Dykkercertifikat: København og omegn?
Fra : Per Jensen

Dato : 02-03-07 16:08

Jeg går og overvejer at få mig et dykkercertifikat.

Er der nogen, som kan anbefale mig et godt sted at tage det i eller omkring
København?

MvH

Per

Fra : __vaDer

Dato : 02-03-07 16:11

Hej,

"Per Jensen" <per.jensen.@post.tele.dk> wrote in message
> Jeg går og overvejer at få mig et dykkercertifikat.
>
> Er der nogen, som kan anbefale mig et godt sted at tage det i eller
> omkring København?

http://www.koebenhavnssportsdykkerklub.dk/ :)

All the best

Ilhan

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-03-07 16:13

Per Jensen wrote:
> Jeg går og overvejer at få mig et dykkercertifikat.
>
> Er der nogen, som kan anbefale mig et godt sted at tage det i eller omkring
> [...]

Aquasport på Store Kongensgade 116 er et godt sted.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : anders

Dato : 02-03-07 17:10

Hej Per,

Vil du dyrke dykning som regelmæssig hobby herhjemme, eller er det
mere noget du vil kunne gøre på ferier sydpå et par gange om året?

Mvh
Anders

Fra : Søren Reinke

Dato : 02-03-07 17:18

anders wrote:
> Hej Per,
>
> Vil du dyrke dykning som regelmæssig hobby herhjemme, eller er det
> mere noget du vil kunne gøre på ferier sydpå et par gange om året?

Men ligegyldigt hvad du vælger er alle de organisationer der uddanner
herhjemme lige kompetente til det.

Selvom nogle sikker vil forsøge at overbevise om det modsatte, betyder
det som står på dit certifikat reelt ingen ting.

/Søren

Fra : Per Jensen

Dato : 02-03-07 17:30

Hej Anders!

Jeg håber at kunne gøre det til en regelmæssig hobby herhjemme.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 02-03-07 17:27

Per Jensen skrev noget i stil med:
> Jeg går og overvejer at få mig et dykkercertifikat.
>
> Er der nogen, som kan anbefale mig et godt sted at tage det i eller
> omkring København?

Jeg tog mit certifikat i oktober hos www.superdive.dk det var jeg rigtig
tilfreds med.

--
/Kasper Katzmann

Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 03-03-07 07:26

Hejsa

> Vil du dyrke dykning som regelmæssig hobby herhjemme, eller er det
> mere noget du vil kunne gøre på ferier sydpå et par gange om året?

Som skrevet andetsteds er alle cerifikater som du kan tage i DK stort
set ens. Jeg mener derfor ikke, at det har nogen betydning om det skal
bruges herhjemme eller sydpå. Så jeg tror du skal afgøre med dig selv
hvordan du ønsker at tage dit certifikat.

Klub-løsningen tager det meste af et år og giver dig masser af øvelse
i pool og åbent vand. Hertil hører klubaftner med hygge og socialt
arbejde. Denne løsning er den billigste, men tager tid og kræver reelt
også at du tager del i klubarbejdet.

Den kommercielle læsning giver dig et certifikat i løbet af en uges
tid med afspasset tid i pool og åbent vand. Denne løsning er lidt
dyrere men giver dig mere frihed til at bestemme hvornår du vil
starte. Du forpligter dig ikke ud over kursets længde.

Jeg håber du finder et sted hvor du bliver tilfreds med din
uddannelse.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-03-07 14:04

Lars Skov-Dethlefsen wrote:

> [...]
> i pool og åbent vand. Hertil hører klubaftner med hygge og socialt
> arbejde. Denne løsning er den billigste, men tager tid og kræver reelt

Men de starter oftest om efteråret, så der er derfor MEGET lang tid
kommende dykker kan få glæde af sit certifikat, hvis det er fra en klub.

> Jeg håber du finder et sted hvor du bliver tilfreds med din
> uddannelse.

Den holdning kan jeg KUN tilslutte mig.

