/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fascination Of Transportation
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-07 18:05

Hvor er det himmelsk at se, eens gamle model
er havnet, for en stor dels vedkommende, blandt
celebre køreapparater på nedenstående udstilling

At den kan begå sig blandt biler som
Porche 911, Ford Mustang, Ferrari Testarossa,
Jaguar E-type og Citroên DS 'Gudinden' gør mig næsten til en endnu
lykkeligere ejer af et (velholdt) eksemplar.

Ja ja...det kan enhver jo sige...men jo,
det er kapaciteter som designfaglig ekspert, arkitekt Niels Kryger,
chefredaktør Mikkel Thomsager, Bil Magasinet,
chefredaktør Bo Christian Koch, Motor og ikke mindst
Bildesigner Henrik Fisker som har talt/valgt.

De har i sandhed ret i deres udvælgelser.,o)

http://www.ddc.dk/KALENDER/DDCudstillinger/fascination_of_transportation

Hvad blev der af VW, FIAT, BMW, MB m.fl. ?



 
 
Klaus D. Mikkelsen (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-03-07 18:20

Egue skriver:
>
> At den kan begå sig blandt biler som

Morris mascot...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-07 18:26


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45EEF458.E1B870F@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> At den kan begå sig blandt biler som
>
> Morris mascot...


Men intet fra VW group..



Klaus D. Mikkelsen (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-03-07 18:58

Egue skriver:
>
> Men intet fra VW group..

Nej, ikke sammen med mascot og sierra

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-07 07:59


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45EEFD1D.51DC9045@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Men intet fra VW group..
>
> Nej, ikke sammen med mascot og sierra


Porche (den ægte) samt Ferarri'en..
Du vil næppe opleve en Golf II
udstillet ved siden af ovennævnte
i NOGEN disciplin overhovedet.,o)



Klaus D. Mikkelsen (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-03-07 08:15

Egue skriver:
>
> Du vil næppe opleve en Golf II
> udstillet ved siden af ovennævnte

Nej, du har ret, en Golf er ikke at sammenligne med en Mascot og en
Sierra.

VW Golf har skabt sin egen bilklasse, det er mere end hvad man kan sige
om en Sierra.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-07 09:30


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45F25AE3.88A9E58B@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Du vil næppe opleve en Golf II
>> udstillet ved siden af ovennævnte
>
> Nej, du har ret, en Golf er ikke at sammenligne med en Mascot og en
> Sierra.

-som er i klasse med Ferrari, Porche og Mustang..


> VW Golf har skabt sin egen bilklasse, det er mere end hvad man kan sige
> om en Sierra.

Ja Golf-klassen er småborgerlighedens målestok...
Men på den anden side, du finder jo også Netto i næsten
alle byer...



Brian (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-03-07 09:48

Egue wrote:

> Ja Golf-klassen er småborgerlighedens målestok...
> Men på den anden side, du finder jo også Netto i næsten
> alle byer...

ROFL - hvor har du ret

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-03-07 09:57

Egue skriver:
>
> -som er i klasse med Ferrari, Porche og Mustang..

I følge en snæver kreds af mennesker.

Den er også i klasse med en Jaguar E-type som er noget af det grimmeste
bildesign der findes. Men okay der falder Sierra'en jo godt ind....

> Ja Golf-klassen er småborgerlighedens målestok...

Næh.

> Men på den anden side, du finder jo også Netto i næsten
> alle byer...

Det gjorde man også med Sierra engang. Men modsat Golf var det ikke en
betegnelse der har holdt ved.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-07 07:18


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45F272F5.4A3FE57F@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> -som er i klasse med Ferrari, Porche og Mustang..
>
> I følge en snæver kreds af mennesker.


Hehe..det er du NØDT til at sige.

> Den er også i klasse med en Jaguar E-type som er noget af det grimmeste
> bildesign der findes. Men okay der falder Sierra'en jo godt ind....

Hehe...hele verdenspressen i danmark og i denne gruppe
er HELT vild enig med dig..)


