POLERING !!!!
Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 27-02-07 16:59

Hej

Min normalt elskede datter ville lige hjælpe far med og gøre cyklen
forårsklar.
Med den grove side af en engangsgrydesvamp, heldigvis nåede hun ikke længere
end lidt af kåbe foran.
Det resultere jo i nogen så meget fine ridser oppe ved kåbeglasset. på den
lakkede del.

ER der ikke noget der har et godt vidunder middel til at fjerne dem igen,
eller er det bae almindelig voks, evt med farve i, der skal til.

Det er blank-sort der hvor hendes lille uheld fandt sted

Håber der er en der har en go ide.

Thomas

Fra : Futte & Co.

Dato : 27-02-07 17:19

Thomas marq Hansen wrote:
> [...]
> eller er det bae almindelig voks, evt med farve i, der skal til.
>
> Det er blank-sort der hvor hendes lille uheld fandt sted

Prøv med slipoline, og måske det lidt grovere , slipol. Efterfølgende en
god gang voks.
Vær opmærksom på om kåben har fået en klar lak ovenpå den sorte. Det har
betydning for brug af voks og polermidler med farve.
Go' arbejdslyst

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Peter

Dato : 27-02-07 17:43

"Thomas marq Hansen" <marq_hansen@dsa-net.dk> wrote in message
> [...]
> eller er det bae almindelig voks, evt med farve i, der skal til.
>
> Det er blank-sort der hvor hendes lille uheld fandt sted

Det tror jeg du kan polere væk. Jeg vil anbefale dig at starte med
Slipoline. Hvis dette ikke er nok kan du bruge den grovere Slipol. Men hvis
du bruger Slipol skal du være lidt forsigtig så du ikke lige polerer igennem
lakken.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-02-07 16:16

Thomas marq Hansen wrote:

> Håber der er en der har en go ide.

Det lyder som om det er tid til at værdsætte hendes hjælpsomhed. Start
med at lære hende om det rigtige værktøj - gerne med praktiske
eksempler. Børst f.eks. hendes tænder med en messingbørste (du véd - den
til at rense tændrør med)

Poleringen kan gå godt hvis hun ikke er kommet igennem øverste laklag -
hvad enten det er klar lak eller sort. Slipoline efterfulgt af voks er
mit bedste bud.

--
vh
Torben

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 28-02-07 16:57

Jeg prøvede et produkt der hedder UltraGlozz, til mine små ridser ..
Må sige jeg er meget imponeret, alt forsvinder og bliver om ikke andet, så
ihvertflad så godt som nyt.
Der ud over , siger producenten en bahandling skulle kunne holde ca 18
måneder.
Hvis det er tilfældet, så er det noget af et vidunder middel.
plus det er utroligt nemt og arbejde med ..

Håber der er andre der kan bruge den oplysning..

Thomas

Fra : André S Hansen

Dato : 01-03-07 07:29

> Håber der er en der har en go ide.