Helium
Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 28-02-07 16:25

Hej Gruppe

Hvad er prisen på Helium i dk idag ?

MVH Svend Erik

Fra : Kalle

Dato : 28-02-07 19:38

8-13 øre / litter hvis du køber en 50l flaske hos AGA eller Hydro eller
ligende.
20-25 øre hvis du køber det gennem et dykkercenter, så slipper du også for
at blande selv.

"Svend Erik Østergaard Nielsen (slet G96H4)" <s.e@G96H4pc.dk> skrev i en
meddelelse news:11726765730.746075461938606@dtext.news.tele.dk...

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-02-07 20:12

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligende.
> 20-25 øre hvis du køber det gennem et dykkercenter, så slipper du også for

Det var billigt...
0,08*9100 = 728 kr for en flaske He inklusive moms.
Det må siges at være en god gasaftale.

Hvor mange flasker skal du aftage om året ??

Fra : Jan Birk

Dato : 28-02-07 21:18

> Det var billigt...
> 0,08*9100 = 728 kr for en flaske He inklusive moms.
> Det må siges at være en god gasaftale.
>
> Hvor mange flasker skal du aftage om året ??

Lad mig afspore trådens oprindelige spørsmål med: Hvorfor laver DSF ikke
en aftale omkring ilt og Helium for alle klubberne?

Jeg har spurgt et par gange (mail til DSF), men aldrig fået et svar!

/Jan

Fra : Henrik Manley

Dato : 28-02-07 21:33

> Lad mig afspore trådens oprindelige spørsmål med: Hvorfor laver DSF ikke
> en aftale omkring ilt og Helium for alle klubberne?
>
> Jeg har spurgt et par gange (mail til DSF), men aldrig fået et svar!

Det mener jeg de har har gjort for nogle år siden.

Henrik Manley

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-02-07 21:49

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Det mener jeg de har har gjort for nogle år siden.

DSF har lavet en klubaftale med Hydro Gas som senere er overtaget af YARA.

Allan Hansen

Fra : Søren Arnvig

Dato : 28-02-07 22:26

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> Lad mig afspore trådens oprindelige spørsmål med: Hvorfor laver DSF ikke
> en aftale omkring ilt og Helium for alle klubberne?
>
> Jeg har spurgt et par gange (mail til DSF), men aldrig fået et svar!

Der er en aftale med Yara, den er mindst et par år gammel.

http://www.sportsdykker.dk/index.php?pid=58

Citat:
Fordelagtige priser på gas
Yara Industrial A/S tilbyder alle instruktører og klubber i DSF faste
lav priser på leje af 50 liters industriflasker, samt en fast rabat i
forhold
til gældende dagspris på køb af oxygen, helium og argon.
Intersserede kan hevende sig direkte til salgschef Steffen B. Jensen
fra Yara Industrial A/S på telefon: 21 21 15 94.

Vi bruger denne aftale i Roskilde Frømandsklub www.r-f.dk og
handler nemt og bekvemt hos Wandel-Petersen i Roskilde.

Søren Arnvig

Fra : Jan Birk

Dato : 01-03-07 07:05

> Der er en aftale med Yara, den er mindst et par år gammel.
>
> http://www.sportsdykker.dk/index.php?pid=58

Hmm, der kan man jo bare se. Vi handler også hos Yara, men har bestemt
det indtryk, at det ikke er en DSF rabat vi får, men den aftagne mægde -
og vores egen evne til at prutte , som giver prisen.

Men, sorry!

/Jan

Fra : Nicholas

Dato : 01-03-07 07:15

"Jan Birk" <jb@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> indtryk, at det ikke er en DSF rabat vi får, men den aftagne mægde - og
> vores egen evne til at prutte , som giver prisen.

SVJV er DSF aftalen ikke meget bedre end den man kan opnå som privat person,
hvis man bare er en lille smule ihærdig når man forhandler... (Har selv
spurgt YARA, - og fik samme priser som DSF aftalen...).

Nick

Fra : Bock

Dato : 02-03-07 00:56

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-02-07 21:46

On 28 Feb., 21:33, "Henrik Manley" <m...@nley.dk> wrote:

> Det mener jeg de har har gjort for nogle år siden.
>
> Henrik Manley

Det var også min forståelse, at aftalen med Yara er formidlet af DSF.

Jens Olsen

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 01-03-07 07:35

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.dykning/msg/20f4b42ea10f86db?dmode=source&hl=da
/Sune

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 01-03-07 17:27

Hej Sune
Får i det stadig til samme priser ????
Jeg har lige fået oplyst fra YARA følgende priser når man får
gennem DSFs rabatordning:

Oxygen ( Scubaline ) 50 l - 10,7m3 309,55 + moms
Helium 4.6 50 l - 9,1m3 1925,13 + moms

Flaskeleje 1890kr pr stk for 3 år.

MVH
Svend Erik

Fra : Johnny Christensen

Dato : 02-03-07 11:53

"Svend Erik Østergaard Nielsen (slet C67XY)" <s.e@C67XYpc.dk> skrev i en
meddelelse news:11727667480.732703664777379@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> gennem DSFs rabatordning:
>
> Oxygen ( Scubaline ) 50 l - 10,7m3 309,55 + moms

Det er muligt at de er blevet lidt mere tilbageholdene, efter at have
oplevet at 90% af de billige gasaftaler de har tegnet med dykkere ikke
opfylder deres forventninger om mængde pr år.
Men prøv at undersøge lidt andre selskaber. En almindlig OK pris for gas vil
ligge på ca 250-300 for 50L O2 og 1300-1400 for He inklusive moms og ADR
gebyr. Dertil kommer din flaske leje, enten som årlig eller dagsleje.

I tilfælde af at man er storforbruger, kan det godt betale sig at have egen
He flaske i samlingen. Men for den uregelmæssige trimixdykker er det
billigere at købe sine blandinger hos dykkercenter (hvis de har noget på
lager)
Husk på at der er kun ca 8 m3 He i hver 50L flaske som du får glæde af.
Resten går til udluftning og generel spild. Selv når du kører det gennem
kompressor for at suge de lave tryk, spilder du ret meget.

Mvh
Johnny
Ex gas-pusher

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 02-03-07 12:14

Godt svar
/Sune-gas-pusher

Fra : Flemming Schmidt

Dato : 01-03-07 23:03

Hej Svend Erik,

Delfinen i Holstebro har netop febr. 07 forlænget den 3-årige
lejeaftale med Yara til kr. 1890,- + moms pr. flaske.

50L o2 er afregnet til kr. 229,95 + moms og gebyr (dec. 2006).

Hvis ikke DSF kan oplyse om de faktiske priser iht. aftalen,
hvem sikrer så ensartede priser til klubberne - Yara!!.

Mvh Flemming

Svend Erik Østergaard Nielsen <s.e@G96H4pc.dk> (slet G96H4)