Brun belægning
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-03-07 17:54

Hejsa

Vores fælge har kørt 10kkm ca og er jævnligt blevet vasket inden de når,
at blive ordentlig beskidte. De er vasket i mild shampoo og altså ikke
fælgrens.

Men... de har fået en gullig/brun belægning på nogle af fladerne, som om
der har siddet skidt og de er blevet voldvarme.. nu er det sådan, at
hverken konen eller jeg kører decideret råddent i den, så det undrer mig
meget.

Er der et tip til hvordan vi får dem fine alufarvede igen?

Fra : Tom

Dato : 07-03-07 18:03

> [...]
> meget.
>
> Er der et tip til hvordan vi får dem fine alufarvede igen?

Sonax autovoks og knofedt. Har selv måtte pille den gule farve af efter ca.
1 års kørsel

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-03-07 19:37

In article <45eef035$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote:

> Sonax autovoks og knofedt. Har selv måtte pille den gule farve af efter ca.
> 1 års kørsel

Okay det må jeg i gang med.

Det sjove er, at mine fælge på SAAB'en, som bliver seriøst varme af og
til aldrig har problemet..

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 21:09

Autosol fjerner det uden knofedt og man skal ikke engang gnubbe , ved ikke
hvorfor , men væk er det :)))

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Tom

Dato : 07-03-07 21:29

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> Autosol fjerner det uden knofedt og man skal ikke engang gnubbe , ved ikke
> hvorfor , men væk er det :)))

Jeg mener der er et slibemiddel i autosol, så klarlakken bliver lidt tyndere
af det

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 22:18

Som jeg skriver man skal ikke gnubbe , tror det er kemien der gør det ???

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-03-07 22:50

In article <45ef207a$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote:

> "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg mener der er et slibemiddel i autosol, så klarlakken bliver lidt tyndere
> af det

Sidste fælg jeg prøvede autosol på blev ikke så køn... måske jeg
gnubbede for meget :)

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 08-03-07 12:32

> Sidste fælg jeg prøvede autosol på blev ikke så køn... måske jeg
> gnubbede for meget :)

Hej når engang du har fået fælgene rene, så giv dem en gang voks så slipper
du for det problem næste gang.

Mvh
Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-03-07 16:29

In article <45eff447$0$826$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> wrote:

> Hej når engang du har fået fælgene rene, så giv dem en gang voks så slipper
> du for det problem næste gang.

Det burde de egentlig have fået, (blev jeg oplyst af sælger), men for,
at være sikker så gør jeg det selv nu ihvertfald.

Jeg har altid gjort det ved mine andre fælge, måske det er derfor jeg
ikke oplever det ellers? Tænkte kvaliteten på de her koreaner fælge
måske er for lav...

Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 08-03-07 16:54

SONAX fælgrens og en tur i vaskehal, det virker.

Jeg hørte om et taxa-firma der smurte opløst skurepulver på og
så i vaskehallen. Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk>

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 08-03-07 16:58

> [...]
>
> Jeg har altid gjort det ved mine andre fælge, måske det er derfor jeg
> ikke oplever det ellers? Tænkte kvaliteten på de her koreaner fælge

Kvaliten skal jeg ikke kunne udtale mig om .
Jeg kører kun på oz fælge og det har jeg altid gjort.

Mvh
Henrik

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-03-07 08:42

Henrik G Nielsen wrote:

> Kvaliten skal jeg ikke kunne udtale mig om .
> Jeg kører kun på oz fælge og det har jeg altid gjort.

Det har været en fed 3-hjulet cykel

--
vh
Torben

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 09-03-07 10:11

> Det har været en fed 3-hjulet cykel
>
> --
> vh
> Torben

Nåja så måske ikke altid da,-)

Mvh
Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-03-07 16:03

In article <45f03284$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> wrote:

> Kvaliten skal jeg ikke kunne udtale mig om .
> Jeg kører kun på oz fælge og det har jeg altid gjort.

Vi kører på original Hyundai )