Suzuki gs 450
Fra : Stephan G

Dato : 27-02-07 23:26

Hej,
er der nogen med erfaringer, der kan fortælle om en gs 450 1984 (med
dele fra 1988) er go eller no-go? Hvad er en anstændig brugtpris for
et pænt eksemplar? Hvor mange km er der typisk i sådan en motor?

Mvh Stephan

Fra : Hekto

Dato : 27-02-07 23:57

Stephan G wrote:

> [...]
> dele fra 1988) er go eller no-go? Hvad er en anstændig brugtpris for
> et pænt eksemplar? Hvor mange km er der typisk i sådan en motor?

Det kommer lidt an på om det er en E-model, for så er prisen en smule
højere. Det kan ligge på 14-18.000 Kg. Jeg havde den sidste årgang '89. Den
var absolut in mint condition og gik for 19.000.

Ellers god og solid - egnet som transportmiddel. Hvor mange KM? ... ja!

--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Klaus R

Dato : 28-02-07 18:51

> [...]
> want
> to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!

hvorfor skulle specielt E-modellen være lidt dyrere, ifølge listerne på
www.bikez.com er de med 27 hk motor...? har selv købt en GS450 s 86(42 hk)
til 10k sprit nysynet - hvis det skulle være en fordel..
er ikke inde i priserne men undrede bare pris - hk forhold.

Klaus R

Fra : Hekto

Dato : 28-02-07 19:26

Klaus R used his keyboard to write :

> [...]
> til 10k sprit nysynet - hvis det skulle være en fordel..
> er ikke inde i priserne men undrede bare pris - hk forhold.

Normalt var effekten 42 HK også på E-modellen.

Grunden til den lidt højere pris er udseendet, da
den er lidt kønnere og lidt Katana-agtig.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hekto

Dato : 28-02-07 19:30

Klaus R submitted this idea :

> [...]
> til 10k sprit nysynet - hvis det skulle være en fordel..
> er ikke inde i priserne men undrede bare pris - hk forhold.

Nej, ikke med alstart, det havde de alle.

Denne model:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=200

Fra : Klaus R

Dato : 28-02-07 22:14

> [...]
> Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og

min er denne her. som jeg har ladet dem poste som typebilled.
http://www.bikez.dk/mc.php?mc=1378
fra da solen skinnede efteråret sidste år. Hekto, ved du så hvad vej der er
hvad på benzinhanen der er nemlig kun to stillinger.
OG... i morgen er det jo officielt forår...

Klaus R

Fra : Armand

Dato : 28-02-07 22:25

"Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> min er denne her. som jeg har ladet dem poste som typebilled.
> http://www.bikez.dk/mc.php?mc=1378

- - - - som er sådan ca. lige så kedelig som Rune Klan (i hans nye TV satire
med Mick Ø) :-|

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-03-07 08:07

Klaus R wrote:
> http://www.bikez.dk/mc.php?mc=1378

Akke ja... min gamle køreskole mc.

En af min fars venner havde også sådan én. Der var ganske rigtigt noget med
det elektriske på den. Ensretteren tror jeg det var han fik skiftet et par
gange.

/jim

Fra : Hekto

Dato : 02-03-07 15:29

Klaus R wrote on 28-02-2007 :

> [...]
> hvad på benzinhanen der er nemlig kun to stillinger.
> OG... i morgen er det jo officielt forår...

Nej, det kan jeg ikke huske .... den køre lidt længere i den ene stilling, frem for den anden!

Fra : Armand

Dato : 28-02-07 00:07

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Hej,
er der nogen med erfaringer, der kan fortælle om en gs 450 1984 (med
dele fra 1988) er go eller no-go?

Altså!
Med en 23 år gammel motorcykel må man forvente at et og andet er slidt ned
eller brudt sammen og udskiftet.
Bliver du nervøs alene på baggrund af at den ikke står i original stand
eller er repararet så bliver du nødt til at sigte langt lavere (og dermed
nyere) med det budget du synligvis er ude at købe motorcykel efter men det
kan hænde at du slet ikke kan komme ud af den gruppe af nedslidnings truede
køretøjer med dét beløb

--
Armand.