>> Ja Golf-klassen er småborgerlighedens målestok...
>
> Næh.

Jo. Og de er bagud af dansen.
Konservatismen står for fald.
Selv hr. og fru Danmark synes Golf ser
jævn kedelig ud nu. De nåede ikke at forny sig.


>> Men på den anden side, du finder jo også Netto i næsten
>> alle byer...
>
> Det gjorde man også med Sierra engang. Men modsat Golf var det ikke en
> betegnelse der har holdt ved.

Nu er betegnelsen Golf-klassen bare en indikation på
størrelsen og ikke så meget andet..)
Prisen på VW er så høj, den er i en klasse for sig prismæssigt.



Klaus D. Mikkelsen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-03-07 17:34

Egue skriver:
>
> Hehe..det er du NØDT til at sige.

Det er fact.

> Jo. Og de er bagud af dansen.

Næh, det er såmænd den mest velkørende i klassen.

> Nu er betegnelsen Golf-klassen bare en indikation på
> størrelsen og ikke så meget andet..)

Netop.

> Prisen på VW er så høj, den er i en klasse for sig prismæssigt.

Sludder.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-07 06:40


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45F6D279.CA8EECC3@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Hehe..det er du NØDT til at sige.
>
> Det er fact.

Nej.

>> Jo. Og de er bagud af dansen.
>
> Næh, det er såmænd den mest velkørende i klassen.

Hahaha...R32 kan til nød komme med i dên klasse om du vil...


>> Nu er betegnelsen Golf-klassen bare en indikation på
>> størrelsen og ikke så meget andet..)
>
> Netop.

*lol*

>> Prisen på VW er så høj, den er i en klasse for sig prismæssigt.
>
> Sludder.

Nej.
VW er alt for dyrt.
Men folk betaler gerne for prestigen, velvidende
den ikke er så anvendelig i daglig praksis.



Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 16:06

Egue skriver:
>
> Hahaha...R32 kan til nød komme med i dên klasse om du vil...

Læs, hvad eksempelvis FDM skriver.

> VW er alt for dyrt.

Nej, ikke længere.

> Men folk betaler gerne for prestigen, velvidende
> den ikke er så anvendelig i daglig praksis.

Kig på en Golf, den er jo proppet med udstyr. Skal du have en
tilsvarende Fuckus skal du jo til at betale kassen for at få den op på
samme niveau. Dernæst har du sublimekøreegenskaber i en Golf.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-03-07 17:18

In article <45F80F3B.2811E966@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Kig på en Golf, den er jo proppet med udstyr.

Ahva er den?? Hvornår er de begyndt med det inde hos VW ?

Og nu skal du ikke sige, at det har de altid gjort, for jeg husker
tydeligt de gange jeg har kigget bil, der er det ligefør man skal betale
for, at få elruder og centrallås...

Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 18:16

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Ahva er den?? Hvornår er de begyndt med det inde hos VW ?

Det er ved at være længe siden, jeg har nævnt det er par gange......

> Og nu skal du ikke sige, at det har de altid gjort, for jeg husker
> tydeligt de gange jeg har kigget bil, der er det ligefør man skal betale
> for, at få elruder og centrallås...

Prøv at se efter.

På en Ford Focus er fartpilot ikke engang standard.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-03-07 18:27

> Det er ved at være længe siden, jeg har nævnt det er par gange......

Så gjorde de et klogt træk dengang.

Jeg var brændt lun på en Polo engang.. men hos Citroën fik jeg _alt_
elektrisk ekstraudstyr.. i Polo'en havde de knapt nok gide sætte en
lyskontakt i...

> På en Ford Focus er fartpilot ikke engang standard.

Det er også for dårligt..

Dualzone klima og fartpilot er standard på vores koreanerdåse...



Brian (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-03-07 18:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> På en Ford Focus er fartpilot ikke engang standard.

