Højresving og cyklister
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 19:34

Se venligst dette billede først:
http://home1.stofanet.dk/happyhome/save5.jpg

Holder bil "A" eller "B" korrekt placeret når man skal foretage et
højresving fra den bane? Altså, skal man lade eventuelle cyklister kunne
passere indenom og ud på cykelstien til højre? Eller skal man ALTID helt ind
til kantstenen ved højresving, no matter what?
Nogen der kan hjælpe med, hvad færdselsloven/teoribogen siger?

Man kan måske argumentere for begge løsninger, men jeg er kun ude efter den
lovmæssigt korrekte - altså dén som man kan bestå en teoriprøve med.

MVH Morten

Fra : Jens G

Dato : 07-03-07 19:39

On Wed, 7 Mar 2007 19:34:15 +0100, "Morten" <-> wrote:

> [...]
>til kantstenen ved højresving, no matter what?
>Nogen der kan hjælpe med, hvad færdselsloven/teoribogen siger?

Da jeg fik kørekort lærte jeg at holde helt til højre, og derved holde
eventuelt bagfra kommende cyklister bag mig.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-03-07 19:55

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg fik kørekort lærte jeg at holde helt til højre, og derved holde
> eventuelt bagfra kommende cyklister bag mig.

Hvor langt ned i køen af højresvingende skal du køre det, 1,2-10?. Det er en
gummi-§§.

Fra : Brian

Dato : 07-03-07 20:31

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvor langt ned i køen af højresvingende skal du køre det, 1,2-10?.
> Det er en gummi-§§.

Det er ihvertfald umuligt at praktisere i den virkelige verden. Jeg gik helt
bort fra det, da en cyklist knaldede mit sidespejl, mens hun var på vej op i
fart fra stilstand. Efter hun havde knaldet spejlet, vendte hun sig om og
skældte mig ud, så jeg er sikker på at det ikke var et uheld.

At bilen lige får et dask med hånden, for at sige at man altså godt lige kan
lave plads til dem, er heller ikke usædvanligt.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 20:36

> [...]
> vej op i fart fra stilstand. Efter hun havde knaldet spejlet, vendte hun
> sig om og skældte mig ud, så jeg er sikker på at det ikke var et uheld.

Hvordan kan hun komme til det hvis du spærrer for hende? - cykler hun på
fortovet så?

> At bilen lige får et dask med hånden, for at sige at man altså godt lige
> kan lave plads til dem, er heller ikke usædvanligt.

Det er helt rigtigt, - oplever man da iblandt, men det er vel også bedre end
at du kører hen over cyklisten??

Fra : Brian

Dato : 07-03-07 20:56

Per wrote:

> Hvordan kan hun komme til det hvis du spærrer for hende? - cykler hun
> på fortovet så?

Nææ, men jeg kørte heller ikke millimeter tæt på kantstenen - det har jeg
mine fælge for kær til.

Hvis sådan en cykeltrunte vil forbi, skal hun nok komme det.

> Det er helt rigtigt, - oplever man da iblandt, men det er vel også
> bedre end at du kører hen over cyklisten??

Så absolut, en anden grund til at jeg ikke prøver at spærre vejen for dem,
er at det er sværere at overse dem når de holder foran fremfor i en ½blind
vinkel.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 21:05

> Nææ, men jeg kørte heller ikke millimeter tæt på kantstenen - det har jeg
> mine fælge for kær til.
>
> Hvis sådan en cykeltrunte vil forbi, skal hun nok komme det.

Ja, de kan myre gevaldigt, - det må jeg medgi' dig

Per

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 20:40

> At bilen lige får et dask med hånden, for at sige at man altså godt lige
> kan
> lave plads til dem, er heller ikke usædvanligt.

Hvis det sker for mig, kommer der sgu svar fra motor, horn, ellers er ejg
sikker på at ejg sagtens kan komme længere mod højre, om det så skal koste 2
stk. fælge...

