Ang:aprilia 45
Fra : Renè

Dato : 04-03-07 21:52

Den aprilia rally 45 jeg har købt,kører 80 km/t.
larmede en del,så har sat ny udstødning på,hvilket også hjalp.
Men hvordan får man den til kun at gå 45 km/t.Skal jeg evt.skifte
cylinder,stempel,topstykke+karburator,
for at få den lovlig igen.
venligst Renè

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-07 22:13

Renè wrote:
> [...]
> larmede en del,så har sat ny udstødning på,hvilket også hjalp.
> Men hvordan får man den til kun at gå 45 km/t.Skal jeg evt.skifte

Der skal bare sættes en ny variator ring i, såfremt at det er en
lovlig/original udstødning du har sat på.

--
Allan Riise

Fra : Renè

Dato : 05-03-07 03:33

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Der skal bare sættes en ny variator ring i, såfremt at det er en
> lovlig/original udstødning du har sat på.
>
> --
> Allan Riise
den er lovlig.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-07 09:44

Renè wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i meddelelsen

> den er lovlig.

Så er det hen til den lokale scooterpusher og købe en variatorring, han kan
også enten fortælle dig hvordan den sættes på, eller for en erkendtlighed
sætte den på for dig!

--
Allan Riise

Fra : Renè

Dato : 05-03-07 18:25

> Så er det hen til den lokale scooterpusher og købe en variatorring, han
> kan også enten fortælle dig hvordan den sættes på, eller for en
> [...]
Okay.Men hvad er det lige en variator ring er for en størelse.
20 år siden jeg havde knallert sidst,og de er jo godt nok forandret en del
eller hvad.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-07 18:41

Renè wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Okay.Men hvad er det lige en variator ring er for en størelse.
> 20 år siden jeg havde knallert sidst,og de er jo godt nok forandret
> en del eller hvad.

Tjek her...

http://www.scooter-tuning.com/fjern_neddroslingerne.htm

Det er så bare det modsatte du skal gøre

--
Allan Riise

Fra : Charlotte

Dato : 06-03-07 05:14

Skal man i princippet så ikke dyse ned?

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tjek her...
>
> http://www.scooter-tuning.com/fjern_neddroslingerne.htm
>
> Det er så bare det modsatte du skal gøre
>
> --
> Allan Riise

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-03-07 10:32

Charlotte wrote:
> Skal man i princippet så ikke dyse ned?

Kun hvis det lille blændrør er taget ved karburatoren eller den har kørt med
sportsfilter og ikke den originale luftfilterkasse.

Men det er da nok rigtigt at den skal dyses ½ til 1 nr ned, da den før har
kørt med sports udstødning, det giver jo også ey større flow i karburatoren,
men det forudsætter jo så 2 ting.
At det ikke er den originale karburator der sidder på, og/eller den er dyset
til anden udst. os.v.

--
Allan Riise

Fra : Charlotte

Dato : 06-03-07 18:31

Tror nemlig ikke det hele er org. når den går 80 km/t.

Men hvad med bare at lade være med at give fuld gas. Din motor har bedre af
ikke at være begrænset.

charlotte

Fra : Allan Riise

Dato : 06-03-07 18:53

Charlotte wrote:
> Tror nemlig ikke det hele er org. når den går 80 km/t.

De går rimelig nemt 80 km/t med anden udst. og fjernet skive.

> Men hvad med bare at lade være med at give fuld gas. Din motor har
> bedre af ikke at være begrænset.

Korrekt.

--
Allan Riise

Fra : Renè

Dato : 06-03-07 20:20

> De går rimelig nemt 80 km/t med anden udst. og fjernet skive.

> Korrekt.
>
> --
> Allan Riise

Lyder da som en god ide.
En kollega fortalte mig at man også kan drosle den ned elektronisk?,ved ikke
lige om det har noget med farten at gøre?.

Renè

Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-07 11:01

Renè wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Lyder da som en god ide.
> En kollega fortalte mig at man også kan drosle den ned
> elektronisk?,ved ikke lige om det har noget med farten at gøre?.

Man kan sætte en anden CDI enhed på som ikke begrænser omdrejningerne, men
det tror jeg næppe der er blevet gjort ved din Aprillia.

Ang. CDI enhed, se her.

http://www.stage6.dk/products/productinfo.aspx?ExtProductID=M558133

Det som jeg tror din kollega taler om, det er en begrænser man kan sætte på
en *ulovlig* scooter således at når man laver en bestemt sekvens af
bremsetryk på en af bremserne eller et tryk på en knap, så koples der en
elektronisk begrænser ind som gør at man kun kan køre x antal km/t, hvor x
er forudbestemt af en selv.

Du kan se mere om disse gadgets bl.a. her.

http://www.stage6.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=215

De links jeg har sat ind er tilfældigvis til Stage 6 som jeg intet har med
at gøre, de tjener kun som et eksempel.

--
Allan Riise

Fra : Renè

Dato : 07-03-07 17:46

> [...]
>
> http://www.stage6.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=215
>
> De links jeg har sat ind er tilfældigvis til Stage 6 som jeg intet har med

Jeg har nu søgt her og der uden at kunne finde noget der hedder en variator
ring?
Har prøvet den lokale forhandler ,der mener jag skal ha fat i an yamaha
expert da de kører med samme motor?
jeg gir fortabt og bytter den med en 30`r knallert i stedet for.

takker for jeres udemærkede svar.

Fra : Renè

Dato : 07-03-07 18:23

"Renè" <basse@c.d.k> skrev i meddelelsen

> [...]
> expert da de kører med samme motor?
> jeg gir fortabt og bytter den med en 30`r knallert i stedet for.

Glemte lige at fortælle at jeg prvede at skille dyret ad og fandt så ud afat
der faktisk er en ring isat som kile-remmen kører på.
så det kan efter hånden kun være cylinder og kaburator