Det er det eneste der tæller negativt for Ford. Til gengæld er en Golf ikke
udstyret med trip/kørecomputer, aktivt kulfilter, der mangler 2 højtttalere
i forhold til Sofus'en, og noget radio betjening ved rattet. Så er der vist
også noget med sædevarme. Jeg ved ikke om det er tilføjet i Golf nu, men den
jeg prøvede for et ½ års tid siden, havde det ikke.

Det eneste der er at fremhæve, er faktisk fartpilot'en... VW er bare
fantastisk dygtige, til at skrive selv de mindste ting på udstyrslisten

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 19:31

Brian skriver:
>
> Det er det eneste der tæller negativt for Ford. Til gengæld er en Golf ikke
> udstyret med trip/kørecomputer

Jo. Jeg har selv en yderst skrabet model, der er den i.

> Det eneste der er at fremhæve, er faktisk fartpilot'en... VW er bare
> fantastisk dygtige, til at skrive selv de mindste ting på udstyrslisten

ESP, er det blevet standard i en Focus ?

Jeg har lige haft en 2005'er at køre i i en 2-3 måneder. Den havde ikke.
Min 2004 Golf har og det er ganske standard.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-03-07 19:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Det er det eneste der tæller negativt for Ford. Til gengæld er en
>> Golf ikke udstyret med trip/kørecomputer
>
> Jo. Jeg har selv en yderst skrabet model, der er den i.

Åbenbart ikke skrabet nok. Jeg har lige tjekket for en sikkerheds skyld, og
i en Trendline er der "Instrumentenhed med elektronisk speedometer,
kilometer- og triptæller, omdrejningstæller". I Comfortline står
kørecomputer nævnt under standardudstyret - så det er altså ikke standard i
en basis Golf.

> ESP, er det blevet standard i en Focus ?

Det var godt du lokkede mig til at kigge ind hos Ford, se engang her:
http://www.ford.dk/ie/focus/foc_overview/foc25/-/-/-/-

Der er altså både 2-zonet klimaanlæg, fartpilot monteret i rattet og ESP.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 19:54

Brian skriver:
>
> Åbenbart ikke skrabet nok. Jeg har lige tjekket for en sikkerheds skyld, og
> i en Trendline er der "Instrumentenhed med elektronisk speedometer,
> kilometer- og triptæller, omdrejningstæller". I Comfortline står
> kørecomputer nævnt under standardudstyret - så det er altså ikke standard i
> en basis Golf.

Min er en Trendline (har lige tjekket efter) havd forstår man så ved
kørecomputer. Jeg har triptæller plus 2x triptæller, tidstæller,
forbrugsmåler, og estimeret resterende km på nuværende tank.

Den sidste virker noget mere effektivt end i en Focus C-max af samme
årgang. Her har jeg oplevet at køre 350 km på en halv tank og alligvel
mente den at der var brændstof nok til 530 km (sjovt nok kom den ikke
til at gå meget mere end 700km på en tankfuld)

> Det var godt du lokkede mig til at kigge ind hos Ford, se engang her:
> http://www.ford.dk/ie/focus/foc_overview/foc25/-/-/-/-
>
> Der er altså både 2-zonet klimaanlæg, fartpilot monteret i rattet og ESP.

Det må være kommet med den nye model.

Rart at se at jeg har taget fejl og at Ford har oppet sig. Mon de har
lært noget af VW ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-03-07 20:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Min er en Trendline (har lige tjekket efter) havd forstår man så ved
> kørecomputer.

Det kan jo være tilkøbt, eller også har de fjernet lidt udstyr i deres
biler. De har jo haft svært ved at lave penge på V'eren.

> Jeg har triptæller plus 2x triptæller, tidstæller,
> forbrugsmåler, og estimeret resterende km på nuværende tank.

Det er kørecomputer ja, men når de helt specifikt skriver
kilometer/triptæller samt omdrejningtæller, er der nok ikke mere at komme
efter i dét instrument. Overhovedet ikke, når de skriver kørecomputer under
udstyrslisten på Comfortline.