Men pas på man bliver bidt af det

Bare se mig 1 uges liveaboard den 4/4 og igen den 14/5 begge i
rødehavet. Sidst nævnte vrag safari, nøøøj hvor jeg glæder mig. Efter 6
måneders arbejde i Sharm som guide, hvos man mest laver grøntsagsdyk er
det fedt med en hul uge med kun vrag.

Og så skal der knipses med mit nye kamera.

Fra : Seerup

Dato : 03-03-07 14:16

<klip>
[...]

</klip>

Jeg vil ikke give dig ret i, at klubløsningen er den billigste.

Jeg gav ca. 3.500 for mit OWD.
Senere har jeg undersøgt hvad et ** bevis ville koste i en klub.
Det regnstykke så ca sådan her ud:
Kontingent: 1.400
Uddannelse: 3.400
Sammenlagt 4.800

Det skal så siges, at hvis man som PADI dykker udelukkende vil dykke med div
centre, så koster dykkene fra 2-300 og opefter pr dyk, og i en klub koster de
typisk kun det det koster at afvikle de pågældende dyk (brændstof til båd,
fælleskørsel etc) Så kommer det dertil, så kan kontingentet være givet godt ud,
hvis man vil dykke herhjemme. Hvis det derimod er for at kunne dykke en eller to
gange om året i rødehavet, så er kontingentet penge ud af vinduet. (min mening)

Seerup *padi, men i klub*

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-03-07 16:52

Seerup wrote:

> [...]
> gange om året i rødehavet, så er kontingentet penge ud af vinduet. (min mening)

Men i en klub skal du oftes havde dit eget udstyr, hvilket er en udgift
på 10000 og opefter.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 03-03-07 11:10

> [...]
> Jeg går og overvejer at få mig et dykkercertifikat.
>
> Er der nogen, som kan anbefale mig et godt sted at tage det i eller omkring

Jeg vil anbefale Københavns Dykker Club (ikke at forveksle med den
senere tilkomne Københavns Sportsdykker Klub). Man kan jo lige så godt
vælge den originale vare
Hjemmeside er kbhdyk.dk. Prøv at ringe og tag en samtale med den
uddannelsesansvarlige.

Jens Olsen

Fra : anders

Dato : 03-03-07 16:19

Hej Per,

On 2 Mar., 17:30, "Per Jensen" <per.jens...@post.tele.dk> wrote:

> Jeg håber at kunne gøre det til en regelmæssig hobby herhjemme.

Ok - hvis du er tilhænger af foreningslivet, vil jeg anbefale dig at
tage din dykkeruddannelse i en klub.
Ikke fordi uddannelsen nødvendigvis er bedre, det giver dig bare en
masse dykkermakkere helt fra start, og så bliver det formentlig også
billigere i længden at gøre det på den måde.

Bortset fra det vil jeg anbefale dig at kigge forbi et par klubber og
et par dykkercentre, der er nok at tage af i KBH.

Den suverænt bedste dykkerklub i byen er som Jens skriver Københavns
Sportsdykkerklub
Der er undervisning om onsdagen, og næste hold starter til september.

God fornøjelse med dykningen!

mvh
Anders
www.koebenhavnssportsdykkerklub.dk

Fra : anders

Dato : 03-03-07 17:09

On 3 Mar., 14:15, "Seerup" <jp_seerup@this_out_hotmail.com> wrote:

> Jeg gav ca. 3.500 for mit OWD.
> Senere har jeg undersøgt hvad et ** bevis ville koste i en klub.
> [...]

Du sammenligner æbler og pærer - et ** bør sammenlignes med OWD+AOWD
før det giver mening.

mvh
Anders

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-03-07 17:50

anders wrote:

> Du sammenligner æbler og pærer - et ** bør sammenlignes med OWD+AOWD
> før det giver mening.

Ja men, når du er wanna be dykker og skal lære at dykke, er det mere
relevant hvor mange penge man skal smide på bordet.
At man så med ** også for AOWD med er for mange mindre vigtigt.
Hvad der er vigtigt er de 1300,- det er dyrere.

Fra : Seerup

Dato : 03-03-07 21:32

Du sammenligner æbler og pærer - et ** bør sammenlignes med OWD+AOWD
før det giver mening.

mvh
Anders

Det er muligvis pærer og æbler, det har du fsv. ret i.

