Kattedilemma
Fra : Bjarne

Dato : 06-03-07 20:30

I et feriecenter i Ho får feriegæster besøg af en meget flot gråmis i
skovkattestørrelse. Han er meget kælen og kærlig og vil meget gerne
indenfor, ja skal ligefrem smides ud for ikke at være der hele tiden.
Han virker tam og velplejet, bortset fra måske et par lopper.
Han kan dog blive skræmt af høje lyde og pludselige bevægelser.
Han er øremærket, men det er svært at tyde tatoveringen.

Der er ikke noget der tyder på, at han bor et sted, men heller ikke at
han ikke gør.

Kan man slå øremærkningen op på internettet, hvis det lykkes ham at være
stille længe nok til at de kan tyde den?

Hvad skal de ellers gøre ved gråmis?

Bjarne

Fra : D

Dato : 06-03-07 20:34

> Kan man slå øremærkningen op på internettet, hvis det lykkes ham at være
> stille længe nok til at de kan tyde den?
>
> Hvad skal de ellers gøre ved gråmis?
>
> Bjarne

Hej

Du får lige et par netadresser, andet kan jeg ikke hjælpe med.

http://www.katteregister.dk/

http://www.dansk-katteregister.dk/

Hilsen Ditte

Fra : tina larsen

Dato : 06-03-07 20:48

Hvis katte er tilløbne og øre mærket, mener jeg man kan ringe til falck
på tlf.70 10 20 30 og så henter de den. men jeg er ikke sikker.
Ellers kan du køre katten til en dyrlæge og og aflever den så kan han
finde kattens ejer, det ville jeg gøre.

Med venlig hilsen
tina larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 08-03-07 23:14

<klip> Hvis katte er tilløbne og øremærket, mener jeg man kan ringe til
falck
> på tlf.70 10 20 30 og så henter de den. men jeg er ikke sikker.
</klip>

Nej, det gør Falck så ikke, de tager sig udelukkende af herreløse (dvs.
ikke-mærkede) tilskadekomne dyr.

<klip> Ellers kan du køre katten til en dyrlæge og og aflever den så kan han
> finde kattens ejer, det ville jeg gøre.
</klip>

Det er ikke alle dyrlæger der modtager katte, men de hjælper som reglen
gerne med at aflæse øremærke og tjekke for chip.
Katten kan afleveres på et kattehjem/dyreinternat. Dyrlægen burde kunne
henvise til nærmeste....

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
nu med katten Fleur, der søger nyt hjem:

Fra : tina larsen

Dato : 06-03-07 20:53

Mankan gnide lidt olie på øremærkming, så er den nogel gang nemre at
lære. Hvis i ikke kan lære alle bogstaver og talne, så kan man godt
ringe ind af lige vel. selv om man kun kan lære et par stykker

Fra : Bjarne

Dato : 06-03-07 20:59

tina larsen skrev:
> Mankan gnide lidt olie på øremærkming, så er den nogel gang nemre at
> lære. Hvis i ikke kan lære alle bogstaver og talne, så kan man godt
> ringe ind af lige vel. selv om man kun kan lære et par stykker

OK, tak det forsøger vi, for første forsøg gav ikke noget resultat i
katteregistret.

Bjarne

Fra : Siri

Dato : 06-03-07 23:20

> [...]
>
> Kan man slå øremærkningen op på internettet, hvis det lykkes ham at være
> stille længe nok til at de kan tyde den?

Årh hvor han lyder dejlig!
Hvad de skal gøre?
Være gode ved ham og passe godt på ham, mens man leder efter ejeren.
Sætte opslag med foto op alle vegne i nærområdet (det havde mine bedste
venner effektivt resultat af!) . Finde en sød og flink dyrlæge, der vil
hjælpe.
Hvis alle forsøg glipper - tage ham til sig - og for Himlens skyld ikke
aflevere ham nogen steder, hvor de kan tænkes at ville aflive sådan en
selskabelig sund og sød missemand!
Pas godt på ham - nogen vil være jer taknemmelige til dommedag, nemlig
ejeren, hvis I finder ham - eller jer selv, hvis I ender med at få en
gråmisse-ven for livet... Og så katten, så klart. Han hygger sig jo
allerede hos jer...
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 07-03-07 21:26

Hej Bjarne

Ring til falck, de kan hjælpe dig....En udvidet søgning ..

Hilsen Majbritt