> Den sidste virker noget mere effektivt end i en Focus C-max af samme
> årgang. Her har jeg oplevet at køre 350 km på en halv tank og alligvel
> mente den at der var brændstof nok til 530 km (sjovt nok kom den ikke
> til at gå meget mere end 700km på en tankfuld)

Jeg prøver overhovedet ikke at forherlige Ford biler, så det tror jeg helt
absolut på

> Det må være kommet med den nye model.

Ja, det er nok kommet i 07 modellen. Det jeg startede med at remse op, var
det jeg fandt i en helt basis Focus for knap 1½ år siden.

> Rart at se at jeg har taget fejl og at Ford har oppet sig. Mon de har
> lært noget af VW ?

Jeg må give dig at VW var kvikke til at gøre ESP og fartpilot standard, men
der holder udstyrsfesten (i forhold til andre mærker) altså.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 20:14

Brian skriver:
>
> Det kan jo være tilkøbt, eller også har de fjernet lidt udstyr i deres
> biler. De har jo haft svært ved at lave penge på V'eren.

Det er med garanti ikek tilkøbt. Der er tilkøbt stor radiopakke til min
bil fra fabrik. Har udskrifterne....

> Det er kørecomputer ja, men når de helt specifikt skriver
> kilometer/triptæller samt omdrejningtæller, er der nok ikke mere at komme
> efter i dét instrument. Overhovedet ikke, når de skriver kørecomputer under
> udstyrslisten på Comfortline.

Lad mig gætte, det er MFA'en de kalder kørecomputer. Den kan det samme,
men har et lidt mere grafisk display. Til gengæld er det pisse
irreterende når den eksemplevis er ved at løbe tom for sprinklervæske,
for så skifter uret mellem tidsvisning og sprinklervæske lav ikonet.

> Jeg må give dig at VW var kvikke til at gøre ESP og fartpilot standard, men
> der holder udstyrsfesten (i forhold til andre mærker) altså.

Elruder bagi ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-03-07 20:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er med garanti ikek tilkøbt. Der er tilkøbt stor radiopakke til
> min bil fra fabrik. Har udskrifterne....

OK...

> Lad mig gætte, det er MFA'en de kalder kørecomputer. Den kan det
> samme, men har et lidt mere grafisk display.

Jeg tror det ikke, men det er jo ikke mig der er VW mand

Men det undrer mig bare at de ikke skriver mere, end de tre førnævnte så. Vi
snakker om en butik, der skriver holder til førstehjælpskasse og
advarselstrekant samt bagagerumslys på udstyrslisten

>> Jeg må give dig at VW var kvikke til at gøre ESP og fartpilot
>> standard, men der holder udstyrsfesten (i forhold til andre mærker)
>> altså.
>
> Elruder bagi ?

Er det standard i VW potter ?

Elruder bagi er ekstraudstyr i Focus - men hvad skal man også med den slags,
når man har 2-zonet klima

Der skal nok være mange små forskelle, men VW er altså ikke så veludstyret
som du gerne vil gøre dem. Til gengæld er de gode til at samle det i pakker.

Ligeså er Focus heller ikke underudstyret...

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 22:24

Brian skriver:
>
> Er det standard i VW potter ?

Golf 5 dørs - ja.

Passat - nej
A4 - nej.

> Der skal nok være mange små forskelle, men VW er altså ikke så veludstyret
> som du gerne vil gøre dem. Til gengæld er de gode til at samle det i pakker.

De er lige så veludstyret som de fleste andre og ikke mindst end del
mere end C-max.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-03-07 17:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> De er lige så veludstyret som de fleste andre og ikke mindst end del
> mere end C-max.

Med de seneste(?) tilføjelser til Focus, er der ikke mange i klassen der kan
følge med - slet ikke til prisen.

Ifølge www.autoweek.nl, bliver slavemodellerne af Golf V solgt uden
kørecomputer i Holland. Hvad de så fylder det store display ud med istedet,
ved jeg ikke.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-03-07 18:35

Brian skriver:
>
> Med de seneste(?) tilføjelser til Focus, er der ikke mange i klassen der kan
> følge med - slet ikke til prisen.

Tjek lige C-max.....