/SWP

Fra : Brian

Dato : 07-03-07 21:58

Søren Wagner wrote:

> Hvis det sker for mig, kommer der sgu svar fra motor, horn, ellers er
> ejg sikker på at ejg sagtens kan komme længere mod højre, om det så
> skal koste 2 stk. fælge...

Det gider jeg ikke hidse mig videre op over, det fører alligevel ikke til
noget.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 22:13

> Det gider jeg ikke hidse mig videre op over, det fører alligevel ikke til
> noget.

Er jeg faktisk glad for, gider heller ikke igenem en lang moralsk
diskussion, hvor konklussionen bliver at vi har forskellige syn på sagen..

/SWP

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-03-07 21:15

"Brian" <nej@tak.du> writes:

> [...]
>
> At bilen lige får et dask med hånden, for at sige at man altså godt lige kan
> lave plads til dem, er heller ikke usædvanligt.

Det er nu sjældent jeg ser (i bil eller på cykel) folk lave den slags
medmindre de ligefrem bliver klemt. Der er ganske mange der kører som
i køreskolen, og det ser ikke ud til at give de store konflikter. I
den sidste ende er det jo også noget man gør for at undgå at køre en
cyklist ned.

De fleste steder kan man jo også køre cyklen venstre om hvis man skal
lige ud eller til venstre, og så er det irriterende at bilerne *ikke*
er trukket helt ind. Til gengæld ser jeg en del tumper der ikke holder
linjen når de kommer fra den position men trækker lige ind foran den
højresvingende bil (i stedet for at køre ca en billængde frem så bilen
kan komme rundt).

I praksis tror jeg at de to-tre første biler trækker helt til højre.
Hvis man ligger senere, afventer man og lader evt. cyklister trille
ind foran før man selv trækker til højre.

Fra : Brian

Dato : 07-03-07 22:00

Peter Dalgaard wrote:

> [...]
> i køreskolen, og det ser ikke ud til at give de store konflikter. I
> den sidste ende er det jo også noget man gør for at undgå at køre en

Well... jeg er faktisk holdt med at holde helt mod kantstenen - blandt andet
for ikke at overse en cyklist.

> De fleste steder kan man jo også køre cyklen venstre om hvis man skal
> lige ud eller til venstre, og så er det irriterende at bilerne *ikke*
> er trukket helt ind.

Det kan man da, men her i Horsens er der ikke mange der gør det. Det forstår
jeg egentlig godt, jeg ville nødig fanges derude på cykel.

/Brian

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-03-07 22:18

"Brian" <nej@tak.du> writes:

> Well... jeg er faktisk holdt med at holde helt mod kantstenen - blandt andet
> for ikke at overse en cyklist.

Problemet er at du risikerer at overse en der kommer bagfra og indenom
efter at du er begyndt at svinge. Det samme kan selvfølgelig ske de
steder hvor cykelstien er ført helt frem til krydset.

> Det kan man da, men her i Horsens er der ikke mange der gør det. Det forstår
> jeg egentlig godt, jeg ville nødig fanges derude på cykel.

Det er kun i rene højresvingsbaner at man må, og så er der ikke nogen
risiko.

Fra : Brian

Dato : 07-03-07 22:24

Peter Dalgaard wrote:

> Problemet er at du risikerer at overse en der kommer bagfra og indenom
> efter at du er begyndt at svinge. Det samme kan selvfølgelig ske de
> steder hvor cykelstien er ført helt frem til krydset.

Det kan jo også ske, hvis jeg giver dem plads til at komme foran mig... der
kan altid komme en bagfra i relativ høj fart.

/Brian

Fra : Bruno

Dato : 07-03-07 23:58

Nu er jeg både bilist og cykelist i Kbh, så jeg vil lige give mit besyv
med.

Peter Dalgaard wrote:
> [...]
> linjen når de kommer fra den position men trækker lige ind foran den
> højresvingende bil (i stedet for at køre ca en billængde frem så bilen

Jeg skal ikke kunne sige om dine oplevelser af, at cykelisten trækker
ind til højre, efter at havde kørt venstre om, kommer fra de kryds jeg
tænker på. Men der er steder hvor man som cykelist føler sig meget jaget
af biler på venstre side af en når man kommer ud i krydset og derfor
trækker lidt til højre når man er kommet forbi de højresvingende biler.

