Flænge i trilaminatdragt:-
Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 05-03-07 22:27

Hej

Under dyknig ved søspejderne i søndags, fik jeg en flænge på 25 mm i
min trilaminatdragt hvilket resulterede at jeg kom op med +10L vand i
min dragt efter dykket.

Nu er det jeg søger lidt råd og vejledning i hvilken lim der er bedst
til at lime en ny lap på, og om man skal sætte en lap på både
indvendig og udvendig, jeg går ud fra det er bedst at lime en lap på
af samme matriale som dragten, eller tager jeg fejl.

gode råd søges snarest, så jeg kan komme ud at dykke igen

Mvh.
Jacob P.V:V.Jacóbsen

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 06-03-07 09:46

Jacob Jacobsen skrev:
> [...]
> af samme matriale som dragten, eller tager jeg fejl.
>
> gode råd søges snarest, så jeg kan komme ud at dykke igen

Hej Jacob,

Havde det været min dragt ville jeg sætte en lap på både invendig og
udvendig (den skal fanme være tæt) Min er også en trilaminat og jeg har
været i stand til at lappe et par syninger med AQUASURE, det hæfter i
hvert tilfælde fint, bare du holder fladen der skal limes ren, tør og
fedtfri inden limning, følg vejledningen på tuben som du køber i dit
dykkercenter til typisk 80-90 kr bare husk at have området du skal lime
til at ligge MEGET plant da limen bliver meget flydende når den bliver
varm! går du igang idag er du klar til at dykke igen i weekenden!

10 L koldt vand, fy for satan!!!!!

/Kenneth

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-03-07 18:24

Kenneth Villadsen wrote:

> [...]
> til at ligge MEGET plant da limen bliver meget flydende når den bliver
> varm! går du igang idag er du klar til at dykke igen i weekenden!

Jeg ville også bruge en lap både udvendigt og indvendigt, og udvendigt
skal det helst være ligeså solidt som resten af dragten.

Lad dog være med at lappe med Aquasure, det er fint til syninger og
lign. men til det du skal lave, der er det IMO kun rigtig tokomponent
lim der skal anvendes. Jeg har haft success med at bruge Vikings "lim
for gummidragt" på min trilaminat, det hæfter hvert fald glimrende
Eneste ulempe er at det er rimelig dyrt... jeg gav 289kr for 250ml inkl.
hærder, men så er der også rigeligt til dig og mange af dine
dykkervenner

Thomas

Fra : news.tele.dk

Dato : 06-03-07 23:23

"Jacob Jacobsen" <volshoej@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Thomas,
Du kan evt. købe god 2 komponentlim hos www.gummifabrikken.dk . her kan du
også købe kantbånd, latexmanchetter m.v. som kan anvendes til lapningen - i
alle tilfælde virkede det fint på min gamle trilaminatdragt, som p.g.a.
mørhed efterhånden lækkede som en si. Den blev tæt, men alligevel dog
udskiftet sidste forår - man får jo nærmest malerhjerne af at lime så meget

PS! jeg vil heller ikke anbefale aquasure til ovenstående reparation.

vh
Claus

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 07-03-07 16:40

news.tele.dk skrev:
> [...]
> udskiftet sidste forår - man får jo nærmest malerhjerne af at lime så meget
>
> PS! jeg vil heller ikke anbefale aquasure til ovenstående reparation.

Hmm, min limning med Aquasure er 6md gammel, mon jeg skulle lime den om

/kenneth