Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pærer til lysbilledfremviser
Fra : Hans Lund

Dato : 01-07-01 17:28

Hvor kan man købe pærer til et gammelt lisegang apparat? Har prøvet alle de
lokale fotohandler, men uden resultat.

Hans Lund
hanslund@mail1.stofanet.dk

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 02-07-01 09:25

Hej Hans

On Sun, 1 Jul 2001 18:28:04 +0200, "Hans Lund"
<hanslund@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvor kan man købe pærer til et gammelt lisegang apparat? Har prøvet alle de
>lokale fotohandler, men uden resultat.

Om du nu fortalde os alle vad det er for en päre du skal ha, kan nogen
måske hjälpe dig.

Der har genem årene väret et utal af forskellige pärer i
projektionsapparater, også i Liesegang, det er derfor nästen umuligt
at sige noget uden at vide vad det er for data på pären.

Er det så uheldigt at du ikke har den gamle päre og derfor ikke kan se
på denne kan du jo pröve at spörge hos en fotogrossist.

Det er ganske vist nogle år siden jeg boede i Danmark, men dengang
fandtes det et par gamle firmaer som havde väret med siden
fotografiens barndom, nå ja nästen.

Det ene var A.D. Goeckers Eft. og det andet var James Polack AS, begge
to i Köbenhavn.

Om et af disse firmaer stadigväk findes kan du jo pröve der, muligvis
kan de give dig just det svar du önsker.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : thl

Dato : 02-07-01 09:36

Hans Lund <hanslund@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b3f4e15$0$31248$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hvor kan man købe pærer til et gammelt lisegang apparat? Har prøvet alle
> [...]

Hvad hedder pæren/apparatet.
Jeg her et udvalg af historiske lyskilder.

Mvh
Thorbjørn

Fra : Kursister

Dato : 05-07-01 11:38

Det vil sikkert blive meget svært, alle gamle pærer er snart udgået, måske
en ældre fotohandel har en, ellers desværre.

Fra : thl

Dato : 05-07-01 18:25

Kursister <kursist@kursus.aabc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9i1g4j$9f2$1@news.net.uni-c.dk...
> Det vil sikkert blive meget svært, alle gamle pærer er snart udgået, måske
> en ældre fotohandel har en, ellers desværre.
> "Hans Lund" <hanslund@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> de

Igen: Hvad hedder pæren/ apparatet, så er der mulighed for at søge meget
mere konkret.
mvh
Thorbjørn