Min vinkel på det er, at du efter hhv. CMAS** og PADI OWD står med dit "første"
certifikat i hånden, og det er dét, der tæller. Jeg har ikke i mit område mødt
nogle klubber, der tilbyder CMAS*, kun **.

Jeg har valgt ikke at gå ind i hvad der er, i de to certificeringer og deres
forskelle, respektive lighedspunkter. Kun at det er hvad folk typisk har som
deres "grundcertificering". Og som sådan mener jeg det er relevant at lave en rå
prissammenligning.

Seerup.

Fra : Poul Olesen

Dato : 03-03-07 18:41

Hej Per

Hvis du vil have et godt kursus i en meget aktiv klub kan jeg kun
anbefale Sportsdykkerklubben Aquarius. Der er lige startet et CMAS *
kursus og du skal være meget hurtig hvis du vil med, men det kan godt
nås med lidt indsats.
Hjemmesiden:
http://www.aquarius-dyk.dk/

MVH
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 19:53

Hej Per

Hvis du er hurtig, så starter Aquanaut i Helsingør cmas 1* kursus d. 7
marts, du kan forvente at være færdig en gang midt i maj. Jeg ved godt at
dety lidt langt væk, men det taler for at i ver en aktiv klub og om ca. 1
månede har vi fået nyt skib. Ligeledes så er der ikke langt til meget af den
gode dykning i det nordlige Øresung og det sydlige Katte gat og sverige
(Kullen) Her holder vi forøvrigt afslutning på 1* uddanelsen.

Med venlig hilsen

Bo Poulsen

Fra : anders

Dato : 03-03-07 18:48

On 3 Mar., 17:49, Søren Reinke <s...@REMOVE.reinke.dk> wrote:

> [...]
> At man så med ** også for AOWD med er for mange mindre vigtigt.
> Hvad der er vigtigt er de 1300,- det er dyrere.

Så må jeg gentage mig selv i andre vendinger:
En OWD kan sammenlignes med en CMAS*.
Hos f.eks. Aquarius koster kursusgebyret for en * det halve af en **.

Men selvfølgelig er jeg godt klar over at det ikke er alle klubber der
til byder * som et selvstændigt kursus.

mvh
Anders

Fra : anders

Dato : 03-03-07 22:34

On 3 Mar., 21:32, "Seerup" <jp_seerup@this_out_hotmail.com> wrote:

> [...]
> deres "grundcertificering". Og som sådan mener jeg det er relevant at lave en rå

Ok - men for en person der er på udkig efter et dykkerkursus er et
sådant regnestykke så kun den halve sandhed.
I den forbindelse synes jeg da ikke at det er helt irrelevant hvad de
to kurser indeholder - f.eks. at du på ** får 20 og ikke 4 dyk, en
dybdegrænse der hedder 30m og ikke 18m, efaring med at sejle gummibåd,
erfaringer med dykkerledelse, lærer at redde din makker, etc.

Hvis du virkelig mener at de to kurser sagtens kan sammenlignes og at
owd dermed vinder på pris, vil jeg da med sindsro hævde at ** i enhver
klub i kongeriget er længder foran på kvalitet.

mvh
Anders

Fra : Seerup

Dato : 04-03-07 02:21

[...]

For den der ikke ved hvilke oplysninger, der er relevante, er det den hele
sandhed! Det er den eneste parameter man umiddelbart kan sammenligne på. Går man
ind i et center, får man at vide at det er nummer et, henvender man sig til en
klub, får man samme besked.

Jeg er selv startet som padi. Og jeg har efterfølgende fundet ud af forskellene
mellem de to uddannelser, så - Ja - du har 100% ret, der er milevid forskel på
de to, owd og **. Det ved jeg i dag, men ikke for to år siden. Hvis jeg stod med
den viden jeg har i dag, og skulle tage mit første certifikat, så ville jeg
stadig vælge padi, også selvom det i den sidste ende bliver væsentligt dyrere at
opnå et tilsvarende niveau.

