peugeot partner og sikkerhed
Fra : spoi@sol.dk

Dato : 07-03-07 00:05

Hej

Har lige købt en Peugeot Partner 1.9 combi fra 1999 billigt( 64.500
kr) Velhodlt lækker bil. Kører super. Og ikke så sløv som forventet -
men dog ikke super vaks. Men jeg er i forvejen vant til at bestille
tid i forvejen når jeg skal overhale. Kommer nemlig fra en Mazda 323
fra 91. Prøvede en et år nyere pugeot partner 1.9 som var noget mere
sløv.

Nå men uanset hvor lækker den er, har jeg det dårligt med sikkerheden.
Føler mig meget usikker i den. Ved ikke om det er pga højden og den
meget plads samt at jeg sidder så højt oppe. Kan ikke forklare det har
det bare skidt med at køre i den. Føler mig meget udsat. Ikke noget
jeg tænkte over ved prøvekørsel - men nu gør jeg.

Er der nogen der ved noget omkring sikkerhed ved Peugeot Partner/
Citroen Berlingo

Er godt klar over den sikkert er sikrere end min gamle mazda uden
Airbags - men det er heller ikke den jeg sammenligner med.

LN

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 07-03-07 23:05

<spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Søster modellen Citroen Berlingo får 4 stjerner i Euro Ncap test. Godt nok
en 2005 model.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=7

Men så meget er der vel ikke lavet om på modellen.

Bjarne