> I praksis tror jeg at de to-tre første biler trækker helt til højre.
> Hvis man ligger senere, afventer man og lader evt. cyklister trille
> ind foran før man selv trækker til højre.

Enig. Når der er knald på trafikken kan det være noget af en kunst at
komme ind i højresvingsbanen uden at møve lidt, det kan give lidt
konflikter. Jeg er ret sikker på at ulykkesstatistikkerne taler for at
man lader cykelstien ophøre før krydset fremfor og køre cykelstien helt
frem til krydset, når bare cykelisterne ikke insistere på at mase sig
forbi på venstre side så er risikoen for højresvingsulykker nemlig
mindsket en del.

Mvh
Bruno

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-03-07 21:53

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:45ef1307$0$90263

> Det er ihvertfald umuligt at praktisere i den virkelige verden.

Enig, her gæller "lovens bogstav ikke.:

Jeg gik helt
> bort fra det, da en cyklist knaldede mit sidespejl, mens hun var på vej op
> i fart fra stilstand.

Holdt du som nr. 2 el. 10?; hvis det sidste var du jo en blokering, en gene,
prop i trafikkens fremadskriden . Det har man det bedste overblik over, om
man er, når man har r.. plantet i en behagelig sofa. For H.... mand, du har
så rigelig resurser at øse af, hvorrfor være så smålig?. Hvis du giver
plads slipper du for dask, men får smil :)..

Fra : Brian

Dato : 07-03-07 22:04

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Holdt du som nr. 2 el. 10?;

Jeg holdte forrest.

> For H.... mand, du har så rigelig resurser at øse af, hvorrfor
> være så smålig?. Hvis du giver plads slipper du for dask, men får
> smil :)..

Hvordan kommer du frem til at jeg er smålig ?

Desuden giver det jo ikke et smil at give plads, når nogen cyklister ser det
som deres ret at mase sig op foran bilerne.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-03-07 22:11

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:45ef28a5$0$90273

> Hvordan kommer du frem til at jeg er smålig ?

Hvis du maser nogen for at holde på din ret, er du smålig. Se dog ikke på
det som en krig med mulighed for at vinde fornedrigelse tilbage.

Fra : Brian

Dato : 07-03-07 22:14

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvis du maser nogen for at holde på din ret, er du smålig. Se dog
> ikke på det som en krig med mulighed for at vinde fornedrigelse
> tilbage.

Hvor ser du at jeg maser nogen ?

Når jeg holder stille, er det vel cykeltrunten der maser sig frem...

Forøvrigt sjovt at lige netop du snakker om at leve i fred og fordragelig
hed i trafikken, når man kender dit syn på motorcyklister og varevogne.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-03-07 22:56

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:45ef2b0a$0$90270

> Forøvrigt sjovt at lige netop du snakker om at leve i fred og fordragelig
> hed i trafikken, når man kender dit syn på motorcyklister og varevogne.

Jeg viger gerne min plads, og forsvare, de som er svage, og som bliver
"kanøflet" i trafikken. De nævnet tilhøre ingen af de kategorier,
tværtimod.

Fra : Brian

Dato : 08-03-07 18:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Jeg viger gerne min plads, og forsvare, de som er svage, og som bliver
> "kanøflet" i trafikken. De nævnet tilhøre ingen af de kategorier,
> tværtimod.

Hvem slår sig mest: Dig i din Skoda, eller gutten der sidder i Guds frie
natur på sin motorcykel ?

/Brian

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-03-07 23:36

Brian skrev:

> Forøvrigt sjovt at lige netop du snakker om at leve i fred og fordragelig
> hed i trafikken, når man kender dit syn på motorcyklister og varevogne.

