Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Brugt Canon 350D eller nyt 400D
Fra : skand

Dato : 25-02-07 16:22

Jeg overvejer at købet et brugt Canon EOS 350D, hvis vi kan blive
enige om prisen.
Med div. tilbehør her i blandt en 18-200mm og Batterigreb en er prisen
nu kr. 7K.
Jeg har ellers overvejet meget at købe et nyt Canon EOS 400D.

Vil jeg gøre en bedre handel ved at købe den brugte 350'er ?
I kan nok se jeg er noget i vildrede !

mvh
Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 25-02-07 16:52

[...]

Om du vælger 350D eller 400D gør sgu ikke den store forskel hvis jeg skal
være ærlig, så spar pengene og køb brugt! Det skulle da lige være for at få
garanti med at du skulle købe et nyt! ;)

Nu nævner du jo kun 18-200 og batterigreb som ekstra tilbehør, medmindre der
er væsentligt mere tilbehør med så synes jeg prisen er noget for høj...
Et brugt 350D bør kunne fås for ca. 3500 kr, et brugt batterigreb ca. 500
kr, et NYT Sigma 18-200 kan fås for 2500 kr! Det giver 6500 kr, så brugt
ville jeg ikke give mere end 5500 for det sæt du nævner!

Memmorykort og UV-filtre er jo ikke alverdens udgifter og bør derfor kun
bidrage yderst minimalt til prisen, f.eks. kan et 1GB kort fås for under 200
kr fra nyt.

Brian

Fra : skand

Dato : 25-02-07 17:16

1000 tak Brian for dit hurtige svar.
Jeg mener også prisen er lidt for høj.
Kameraet er kun ca. ½ år gammel, så der er garanti endnu, men jeg har
budt 6K, og det må være max. ikke ?
Tak for rådet.

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 25-02-07 17:27

1000 tak Brian for dit hurtige svar.
Jeg mener også prisen er lidt for høj.
Kameraet er kun ca. ½ år gammel, så der er garanti endnu, men jeg har
budt 6K, og det må være max. ikke ?
Tak for rådet.
----------------------

Jo, hvis vedkommende ikke vil af med det til den pris så går du jo bare ud
og finder et andet til samme pris eller mindre på brugtmarkedet! ;)

Brian

Fra : Nicolai

Dato : 25-02-07 18:40

400D bedre fokus, større (store) skærm og 10mp.

Jeg havde klart gået efter 400d

Fra : Brian Lund

Dato : 25-02-07 22:01

> 400D bedre fokus, større (store) skærm og 10mp.
>
> Jeg havde klart gået efter 400d

Bedre AF enhed på 400D er rigtigt, men det gælder kun på objektiver med
blænder på f/2,8 eller større! Dvs. ikke på den 18-200mm der følger med det
sæt han har kigget på, og heller ikke på det normale kit-objektiv...

Større LCD, ja... Men hvorfor? ;) Man kan alligevel ikke vurdere billederne
ordentligt på så lille et LCD!

10 mpixel over 8mpixel. Det er kun nok til at lave prints der er 12,5%
større i samme PPI! Og jeg har lavet 50*75 med mit 350D uden problemer.

Så jeg havde ingen skrupler ved at købe et brugt 350D hvis der var nok at
spare på det.

Brian

Fra : Deaster

Dato : 26-02-07 10:37

Brian Lund skrev:

> Bedre AF enhed på 400D er rigtigt, men det gælder kun på objektiver med
> blænder på f/2,8 eller større! Dvs. ikke på den 18-200mm der følger med det
> sæt han har kigget på, og heller ikke på det normale kit-objektiv...

Det er nu ikke korrekt:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/page3.asp

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : JDD

Dato : 26-02-07 12:39

> [...]
> det
> sæt han har kigget på, og heller ikke på det normale kit-objektiv...

nej den har et helt andet AF system taget fra 20D dvs. fler af punkter osv.

og så har 400D et anti støv mekanisme for sensoren, hvilket kan være en stor
fordel.

Fra : Nicolai

Dato : 26-02-07 15:02

> nej den har et helt andet AF system taget fra 20D dvs. fler af punkter
> osv.
>
> og så har 400D et anti støv mekanisme for sensoren, hvilket kan være en
> stor fordel.

Ah ja den glemte jeg. Det er imgo 4 argumenter der ikke kan gåes udenom.

Fra : Brian Lund

Dato : 26-02-07 16:53

> Ah ja den glemte jeg. Det er imgo 4 argumenter der ikke kan gåes udenom.

Men er det 2000 kr gode argumenter? Jeg synes det ikke..! ;)
AF virker jo fint på 350D og skal jeg være helt ærlig så er det meget meget
sjældent at støv er et problem for mig, det er vist ved at være et halvt år
siden jeg sidst lå mærke til noget og måtte fjerne det. Megapixels og LCD er
som sagt for mig ret ligegyldigt...

Det eneste argument der ville være gyldigt for mig er fordelen ved at købe
nyt, altså reklamationsret!
Som godt kunne være 2000 kr værd for mig, hvis jeg stod med valget.

Brian

Fra : Nicolai

Dato : 26-02-07 18:41

> Men er det 2000 kr gode argumenter? Jeg synes det ikke..! ;)

Har du også et 400d da?

Fra : Brian Lund

Dato : 26-02-07 18:56

> Har du også et 400d da?

Nej. Men det er ca. det som 350D er billigere end 400D!

Brian

Fra : JDD

Dato : 27-02-07 07:09

> [...]
> år
> siden jeg sidst lå mærke til noget og måtte fjerne det. Megapixels og LCD

Nu bruger jeg selv en 20D og jeg har jævnligt støv problemer, men jeg
skifter også objektiver jævnligt.

Fra : Brian Lund

Dato : 27-02-07 16:59

> Nu bruger jeg selv en 20D og jeg har jævnligt støv problemer, men jeg
> skifter også objektiver jævnligt.

Jeg skifter også objektiv (meget) ofte, da jeg foretrækker at bruge
fast-brændvidde, og det er altså ikke noget problem for mig! :)

Brian

Fra : Claus Sikora

Dato : 25-02-07 18:41

skand skrev:
> [...]
> Jeg har ellers overvejet meget at købe et nyt Canon EOS 400D.
>
> Vil jeg gøre en bedre handel ved at købe den brugte 350'er ?

Hej Søren.

Jeg har sendt dig en mail der måske kan have interesse!

/Claus