> Ifølge www.autoweek.nl, bliver slavemodellerne af Golf V solgt uden
> kørecomputer i Holland. Hvad de så fylder det store display ud med istedet,
> ved jeg ikke.

Standard display som i min....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-03-07 18:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Med de seneste(?) tilføjelser til Focus, er der ikke mange i klassen
>> der kan følge med - slet ikke til prisen.
>
> Tjek lige C-max.....

Jojo, der har de lige lavet et ekstra skrabet niveau. Konkurrencen er jo
også benhård fra PSA, i det der børne-container segment.

Men, nu var det jo Focus du sammenlignede med oprindeligt.

>> Ifølge www.autoweek.nl, bliver slavemodellerne af Golf V solgt uden
>> kørecomputer i Holland. Hvad de så fylder det store display ud med
>> istedet, ved jeg ikke.
>
> Standard display som i min....

Hehe... hvem ved. Hvis man ikke betegner forbrugsmåler og alt det hejs, som
en del af en kørecomputer, har man godt nok storhedsvanvid.

Jeg prøver at sende en mail til lidt forskellige VW forhandlere, så er der
sikkert en enkelt af dem der ved det.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-03-07 18:50

Brian skriver:
>
> Jojo, der har de lige lavet et ekstra skrabet niveau. Konkurrencen er jo
> også benhård fra PSA, i det der børne-container segment.
>
> Men, nu var det jo Focus du sammenlignede med oprindeligt.

Er det ikek også en Focus ?

> Hehe... hvem ved. Hvis man ikke betegner forbrugsmåler og alt det hejs, som
> en del af en kørecomputer, har man godt nok storhedsvanvid.

Netop

> Jeg prøver at sende en mail til lidt forskellige VW forhandlere, så er der
> sikkert en enkelt af dem der ved det.

Hvis de gider at svare........


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-03-07 19:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Men, nu var det jo Focus du sammenlignede med oprindeligt.
>
> Er det ikek også en Focus ?

Nej, når du nu flueknepper på den måde, så er det helt nøjagtigt en Focus
C-Max.

Men jeg er udemærket klar over, at du har dine erfaringer fra en C-Max

>> Jeg prøver at sende en mail til lidt forskellige VW forhandlere, så
>> er der sikkert en enkelt af dem der ved det.
>
> Hvis de gider at svare........

Jeg har sendt til SMC Århus Syd og Haderslev - spændende sager

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 19:45

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:
>
> Jeg har lige haft en 2005'er at køre i i en 2-3 måneder. Den havde ikke.

Undskyld, det var en c-max. Jeg kan se at en "standard" Focus har fået
noget mere udstyr, som er standard på Golf'en.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-03-07 17:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kig på en Golf, den er jo proppet med udstyr. Skal du have en
> tilsvarende Fuckus skal du jo til at betale kassen for at få den op på
> samme niveau. Dernæst har du sublimekøreegenskaber i en Golf.

Det er da vist noget vrøvl. Sammenligner du de to basismodeller, er der ikke
noget forspring til Golf på udstyrsfronten. Køreegenskaberne er
Sofus-mobilen jo berømt for, så der har Golf heller ikke et forspring -
tværtom.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 19:32

Brian skriver:
>
> Det er da vist noget vrøvl. Sammenligner du de to basismodeller, er der ikke
> noget forspring til Golf på udstyrsfronten.

Fartpilot. ESP?

> Køreegenskaberne er
> Sofus-mobilen jo berømt for, så der har Golf heller ikke et forspring -
> tværtom.


For nu at tage den på Olesen maner:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A8E92D0C-62EC-48B8-9A3D-8177FBA37CE1/0/1621.pdf

"Den femte generation af VW Golf rammer plet. Imponerende
køreegenskaber, lækre materialer, fine motorer og en støjsvag kabine.
Prisen er kun steget en smule, og virker ikke urimelig"

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-03-07 19:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Det er da vist noget vrøvl. Sammenligner du de to basismodeller, er
>> der ikke noget forspring til Golf på udstyrsfronten.
>
> Fartpilot. ESP?