Du skrev det jeg tænkte det kun. For magen til egoisme skal man lede
langt efter.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Brian

Dato : 08-03-07 18:26

Ib Jakobsen wrote:

> Du skrev det jeg tænkte det kun. For magen til egoisme skal man lede
> langt efter.

Jeg tror såmænd ikke Jørgen er egoist, han ser indimellem bare lidt sjovt på
tingene

/Brian

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-03-07 20:22

Brian skrev:

> Jeg tror såmænd ikke Jørgen er egoist, han ser indimellem bare lidt sjovt på
> tingene

Ja, det slog mig i dag da jeg sad i bilen. Faktisk har en fantastisk
ironi vinkel ting tingene. Man skal bare lige læse hans indslag om mc'er
medet smil på læben og løftede skuldre.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 11:53

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Hvis du maser nogen for at holde på din ret, er du smålig. Se dog ikke på
> det som en krig med mulighed for at vinde fornedrigelse tilbage.

Prøv at tænk det om den cyklist der maser sig frem. (evt kører på fortovet.)

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 14:14

> Prøv at tænk det om den cyklist der maser sig frem. (evt kører på
> fortovet.)

Det gør jeg også. Hver dag får jeg repeteret 1,2... mange debatter herfra.
Udfaldet er det samme, "man er sig selv nærmest", hvis man er i
"målgruppen", man kan gøre hverken fra el. til når andre køre som aber.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 20:33

Det er efter min mening også den helt korrekte placering - Man skal ind og
"spærre" for cyklisterne.

> Hvor langt ned i køen af højresvingende skal du køre det, 1,2-10?. Det er
> en gummi-§§.

hvor langt ned?? Bilerne på tegningen holder ved hajtænderne, og det er vel
det der umiddelbart spørges om? Men -
Hvis jeg er bil nr. 2 der kommer efter den rigtigt placerede, og der er en
cyklist der er der før mig, så lægger jeg mig stadig helt ind, og ser jo i
så fald cyklisten foran mig klart og tydeligt... De cykler der nu kommer
bagfra må pænt blive bagved.. Den teknik bør fortsætte ned i rækken!!

vh. Per

Fra : Sætterniissen

Dato : 07-03-07 21:56

> Hvor langt ned i køen af højresvingende skal du køre det, 1,2-10?. Det er
> en gummi-§§.

Nej det er ikke så svært - kommer cyklen først op til krydset skal den have
sin plads i køen og du holder på siden af denne eller endnu bedre bagved
denne. Så er det sådan set ligegyldigt om vi taler om position 1 eller 7.

Problemet er bare at mange cyklister ikke forstår det princip - men maser
sig op på de 5 cm som måtte være tilbage mellem biler og fortovskant.

Knud

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-03-07 20:36

"Morten" <-> writes:

> [...]
>
> Man kan måske argumentere for begge løsninger, men jeg er kun ude efter den
> lovmæssigt korrekte - altså dén som man kan bestå en teoriprøve med.

A er korrekt, vil jeg mene. Altså ind og lukke af. Det kan ikke have
betydning at det er et T-kryds, for cyklen kunne tænkes at skulle til
venstre (i hvilket tilfælde han sikkert gerne vil kunne placere sig
til venstre i højresvingsbanen).

Færdselsloven siger

Pgf.16, stk.3:Ved svingning til højre skal køretøjet føres så langt ud
mod kørebanens højre kant som muligt. Svinget skal gøres så lille som
muligt.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-03-07 22:30

Morten skrev:

> men jeg er kun ude efter den lovmæssigt korrekte - altså dén som man
> kan bestå en teoriprøve med.

Og den kommer her:

Det afhænger af vejmarkeringen. Hvis der er spærrelinje (ubrudt streg)
mellem cykelstien og kørebanen, så må man *ikke* lukke af for cyklister,
men skal holde ved stregen; og den kan være svær at se, hvis man færdes
i krydset for første gang, da den - i hvert fald visse steder - kun er
godt 1/2 meter lang og placeret helt henne ved stoplinjen.