Jeg er klar over at prisen vil blive nok nærmere de 6.000 end de 4-5.000 i en
klub. Så hvorfor? Jo, jeg (undskyld mig) gider ikke bruge så lang tid på det. I
klubben tager det 4-6måneder, som padi kan jeg blive Aowd på - hvad, en måned?
Det vil jeg godt give det ekstra for.

Vi er på intet sted uenige om, at CMAS** og PADI OWD er vidt forskellige, på
alle måder. Jeg skal også gerne være den første, til at indrømme, at man ikke er
"klædt på" i samme grad med owd som med **. Der er mange ting som jeg fsv. gerne
ville have haft med. Det er også min overbevisning, at ** er en fin, og
passende, uddannelse til at dykke nordiske (kolde) farvande med. Owd passer sig
måske best til de guidede ture i rødehavet etc, så Aowd burde være en naturlig
forlængelse i vore vande.

Seerup *træt nu, godnat*

Fra : Jon Iversen

Dato : 03-03-07 22:43

Per Jensen <per.jensen.@post.tele.dk> skrev:
>Jeg går og overvejer at få mig et
> [...]

Hej Per,

Er du til foreningsliv også, kan jeg varmt anbefale:
http://www.goplerne.dk/ som har til huse på Amager
Vi uddanner efter behov ( du skal ikke vente til efteråret )
så du kan være i vandet her i sommer

Jon.

Fra : Ruth Kjær

Dato : 04-03-07 07:13

Hej Per

Jeg vil anbefale Ocean Dive Explorers på Frederiksberg, som er et
dykkercenter.

Hvis du vil gennem klub, mener jeg, at vi hos AIR365 er ved at få sat kurser
op, og det er inden for PADI eller SDI/TDI.

Men tag forbi eller ring og snak med en klub og et dykkercenter og dan dig
et indtryk af, hvad dit temperement er til, da det er to vidt forskellige
måder at blive uddannet dykker på (herunder tidsmæssigt perspektivt).

De bedste hilsner

Ruth

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 04-03-07 08:07

Hejsa

> [...]
> måske best til de guidede ture i rødehavet etc, så Aowd burde være en naturlig

Uddannelse har jo aldrig skadet nogen og det siger sig selv, at at
hvis man bruger så mange timer på et ** så bør man være klædt bedre
på... Jeg syntes så at ca. 3 måneders uddannelse i svømmehal uden
scuba nok er LIGE i overkanten.

Mvh
Lars

Fra : Per Jensen

Dato : 04-03-07 18:29

Tak for de mange, gode tilbagemeldinger...man kan mærke, at I brænder for
jeres hobby/sport.

Fortsat god wekend.

Per

---------------------------------

Fra : TT

Dato : 05-03-07 09:50

> [...]
> Jeg går og overvejer at få mig et dykkercertifikat.
>
> Er der nogen, som kan anbefale mig et godt sted at tage det i eller

Der er mange svar for enten klub med CMAS eller et center med PADI. Vi er en
klub/forening der uddanner efter PADI og DSAT systemet, men har alle
fordelene af at være en klub. Vi tjener ikke penge på dykkerturene osv. Vi
holder til i København og starter et hold op i april/maj. Der er mange der
snakker om en uge - og så er man færdig, det gør vi ikke, det tager ca. en
måned, og en del af det er hjemmestudier.

Mvh. Torben
HajQ.

Fra : Noe Ertner

Dato : 05-03-07 14:31

Hej Per

I vores dykkerklub, Sportsdykkerklubben Piraya Gruppen, kan du lære at
dykke. Du modtager en grundig uddannelse hele vinteren igennem, og afslutter
uddannelsen med vragdyk fra vores klubskig Søstjernen.
Hvis du har specielle dykkerinteresser, kan det sagtens lade sig gøre hos
os. Du behøver bare sige til, så finder vi ud af noget.

Hilsen
Noe Ertner
Sportsdykkerklubben Piraya Gruppen
Langøgade 10 kld
2100 København Ø
www.piraya.dk

Fra : Joakim Skovgaard

Dato : 05-03-07 17:29

Dykkerklub.dk har lige startet cmas 1 * hold i mandags.
Kontakt os via. hjemmesiden.