Jep - plus lidt ekstra

> For nu at tage den på Olesen maner:

LOL

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A8E92D0C-62EC-48B8-9A3D-8177FBA37CE1/0/1621.pdf
>
> "Den femte generation af VW Golf rammer plet. Imponerende
> køreegenskaber, lækre materialer, fine motorer og en støjsvag kabine.
> Prisen er kun steget en smule, og virker ikke urimelig"

Jeg er da ikke uenig i at V'eren er en lækker bil. Jeg synes bare det var et
selvmål at blande køreegenskaberne ind i den debat. Hvis der er en ting Ford
kan (og som er gennemgående på alle modeller) er det at skrue en undervogn
sammen.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-03-07 19:56

Brian skriver:
>
> Jeg er da ikke uenig i at V'eren er en lækker bil. Jeg synes bare det var et
> selvmål at blande køreegenskaberne ind i den debat. Hvis der er en ting Ford
> kan (og som er gennemgående på alle modeller) er det at skrue en undervogn
> sammen.

Men det underkender bare ikke at VW også er blevet god til det (omend
ikke bedre). Mon de har hentet folk ved Ford ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-03-07 20:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Men det underkender bare ikke at VW også er blevet god til det (omend
> ikke bedre).

Nej, de har spændt hjelmen på det punkt. Jeg husker da, at den fik ros i
motorpressen for at være sat bedre op. Det samme er jo sket med Passat'en.

> Mon de har hentet folk ved Ford ?

Tror du virkelig at de har været _så_ desperate ?

/Brian



Ukendt (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-03-07 17:00


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45F80F3B.2811E966@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Hahaha...R32 kan til nød komme med i dên klasse om du vil...
>
> Læs, hvad eksempelvis FDM skriver.

En std. Focus har langt bedre undervogn
end selv en dyrere Golf.

>> VW er alt for dyrt.
>
> Nej, ikke længere.

Jo.

>> Men folk betaler gerne for prestigen, velvidende
>> den ikke er så anvendelig i daglig praksis.
>
> Kig på en Golf, den er jo proppet med udstyr. Skal du have en
> tilsvarende Fuckus skal du jo til at betale kassen for at få den op på
> samme niveau. Dernæst har du sublimekøreegenskaber i en Golf.

Focus kører en klasse over Golf.
En Golf er ikke proppet med andet
end borgerdyr.



Klaus D. Mikkelsen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-03-07 18:44

Egue skriver:
>
> En std. Focus har langt bedre undervogn
> end selv en dyrere Golf.

In your dreams.

> Focus kører en klasse over Golf.

Læs hvad FDM konkluderer.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-03-07 10:09


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45F985F6.62077DBD@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> En std. Focus har langt bedre undervogn
>> end selv en dyrere Golf.
>
> In your dreams.

Næh du. Virkelighed.

>> Focus kører en klasse over Golf.
>
> Læs hvad FDM konkluderer.

FDM og andre udnævner gang på gang
Focus som een af klassens bedst kørende.
Det er langt vigtigere, end blot at være
i Golf-størrelses-klassen....

Desuden har AutoBild udnævnt bla.
Golf til at ha' en markant dårlig
affjedringskomfort. Som flere i klassen...
For at lave en dynamisk og sportslig
undervogn, er bilen strammet så hårdt
op, at det er gået ud over komforten..
Dog havde Audi som de eneste gjort
noget ved kritikken.
Eneste model, som havde en perfekt
afstemt undervogn var, Focus...fra Ford.:,o))
Og glæd dig til den nye Mondeo. Den får
klassens laveste støjniveau.



Tom (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 10-03-07 10:02


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45F25AE3.88A9E58B@du.kan.finde.den...
> Egue skriver:
>>
>> Du vil næppe opleve en Golf II
>> udstillet ved siden af ovennævnte
>
> Nej, du har ret, en Golf er ikke at sammenligne med en Mascot og en
> Sierra.
>
> VW Golf har skabt sin egen bilklasse, det er mere end hvad man kan sige
> om en Sierra.