Er der ingen markering, så skal man holde helt til højre og lukke af for
evt. cyklister/knallerter ved højresving.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-03-07 22:37

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> writes:

> [...]
> hvis man færdes i krydset for første gang, da den - i hvert fald visse
> steder - kun er godt 1/2 meter lang og placeret helt henne ved

Av. Det lyder godt nok decideret tåbeligt. Hvor har du set den
konstruktion?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-03-07 13:10

Peter Dalgaard skrev:

> Av. Det lyder godt nok decideret tåbeligt. Hvor har du set den
> konstruktion?

Jeg vil tro at de findes flere steder, men de steder hvor der også er en
fysisk afgrænsning ind til cykelstien (kantsten eller lign.) giver de
sig selv. Når cyklisterne kører direkte på kørebanen er det værre.

Sidstenævnte findes flere steder i Svendborg by, hvor jeg var til
køreprøve. Jeg havde på forhånd lært at kigge ekstra godt efter, men
ellers kan de godt være lidt lumske at spotte, især de steder hvor
striberne samtidig er af ældre dato og derfor utydelige/slidte.
Problemet er også, at man gerne vil placere sig korrekt inden man når
helt hen i krydset, og der kan det godt være svært at se en (omend bred)
kort streg på afstand.

Jeg kan huske at det var noget jeg talte en del med min kørelære om, for
det virkede på mig lidt mærkeligt, at man godt må holde helt til højre,
når nu der er tegnet en cykel. Men det må - og skal - man altså,
medmindre der også er en ubrudt spærrelinje.

Desværre har jeg ikke et billede, men hvis man er kendt i Svendborg er
det så vidt jeg husker bl.a. i krydsene rundt om bycenteret; altså ret
befærdede steder.

Jeg kan huske at TV2 Fyn i efteråret bragte noget om cyklister i deres
"Trafik Etik, Tak" serie, hvor bl.a. højresving også blev omtalt. Det
afsnit har jeg fundet frem på nettet, og det burde kunne ses på følgende
adresse:

(Og er vel egentlig et kig værd for alle, der har en mening om
cyklisters adfærd i trafikken)

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 14:21

Michael Rasmussen wrote:

> (Og er vel egentlig et kig værd for alle, der har en mening om
> cyklisters adfærd i trafikken)

Underligt indslag. Chaufføren har ikke læst sin færdselslov - damen på
den gule cykel holder korrekt hvis hun er kommet tværgående (hvilket
cyklens position afslører) og skal til venstre. Derfor må han regne med
at der er cyklister ude i krydset, og kan han ikke komme forbi, må han
vente. Hvis han ved han kommer faretruende tæt på, hvorfor kører han så?

En anden forseelse der ikke kommenteres er den Mercedes Taxi der ikke
holder tilbage for cyklisten i fodgængerfeltet. Ja hun står overskrævs
over cyklen (og cykler efterfølgende over), men han skal sgu' holde
tilbage alligevel. Det er bare et eksempel på at alle begår fejl, og de
færreste sætter sig ind i andre trafikantgruppers problemer. At cykle
over et fodgængerfelt kan sidestilles med en bilist der parkerer foran
bageren selv om der er forbud. Irriterende, men sædvanligvis ikke særlig
farligt. Og enhver egoist kan se at det er praktisk i situationen.

Det er i øvrigt en god livreddende tommelfingerregel at køre lidt frem
for spærrelinien når man er på cykel for at sikre sig at man bliver set.
Dårligt for trafikkarmaen, men indtil der kommer tilbagetrukne
spærrelinier for motoriseret trafik og de bliver overholdt er det
sikrere end at holde sig bagved.

Et af dagens store problemer er grøn højrepil - de færreste bilister
opfatter det som rødt når den slukker, selvom der stadig er rødt ligeud.
Her er cyklister i overhængende fare når der bliver grønt, og de sidste
højresvingende biler kommer bagfra.

