hvis din ventildæksel "paknings-lakris" er OK er det normalt ikke
nødvendigt med flyende pakning her. Rengør og montere med korrekt moment
så bør det være tæt.

Toppakningen er normalt af alu eller et andet metal så ingen flyende
pakning og desuden bliver det nok så varmet her at pakninger
flyder/brænder væk.

Ved bundpakning kan man godt brug lidt pakning, men ved en ny pakning er
det ikke nødvendigt, hvis du rengør fladerne ordentligt.

Flyende pakning bruger man hvor der ingen pakninger er, hvilket der
normalt ikke er mellem motorblok halvdelene og af og til nogle af de
store sidedæksler. Man kan dog godt i nødstilfælde anvende pakning
sammen med en brugt pakning.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S