Fra : Stephan G

Dato : 28-02-07 07:40

Tak for info,
kan læse, at det i hvert fald ikke er nogen generelt dårlig maskine...
Den er gået godt 40 kkm, er en E model på 84'er stel, såvidt jeg har
forstået. Heldigvis er det en uddannet, der har lavet det. Hvilke dele
skal jeg holde øje med ved besigtigelse...?

"Med en 23 år gammel motorcykel må man forvente at et og andet er
slidt ned
eller brudt sammen og udskiftet."

> Klart klart, det er vi med på. Det er jo også på den måde man som begynder kan høste væredifulde erfaringer :)

Tak igen ( sover I mon aldrig herinde ;)

Stephan

Fra : tp

Dato : 28-02-07 09:52

[...]

40.000km på 23 år er < 2000 per år. jeg kører 1200km/uge når det går hårdt
for sig. Liiiiiiidt sund skepsis er på sin plads :) Kig efter stand i
stedet. Kan du lugte olie etc når den kører (bruger den olie er interessant,
men næppe noget sælger gider svare ærligt på).

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-02-07 16:21

Stephan G wrote:
> Tak igen ( sover I mon aldrig herinde ;)

3-holdsskift - Armand havde hundevagten denne gang.

--
vh
Torben - just clocked in.

Fra : OleG

Dato : 01-03-07 00:52

Stephan G wrote:

> "Med en 23 år gammel motorcykel må man forvente at et og andet er
> slidt ned
> eller brudt sammen og udskiftet."

Hej Stephan,

Jeg kører på sådan en GS 450E og har har gjort det næsten dagligt sommer
og vinter, de seneste 3 år. Det er alstå en fin daglig slider. Du skal
være opmærksom på at den ikke kommer under minimumsmærket på oliepinden,
det koster hurtigt din generator. Ligeledes er det en god idé at checke om
den lader ordentligt. Da jeg købte min var generatoren død, kun spænding
på 2 faser med det resultat at den ensrettede spænding var for lav. Da jeg
havde skiftet generatoren (reservedelen kostede en lille tusse) viste det
sig at regulatoren også var død, ladespændingen var nu 17-18 volt. Da jeg
så også skiftede den virkede "el-værket" og har gjort det siden. Et tips
er at lodde de 3 generatorledninger til regulatoren istedet for at bruge
de originale stik. Det er ikke noget problem at lodde dem fra hindanden
igen, hvis du en dag skal have delene fra hinanden. Jeg har ikke haft brug
for det siden jeg loddede dem sammen for 3 år siden.

Derudover har der kun været ganske almindeligt service som
kædevedligehold, olieskift osv.

Hvis det er er til daglig transport så er det en super lille maskine. Jeg
har nu også været i Norge 2 gange og én gang i Norditalien på den. 2 af
gangene med min 10 års datter bagpå. Det klarer den fint, også i bjergene.
Turen fra Hamborg til Bolzano tog vi dog med autotoget, men dernede kørt
vi vest om Gardasøen over Verona til Venedig og så retur til Bolzano via
Cortina. Ingen problemer med Suzukien overhovedet.

Mvh Ole

Fra : Hekto

Dato : 02-03-07 15:28

OleG submitted this idea :

> [...]
> vi vest om Gardasøen over Verona til Venedig og så retur til Bolzano via
> Cortina. Ingen problemer med Suzukien overhovedet.

Det påstås at denlave oliestand gør at
generatoren (statoren) ikke bliver kølet
ordentligt.

Hr. Schnabel leverer en glimrende laderegulator -
også til en GS450 - der med ét slag fjerne alle
problemer med den oprindelige laderegulator.

