Pas på tændingslåsen i bizza!
Fra : Morten

Dato : 06-03-07 21:56

Hej.

Tændingslåsen i vores Ibiza er gået i kvadder og med stor risiko for at
brække nøglen, får jeg kørt dyret over til den lokale Seat-forhandler.
Den udmærkede Seat-mekaniker melder senere på dagen, at låsen skal skiftes,
og der er 2 muligheder:

1. Et låsekit med lås+2 nøgler til knapt 300kr. -betyder forskellige nøgler
til tænding og døre...

2. Der skæres en ny lås i Spanien. Pris ca. 1000kr, og det tager 14 dage...
14 dage!!!!

Pest eller kolera, valget er frit... Pis...

Jeg beslutter mig for begge løsninger, så jeg kan køre indtil Alonso i
Spanien får bygget en ny lås til mig... Selvom det kommer til at koste
300kr+montering oveni den rigtige løsning.
10 min. efter mit valg, ringer Seat igen, og fortæller at låse-kittet er i
restordre hos leverandøren... 2*pis!

Mekanikeren prøver nu at "nød-smørre" låsen. Det lykkes, og vi håber nu at
nøglen ikke knækker inden den nye lås kommer...

Mekanikeren kan jeg kun sige positivt om, men jeg kan ikke forstå at Seat
kan leve med 14 dage's leveringstid på en tændingslås. Der må da være en del
der går i stykker/bliver hærget v. tyveri mm.

\Morten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-07 12:03

On 6 Mar., 21:55, "Morten" <NoRe...@NoReplylkjlkj.xxx> wrote:
> Mekanikeren kan jeg kun sige positivt om, men jeg kan ikke forstå at Seat
> kan leve med 14 dage's leveringstid på en tændingslås. Der må da være en del
> der går i stykker/bliver hærget v. tyveri mm.

Det er sikkert fordi den skal kodes osv så den passer til nøglen og
startspærre og hvad der ellers kan forefindes i en bil nu til dags.

Mener det tog lidt over en uge da Peugeot skulle lave en ny nøgle til
min dyt - og det var endda kun fjernbetjeningen der skulle skiftes,
ikke selve nøglen.

Fra : thomas jürgensen

Dato : 07-03-07 18:01

løsningen er nær, mange låsesmede kan lave billåse og du kan købe kittet,
tage det til låsesmeden og få det omkodet til din nøgle.

Søg på nettet og find en låsesmed nær dig som kan lave billåse

thomas

Fra : Sidse

Dato : 07-03-07 21:44

"Morten" <NoReply@NoReplylkjlkj.xxx> skrev i en meddelelse
> [...]

> kan leve med 14 dage's leveringstid på en tændingslås. Der må da være en
> del der går i stykker/bliver hærget v. tyveri mm.

Toyota er ca 3 dage om at levere en lås til den originale nøgle. Toyota i
Køge altså, Toyota i Rødovre gider ikke engang tage telefonen når man ringer
for at bestille noget.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-03-07 22:07

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> writes:

> [...]
> Køge altså, Toyota i Rødovre gider ikke engang tage telefonen når man ringer

Hmm, ja. Da jeg var derude for at se på bil i sin tid var der kun en
eller to mand i hele butikken og så kan det jo godt blive svært at
passe både telefon og salgsarbejde. Kan være at det var held i uheld
at vi endte oppe hos Era i Hillerød fordi de havde en demobil til
hurtig levering. De har stort set ikke sat en fod forkert endnu. Et
par aflyste aftaler, en af dem måske med lidt rigeligt kort varsel,
det er det hele.