--
vh
Torben

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-03-07 15:09

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> [...]
> med at der er cyklister ude i krydset, og kan han ikke komme forbi, må
> han vente. Hvis han ved han kommer faretruende tæt på, hvorfor kører

Nu er jeg midlertidig multimediehæmmet, men er det en situation hvor
en cyklist i et afbrudt venstresving kommer til at holde i vejen for
højresvingende biler og cykler ved grøn svingpil? (Ses dagligt i
krydset Nørre Søgade/Dr.Louises Bro). Den korrekte løsning på den
situation er at cyklisten gennemfører venstresvinget så snart der er
fri bane, i praksis: når der er rødt for tværgående. Men lur mig om
folk er klar over det -- de tror at det er at køre frem for rødt, men
det er helt efter bogen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 16:00

Peter Dalgaard wrote:

> [...]
> fri bane, i praksis: når der er rødt for tværgående. Men lur mig om
> folk er klar over det -- de tror at det er at køre frem for rødt, men

Jeps - præcis. Jeg plejer også at holde tilbage ved veje af en vis
størrelse, både fordi det er svært at overskue det hele, og fordi mange
bilister tror man skider på færdselsloven hvis man kører frem. Især hvis
de ikke har set at man kommer på tværs først ser det sært ud. Og der er
rigeligt af "alle cyklister kører over for rødt, så jeg respekterer dem
ikke"-opfattelse derude i forvejen.

--
vh
Torben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 11:51

Michael Rasmussen skrev:
> [...]
> i krydset for første gang, da den - i hvert fald visse steder - kun er
> godt 1/2 meter lang og placeret helt henne ved stoplinjen.

Hvis stregen kun er ½m lang gælder den vel kun der hvor den er?

Således at man inden man kommer op til stregen godt må holde helt til højre?

> Er der ingen markering, så skal man holde helt til højre og lukke af for
> evt. cyklister/knallerter ved højresving.

Det ses ofte at hvis cyklen kan få hjulet med mellem kantsten og bil er
det ok hvis cyklisten kommer hoppende forbi på det ene ben med cyklen i
en sær 45 grd vinkel.

Det er nok med cyklerne overfor bilerne som det er med Legobilerne
overfor lastbilerne; Man SKAL bare foran, koste hvad det koste vil.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-03-07 18:45

Finn Guldmann skrev:
> Hvis stregen kun er ½m lang gælder den vel kun der hvor den er?
>
> Således at man inden man kommer op til stregen godt må holde helt til
> højre?

Jo, men selvom første bil holder rigtigt ved stregen, så hjælper det jo
ikke meget, hvis bil nr. 2 eller 3 holder helt til højre og lukker af
for cyklister. Men hvis der ikke er andre biler, og man ikke genere
nogen cyklister, så må vel egentlig godt køre i højre side helt hen til
krydset. Problemet opstår nok først, hvis der er en bil foran og man
stopper mens man er inde på cyklisternes "område", som stregen længere
fremme indikere. Det er i hvert fald ikke noget jeg vil anbefale at man
tester under en køreprøve...

Inden man placere sig, bør man altså opdage stregen - eller håbe på at
den forankørende bil er korrekt placeret. Min erfaring er desværre, at
langt de færreste holder til højre, uanset markeringen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 16:56

Findes teoribogen ikke online, i disse moderne tider? Eller færdselsloven?

MVH Morten

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-03-07 17:34

"Morten" <-> writes:

> Findes teoribogen ikke online, i disse moderne tider? Eller færdselsloven?

Færdselsloven, jo. Teoribogen (er der kun en?), næppe -- den vil nogen
vist gerne tjene penge på.

Færdselsloven ligger her

http://147.29.40.90/_LINK_0/0&ACCN/A20060110029

(Den intuitive og letforståelige webadresse repræsenterer vist vores
statsadministrations høje teknologiske niveau...)

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 14:21

Peter Dalgaard wrote:
> (Den intuitive og letforståelige webadresse repræsenterer vist vores
> statsadministrations høje teknologiske niveau...)

*LOL* ja
Tak.