Fra : Armand

Dato : 02-03-07 19:03

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> Det påstås at den lave oliestand gør at
> generatoren (statoren) ikke bliver kølet
> ordentligt.

Det kunne være en forklaring - Hvis bare det ikke var fordi at generatoren
løber tørt (jeg mindes at den måske gjorde dét, og kan på net-ficher se at
der er pakdåser i begge ender af krumtappen!).

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 19:50

On Fri, 2 Mar 2007 19:03:24 +0100, Armand wrote:

> [...]
> løber tørt (jeg mindes at den måske gjorde dét, og kan på net-ficher se at
> der er pakdåser i begge ender af krumtappen!).

Det er muligt at tegninger viser det, menæ, olien vælter altså ud når
generatordækslet fjernes på såvel 400 som 500 :-/ jeg kan ikke tro at 450
er så meget anderledes.

Og i øvrigt, hvad laver en pakdåse ud mod koblingen ? :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Armand

Dato : 02-03-07 20:13

meddelelse news:1vllis5le9qxu.7pagop3jcjgy.dlg@40tude.net...

> Det er muligt at tegninger viser det, menæ, olien vælter altså ud ....
> Og i øvrigt, hvad laver en pakdåse ud mod koblingen ? :-|

Hva' mæ': Afholder platinerne fra at sejle i olie?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 20:25

On Fri, 2 Mar 2007 20:12:53 +0100, Armand wrote:

> Hva' mæ': Afholder platinerne fra at sejle i olie?

Nåe dén, altså til uden for koblingen og primærdrev Gad vide om olien
i generatoren er et problem tror det nu ikke....

Fra : OleG

Dato : 03-03-07 15:28

Orla Pedersen wrote:

> Nåe dén, altså til uden for koblingen og primærdrev Gad vide om olien
> i generatoren er et problem tror det nu ikke....

Olie i generatoren er helt sikkert ikke et problem. Meningen er at det
skal være der. Hvis der derimod er for lav oliestand, ender det med
fastbrændt olie på statorviklingerne. Det var tydeligvis det, der var
problemet med min generator, da jeg skiftede den umiddelbart efter jeg
havde købt maskinen.
Det fastbrændte olie får naturligvis problemet til at accelerere, da
statoren så ikke længere kan komme af med varmen.

Der er forresten heller ingen platiner på sådan en GS'er...

Mvh OleG

Fra : Hekto

Dato : 04-03-07 14:04

Armand wrote:

> Det kunne være en forklaring - Hvis bare det ikke var fordi at generatoren
> løber tørt (jeg mindes at den måske gjorde dét, og kan på net-ficher se at
> der er pakdåser i begge ender af krumtappen!).

Orla har ganske ret ... måske læsebriller???

Om statoren så køles af olien, er jeg måske en lille smule tvivlene over
for. Hvis den gør, bliver den godt nok varm, og har ringe mulighed for at
komme af med varmen via venstre sidedæksle.

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-02-07 12:41

Stephan G wrote:
> Hvor mange km er der typisk i sådan en motor?

Har da set nogen stykker i den Blå med 100K+ på klokken.
Det er vel (nu hvor det er en suzuki) mestendels et spørgsmål om at sørge
for at der er olie på.

/jim

Fra : Stephan G

Dato : 28-02-07 16:49

> 3-holdsskift - Armand havde hundevagten denne gang.

Haha :)

Stephan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-02-07 19:14

"Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> writes:

> [...]
> 86(42 hk) til 10k sprit nysynet - hvis det skulle være en
> fordel.. er ikke inde i priserne men undrede bare pris - hk

Et gæt er at E-modellen er med elstart. De 27 hk er sandsynligvis bare
en tysk model, der er droslet pga. nogle forsikringsregler de engang
havde dernede.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Stephan G

Dato : 01-03-07 20:08

Så er den købt, går fint og ser godt ud. 15k inkl. en masse
reservedele!

Tak for input!

Stephan