Er det en Golf2 du mener ligger under en Sierra?
For så vil jeg da give dig ret, så er en goller2 bestemt ikke i klasse med
en sierra.

Mage til lam æske end en golf2 diesel som den min ven har, har jeg ALDRIG
kørt i.....den er "overgået" af selv den mest ækle Sierra af 82' aftapning

Men lad os først klarlægge hvad det egentlig er vi sammenligner fordi golf
og sierra er lavet i en del versioner og årgange

--
Tom



Klaus D. Mikkelsen (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-03-07 10:49

Tom skriver:
>
> Er det en Golf2 du mener ligger under en Sierra?

Hverken over eller under.

> Mage til lam æske end en golf2 diesel som den min ven har, har jeg ALDRIG
> kørt i.....den er "overgået" af selv den mest ækle Sierra af 82' aftapning
>
> Men lad os først klarlægge hvad det egentlig er vi sammenligner fordi golf
> og sierra er lavet i en del versioner og årgange

Nu er det ikke det tekniske der skal kigges på, ej heller
køreegenskaberne

Bilerne er valgt på baggrund af følgende kriterier:

* Bilerne skal være produceret i perioden 1950 til i dag.
* Udvælgelsen skal begrundes med en designfaglig motivation med
fokus på bilernes designmæssige udseende og æstetik frem for eksempelvis
bilernes tekniske udstyr, køreegenskaber, økonomi, miljøhensyn mm.
* Bilerne skal være eller have været industrielt produceret.

Men jeg har det da helt fint med at at VW's biler ikke er i klasse med
morris mascot, men derimod med Lamborghini, RollsRoyce, Bentley, BMW
osv...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-07 07:22


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45F27F15.69B917DD@du.kan.finde.den...


> Men jeg har det da helt fint med at at VW's biler ikke er i klasse med
> morris mascot, men derimod med Lamborghini, RollsRoyce, Bentley, BMW
> osv...

Hehe...ingen af disse mærker havde noget at byde på
i nævne udstilling...INGEN..)
Men det havde Porche og Ferrari...de eneste
'ægte' sportsvognmærker.)
-og selvf. Jaguar...som også er ejet af Ford..



Torben Scheel (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-03-07 09:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
> Morris mascot...
>
Jeg savner min : http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=11065&m=full

Men hvad - den blev solgt med fortjeneste - hvad kan man forlange mere.
2-delte skyderuder, hydraulisk affjedring og udvendige dørhængsler - ren
charme.

Jeg savner sgu´ ikke Sierra'en. Vi havde en St.Car '92 med tagræling og
ghostbusters tagbeskyttere - sådan her :
http://www.vmax.dk/static/images/vmax/wallpapers/1280/Ford%20Sierra.jpg
(taget altså


Nuværende klassikere i stalden : Audi 80 Avant, Yamaha FJ1100 og Honda
CB450S

--
vh
Torben
Ford Sierra Azur St.Car tværstræbere til tagbøjer til salg. Original
lak. Billigt

Robert Andersen (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 08-03-07 12:46

> Jaguar E-type og Citroên DS 'Gudinden' gør mig næsten til en endnu
> lykkeligere ejer af et (velholdt) eksemplar.

Ja de har altid serveret for meget rødvin til frokosten i Citroens
designafdeling.

At nogle så synes at det der kommer ud af det er pænt, er så en anden sag.



/Robert



Ukendt (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-07 08:02


"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> skrev i en meddelelse
news:45eff70b$0$5741$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Jaguar E-type og Citroên DS 'Gudinden' gør mig næsten til en endnu
>> lykkeligere ejer af et (velholdt) eksemplar.
>
> Ja de har altid serveret for meget rødvin til frokosten i Citroens
> designafdeling.
>
> At nogle så synes at det der kommer ud af det er pænt, er så en anden sag.


Sammenlignet med hvad man ser idag er sådan en DS ikke direkte grim.
Og vi skrev 1955...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177507
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408569
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste