Udeblivelse fra syn.
Fra : pwh

Dato : 06-03-07 20:00

Har en gammel Kadyt som skal synes om et par mdr,
regner med at skrotte den da jeg ikke gider putte tid/penge i den.
Hvad er konsekvensen ved bare at udeblive fra syn, jeg får vel
klippet pladerne hvis jeg bliver stoppet, men hvor tit gør man det.

Inden der bliver moraliceret over en evnt farlig bil vil jeg skynde
mig at sige at den virker 100% ok mht styretøj, bremser, ect.
Mit gæt er at der nok skal laves for meget pladearbejde til at
det kan svare sig for mig at reppe den, men det er jo i princippet
kun farligt for mig selv at kører rundt i en bil der er lidt muggen i panelerne.

Så min tanke var lidt om jeg ikke ved at overhører samtilge indkaldelser
faktisk kunne nå at kører et godt stykke tid endnu, hvad vil bøden evnt værer.

/Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 20:05

pwh skriver:

> [...]
> Hvad er konsekvensen ved bare at udeblive fra syn, jeg får vel
> klippet pladerne hvis jeg bliver stoppet, men hvor tit gør man det.

Du får 2 eller 3 genindkaldelser. Derefter kan du risikere at politiet
tropper op hos dig og klipper pladerne.

> Mit gæt er at der nok skal laves for meget pladearbejde til at
> det kan svare sig for mig at reppe den, men det er jo i princippet
> kun farligt for mig selv at kører rundt i en bil der er lidt muggen i panelerne.

Eller andre.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 20:15

Klaus D. Mikkelsen, skrev:
> pwh skriver:

> Du får 2 eller 3 genindkaldelser. Derefter kan du risikere at politiet
> tropper op hos dig og klipper pladerne.

Det lyder som om at jeg så nemt kan trække den et ½ års tid,
hvis den alligevel skal skrottes kan jeg vel lige så godt gører det
på den måde.

> Eller andre.

De eneste andre der er med i den bil er mine hunde,
og jeg kører vel ca 2-300km/mnd, så det går nok med det
Føler mig ikke mere usikker i Kadytten trods noget rust,
end på min puch Maxi som bliver det alternative køretøj.

/Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 20:17

pwh skriver:

> Det lyder som om at jeg så nemt kan trække den et ½ års tid,
> hvis den alligevel skal skrottes kan jeg vel lige så godt gører det
> på den måde.

Et par måneder kan der let gå. Den nøjagtige tidsudregning har været
beskrevet her i grupen før...

> De eneste andre der er med i den bil er mine hunde,
> og jeg kører vel ca 2-300km/mnd, så det går nok med det

Det er dem udenfor bilen....

Klasu
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 20:31

Klaus D. Mikkelsen, skrev:
> pwh skriver:

> Det er dem udenfor bilen....

Ikke forstået.
Den er som sagt ikke i spor uforsvarlig stand mht sikkerhed,
det er nok styrken i den der ikke er optimal ved et sammenstød.
Men det er vel kun en fordel for modparten

/Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 21:38

pwh skriver:

> Ikke forstået.

Skarpe kanter kan man rive sig på.

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:45

Klaus D. Mikkelsen, skrev:
> pwh skriver:

> Skarpe kanter kan man rive sig på.

Der er da ingen der gnubber sig frivilligt op af en gammel Kadyt
Det er som sagt ikke et lig jeg ruller rundt i, men jeg ofrer altså ikke
6-7000kr på at reppe en bil der har kostet 5000kr.
Så heller købe en mage til der er nysynet, der er masser til salg.

/Jens

Fra : Leonard

Dato : 07-03-07 11:51

"pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der er da ingen der gnubber sig frivilligt op af en gammel Kadyt

Nej, der er ingen der frivilligt deltager i et færdselsuheld. Men hvis
du er så uheldig at ramme en blød trafikant, så er en del af
sikkerheden at der ikke er skarpe kanter på en bil. Et panel, der
bliver bukket, så den flossede, rustne kant vender ud i låret på en
cyklist kan slå denne ihjel p.gr.a. blodtabet ved at få skåret de
store boldårer i låret over.

--
Leonard

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 20:18

> [...]
> Føler mig ikke mere usikker i Kadytten trods noget rust,
> end på min puch Maxi som bliver det alternative køretøj.

Jeg klipper bollerne af dig hvis du har rust i de bærende dele, for hvad gør
du hvis et tårn flyver af bilen, altså op i den, og det ene hjul blokerer?
Spinne-spinne rundt, og SÅ kan det være til fare for andre.

Troels

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 20:38

Troels [around 9000], skrev:

> [...]
> hvad gør du hvis et tårn flyver af bilen, altså op i den, og det ene
> hjul blokerer? Spinne-spinne rundt, og SÅ kan det være til fare for

Rolig nu,
Jeg er finmekaniker af fag gennem de sidste 25 år og chekkede den igennem
i sommers, hvor den også fik en gang rustbeskyttelse, så bilen er go fin som sådan.

Pladearbejde har jeg bare ikke check på at lave selv,
og det er sikkert der problemt ligger.
En bil jeg har betalt 5000kr for gider jeg ikke ofre ret mange
bulebankertimer på, det mekaniske kan jeg lave selv.

/Jens

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 20:43

> Pladearbejde har jeg bare ikke check på at lave selv,
> og det er sikkert der problemt ligger.
> En bil jeg har betalt 5000kr for gider jeg ikke ofre ret mange
> bulebankertimer på, det mekaniske kan jeg lave selv.

Pladearbejde er mig bekendt også ved tårnene, f.eks.

Troels

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:05

Troels [around 9000], skrev:

> Pladearbejde er mig bekendt også ved tårnene, f.eks.

Er chekket og ok.
Fordi jeg ikke selv kan svejse er jo ikke det samme som at
jeg ikke kan chekke om der er tæringer.

/Jens

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-07 20:30

Genindkaldelelser?
Fik kun en enkelt før du truede med klipning :)

> Det lyder som om at jeg så nemt kan trække den et ½ års tid,
> hvis den alligevel skal skrottes kan jeg vel lige så godt gører det
> på den måde.

Det kan du sagtens.
Jeg havde en Honda Accord fra '87 - ikke helt sund men bremser og styrtøj
var i orden.
Den trak jeg i 6mdr før jeg skrottede den.

Vel ikke hvis den reagerer som den skal når han bremser/styrer?
Med mindre man sidder med i småkagen altså :)
Men der har man et valg!

> [...]
> Føler mig ikke mere usikker i Kadytten trods noget rust,
> end på min puch Maxi som bliver det alternative køretøj.

Uha! Knallert er meget farligere at køre end en bil :)

Fra : Michael Lund

Dato : 06-03-07 20:17

Min Galant skulle til syn i september, sidste år. Omkring Juletid fik jeg
den første rykker og derefter skete der ikke mere. I fredags fik jeg den så
igennem syn og det var altså 6 måneder for sent uden problemer, men
selvfølgelig fanger bordet (eller rettere politiet) hvis man møder dem.

Mvh.
Mic

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 20:18

Michael Lund skriver:

> [...]
> igennem syn og det var altså 6 måneder for sent uden problemer, men
> selvfølgelig fanger bordet (eller rettere politiet) hvis man møder dem.

Næh.

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-07 20:32

> Næh.

Det er vist kun hvis de gider tjekke op på nummerpladen?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 20:34

> Det er vist kun hvis de gider tjekke op på nummerpladen?

Det gør de hver gang de stopper en bil. Det SKAL de; det står i deres
"fremgangsmetode" ved standsning af køretøj.

Troels

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-07 20:41

> Det gør de hver gang de stopper en bil. Det SKAL de; det står i deres
> "fremgangsmetode" ved standsning af køretøj.

Ok. Nogen der ved hvordan det så virker?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 20:43

> Ok. Nogen der ved hvordan det så virker?

Hvordan hvilket virker?

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-07 20:50

> Hvordan hvilket virker?

Om pladerne bliver taget eller ej ved et ... ehm ... møde med politiet?

Fra : Leonard

Dato : 06-03-07 20:54

"ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Om pladerne bliver taget eller ej ved et ... ehm ... møde med politiet?

Hvis bilen ikke er synet som den skal være og fristerne er
overskredet, så klippes pladerne og bilen får ikke lov at køre
længere.

Som jeg husker det har Mogens regnet frem til at der går 14 uger efter
den dato, som står som sidste frist på synsindkaldelsen før pladerne
er fredløse.

Og politiet tjekker faktisk mange flere nummerplader end de standser
biler. Hvis de har mistanke til en bil eller bare keder sig, taster de
lige nummeret ind på computeren i bilen eller kalder op og spørger. Er
der så en synssag på bilen, bliver den selvfølgelig standset.

--
Leonard

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:13

Leonard, skrev:

> Hvis bilen ikke er synet som den skal være og fristerne er
> overskredet, så klippes pladerne og bilen får ikke lov at køre
> længere.

Jeg har Falck abonnement, og så er det bare ned til skrotpladsen

> [...]
> lige nummeret ind på computeren i bilen eller kalder op og spørger. Er
> der så en synssag på bilen, bliver den selvfølgelig standset.

Tja, jeg kører som sagt 2-300 km/mnd, så jeg skal nok værer ret uheldig.

Men ved nogen om der følger en bøde med, eller ryger pladerne bare.

/Jens

Fra : Leonard

Dato : 06-03-07 21:19

"pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg har Falck abonnement, og så er det bare ned til skrotpladsen

Det er ikke sikkert Falck mener abb. gælder, når der ikke er plader på
bilen længere

--
Leonard

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-03-07 21:23

> Jeg har Falck abonnement, og så er det bare ned til skrotpladsen

Kører de også med pladeløse biler??
Jeg tror det næppe.
Så kunne man jo få fragtet alle sine donorbiler gratis

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:30

Andersen [3650], skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Kører de også med pladeløse biler??
> Jeg tror det næppe.

Hvorfor dog ikke, bilen er defekt og kan ikke kører,
altså skal den fragtes, det tvivler jeg på at de ville løfte
et øjenbryn overfor.
De vil nok helst ikke miste en fast kunde gennem 20 år

> Så kunne man jo få fragtet alle sine donorbiler gratis

Mener bilen skal værer indregistreret når du tegner abonnement.

/Jens

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 21:32

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Kører de også med pladeløse biler??
> Jeg tror det næppe.
> Så kunne man jo få fragtet alle sine donorbiler gratis

Man kan heller ikke få skrotpræmien til biler der ikke er indregistrerede

--
Tom

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:40

Tom, skrev:
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
>
> Man kan heller ikke få skrotpræmien til biler der ikke er
> indregistrerede

Er du sikker på det, lyder besynderligt.
Men så må jeg vinke forvel til de 1500 kr

/Jens

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 21:46

> Er du sikker på det, lyder besynderligt.
> Men så må jeg vinke forvel til de 1500 kr

http://borger.dk/forside/transport/biler-og-andre-koeretoejer/skrotpraemie-for-bil

Så det er op til motorkontoret at afgøre om de vil give dig dokumentation
for at du har afleveret pladerne, når du reelt har brudt reglerne omkring
nummerpladernes brug m.m.

--
Tom

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:50

Tom, skrev:

> [...]
> dokumentation for at du har afleveret pladerne, når du reelt har
> brudt reglerne omkring nummerpladernes brug m.m.

Ok, tak skal du have.
Det skal da lige undersøges i forvejen, kan jo prøve at ringe
til et par skrothandlere og hører hvordan de forholder sig normalt.

Det ville værer surt at skulle til at betale for at skulle af med den
Kan self altid sætte den til salg her i gruppen, det må man vist godt

/Jens

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 22:06

> [...]
>
> Det ville værer surt at skulle til at betale for at skulle af med den
> Kan self altid sætte den til salg her i gruppen, det må man vist godt

Kun hvis du også køber en sang

--
Tom

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 06-03-07 22:10

Tom wrote:
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
>
> Man kan heller ikke få skrotpræmien til biler der ikke er
> indregistrerede

Har jeg da lige fået til en gammel golf der har stået uden plader
i 3 år :p

--
Lasse Skovsager
www.hartr.dk - vikingegruppe i Hardsyssel

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 22:26

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk> skrev i en meddelelse

> Har jeg da lige fået til en gammel golf der har stået uden plader i 3 år
> :p

Jep, har politiet hentet pladerne?

--
Tom

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 07-03-07 12:02

Lasse Skovsager wrote:

> Har jeg da lige fået til en gammel golf der har stået uden plader
> i 3 år :p

Du kan få skrotpræmie op til fire år efter afmeldelse.

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.

Fra : JBH

Dato : 06-03-07 22:34

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse

> Man kan heller ikke få skrotpræmien til biler der ikke er indregistrerede

http://borger.dk/forside/transport/biler-og-andre-koeretoejer/skrotpraemie-for-bil#FO

Sådan bliver skrotpræmien udbetalt
a.. Du skal aflevere din bil til en registreret autoophugger, hvor du skal
medbringe registreringsattesten.
b.. Hvis bilen er afmeldt og nummerpladerne afleveret på motorkontoret,
skal du medbringe dokumentation herfor.

Spørgsmålet er om en inddragelse af nummerpladerne er det samme som at
pladerne er afleveret til motorkontoret.

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 21:35

> Kører de også med pladeløse biler??
> Jeg tror det næppe.

Derfor han ahr en Puch Maxi dertil, den trækker som et svin... . =)

/SWP

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 21:09

Troels [around 9000], skrev:

> Det gør de hver gang de stopper en bil. Det SKAL de; det står i deres
> "fremgangsmetode" ved standsning af køretøj.

Og hvor tit bliver man det normalt hvis man kører pænt,
tror det er 10 år siden jeg sidst blev stoppet, og det var
på MC da jeg kørte lidt vel hurtigt.
I bil er jeg aldrig blevet stoppet rutinemæssigt, og jeg
har da haft 4 stk gennem tiden.

/Jens

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-07 22:06

> [...]
> på MC da jeg kørte lidt vel hurtigt.
> I bil er jeg aldrig blevet stoppet rutinemæssigt, og jeg

Læste et eller andet sted at man som bilist rent statistisk blev stoppet ca
en gang per 10 år.
Så pas på! Din tid er inde :)

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 22:13

ShutEye, skrev:

> Så pas på! Din tid er inde :)

Gisp, nu lukker jeg ikke et øje hele natten

/Jens

Fra : Robert Andersen

Dato : 07-03-07 04:15

> Og hvor tit bliver man det normalt hvis man kører pænt,
> tror det er 10 år siden jeg sidst blev stoppet, og det var
> på MC da jeg kørte lidt vel hurtigt.

Der er stor sandsynlighed for at du bliver checket bare de kører bag ved dig
i 30 sek. politiet checker rigtig mange biler hver dag, men stopper langtfra
alle...
I min politikreds ryger medaljerne hvis den ikke er synet og der ikke er en
rigtig rigtig god forklaring på det !
Om det så er en limosine i perfekt stand med et brudepar i, så er videre
kørsel et no-go ! (tænkt eksempel konkluderet ud fra egne observationer )

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 07-03-07 12:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Michael Lund skriver:

> Næh.

Jo, det kan du jo se på landevejene, hvor der tit helt umotiveret
står en gammel øse uden plader på.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 20:20

> Så min tanke var lidt om jeg ikke ved at overhører samtilge indkaldelser
> faktisk kunne nå at kører et godt stykke tid endnu, hvad vil bøden evnt
> værer.

Altså. En uge inden den er indkaldt til syn bestiller du en tid 1½ måned ud
i fremtiden. Få dage inden da bestiller du en ny tid 2 måneder fremme.
Heroptil bestiller du så en ny 1 måned fremme, hvorefter de så vil kontakte
dig og høre hvorfor du udskyder den. Så siger du bare at din motor lige er
stået af, og så får du den sidste måned at løbe på. Derefter må du så selv
om hvad du vil ;)

Sådan er jeg vidst kommet til at gøre det før.

Troels

Fra : pwh

Dato : 06-03-07 20:44

Troels [around 9000], skrev:

> [...]
> måned at løbe på. Derefter må du så selv om hvad du vil ;)
>
> Sådan er jeg vidst kommet til at gøre det før.

Lyder beroligene.
Men samme system kan jeg vel næsten benytte hvis jeg møder
op til den første indkaldelse, det kan jo værer at det er en bagatel
som jeg godt gider at få reppet.
Og påpeger de så noget alvorligt som jeg selv har overset
ryger den self til skrot med det samme.

Men erfaringsmæssigt (har haft gamle Fiat'er) ved jeg at pladearbejde
er dyrt at få lavet, selv til vennepris

/Jens

Fra : JBH

Dato : 06-03-07 22:24

"Troels [around 9000]" <troels@abuse.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> må du så selv om hvad du vil ;)
>
> Sådan er jeg vidst kommet til at gøre det før.

Var det ikke i "monopoltiden" da det var statens bilinspektion som stod for
alle syn. Idag hvor man kan få synet biler alle steder, foregår der vel
ingen kommunikation mellem synssted og motorkontoret, ud over at synsstedet
indberetter at bilen er synet d.d.

mvh
JBH

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-03-07 23:15

JBH wrote:

> [...]
> foregår der vel ingen kommunikation mellem synssted og motorkontoret,
> ud over at synsstedet indberetter at bilen er synet d.d.

Korrekt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-03-07 23:55

> Korrekt.

Det fungerer nu stadig i dag.

Troels

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-03-07 03:24

pwh wrote:
> [...]
> Hvad er konsekvensen ved bare at udeblive fra syn, jeg får vel
> klippet pladerne hvis jeg bliver stoppet, men hvor tit gør man det.

Kom lige til at tænke på min svigerinde og hendes mand. De trak synet på en
1992'er Opel Astra i 2 år, inden de synede den. Kunsten er, at melde den til
syn ved at booke en tid så langt ude i fremtiden som muligt, og så
afbestille en uge før, genbooke en tid 2mdr senere, og så fremdeles. Jeg ved
ikke, om man stadig kan bruge teknikken, men de trak den altså i 2 år,
førend de synede bilen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 09:18

Frodo Nifinger, skrev:

> [...]
> så fremdeles. Jeg ved ikke, om man stadig kan bruge teknikken, men de
> trak den altså i 2 år, førend de synede bilen.

Tak for info
Det tror jeg næsten bliver vejen frem for mig.
Tager lige det første syn for at værer sikker på at den er
i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand (i mine øjne).
Med din metode du beskriver risikerer man jo heller ikke at
få klippet pladerne lige pludselig, en klar fordel

/Jens

Fra : Jakob

Dato : 07-03-07 11:26

> [...]
> Med din metode du beskriver risikerer man jo heller ikke at
> få klippet pladerne lige pludselig, en klar fordel

En smart ide. Skal jeg også bruge på min Saab 9000 når den skal indkaldes
til næste forår. Bilen er i rigtig god stand, men har en flænge i forruden +
et stenslag som den nok ikke kan synes med, så vil også se hvor længe jeg
kan trække den. :)

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 11:38

Jakob, skrev:
> [...]
> flænge i forruden + et stenslag som den nok ikke kan synes med, så
> vil også se hvor længe jeg kan trække den. :)

Det kan værer det udvikler sig til en konkurence her i gruppen om
hvem der kan trække synet længst tid

/Jens

Fra : Leonard

Dato : 07-03-07 11:48

"pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Tager lige det første syn for at værer sikker på at den er
>i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand (i mine øjne).

Og så er det jo her den moralske pegefinger skal løftes:

Du mener dig bedre i stand til at vurdere om bilen er i
sikkerhedsmæssig forsvarlig stand end bilsynet. Der er jo en grund til
at reglerne for bilsyn er som de er.
Ligeså er der en grund til reglerne om at køre med sikkerhedssele,
vigepligt, hastighed, overhaling, parkering osv. men dem synes du
måske også du er bedre til at vurdere om det er nødvendigt at
overholde?

--
Leonard

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 12:04

Leonard, skrev:

> Og så er det jo her den moralske pegefinger skal løftes:

Kunne ikke undgåes med den topic.

> Du mener dig bedre i stand til at vurdere om bilen er i
> sikkerhedsmæssig forsvarlig stand end bilsynet. Der er jo en grund til
> at reglerne for bilsyn er som de er.

Nej det er jeg ikke bedre til at vurderer, derfor vil jeg jo netop tage
ud og få en proffesionels bedømmelse.
Ud fra det kan jeg så vurderer om kareten er forsvarlig at kører i,
er den i meget dårlig stand klipper de vel pladerne på stedet.

> [...]
> vigepligt, hastighed, overhaling, parkering osv. men dem synes du
> måske også du er bedre til at vurdere om det er nødvendigt at

Jeg kører faktisk utrolig pænt efter færdelsloven, har endnu
ikke i mine 24 år på mc og i bil fået en eneste bøde for noget som helst.
Dog indrømmer jeg gerne at jeg i mine "unge dage" på mc holdt af at
kører stærkt, men det gør jeg ikke mere.

/Jens

Fra : Leonard

Dato : 07-03-07 12:09

"pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Ud fra det kan jeg så vurderer om kareten er forsvarlig at kører i,
>er den i meget dårlig stand klipper de vel pladerne på stedet.

Men du vil stadig lige vurdere om det nu også er rigtigt at bilen ikke
blev godkendt.

--
Leonard

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 12:25

Leonard, skrev:

> Men du vil stadig lige vurdere om det nu også er rigtigt at bilen ikke
> blev godkendt.

Korrekt.
Forstået som at jeg vil vurderer om jeg vil kører videre i den.

/Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-03-07 14:53

> Korrekt.
> Forstået som at jeg vil vurderer om jeg vil kører videre i den.

Du får en seddel hvor der står at du må køre til reparationssted.

Det efterfølgende er ren teori:
Du bliver stoppet 5 dage senere,
betjenten spørger hvor du skal hen for at reparere bilen.
Du er lige mundlam i 3 sekunder.
Klokken ringer ved Laurits Betjent og du får klippet pladerne.

Kort sagt:
Køretøjet er ikke lovligt før det er repareret.
Det står der også på seddlen.

Mondeo fik omtalte seddel pga. en knækket fjeder.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 17:24

Uffe Bærentsen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Du får en seddel hvor der står at du må køre til reparationssted.

Det ødelægger self planen lidt.
Altså er det det allerførste syn man skal sørge for at udskyde
hvis det er, ellers kan jeg godt se at bordet nok fanger.

/Jens

Fra : Leonard

Dato : 07-03-07 17:04

"pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Korrekt.
>Forstået som at jeg vil vurderer om jeg vil kører videre i den.

Og dermed mener du at du er bedre til at vurdere om bilen er
forsvarlig end bilsynet.

--
Leonard

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 17:21

Leonard, skrev:

> Og dermed mener du at du er bedre til at vurdere om bilen er
> forsvarlig end bilsynet.

Nu er du vist bare stædig, jeg kan jo spørge den flinke mand
hvad X-fejl har at sige for sikkerheden hvis jeg ikke selv kan
bedømme det, helt uvidene om den slags er jeg altså ikke.
Feks blev Kadytten kasseret på for høj Co2 forurening
ved sidste syn, det ville jeg ikke vurderer til særligt farligt
for den øvrige trafik og gerne turde kører videre med.

/Jens

Fra : Jakob

Dato : 08-03-07 11:11

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Og dermed mener du at du er bedre til at vurdere om bilen er
> forsvarlig end bilsynet.
>
> --
> Leonard

Mener du seriøst at f.eks et stenslag i forruden gør en bil uforsvarlig at
køre i?

Fra : Leonard

Dato : 08-03-07 11:14

"Jakob" <Jake@airsoftzone(fjern).dk> wrote:

>Mener du seriøst at f.eks et stenslag i forruden gør en bil uforsvarlig at
>køre i?

Hvis det sidder i synsfeltet, så ja. Der er en grund til at bilen
bliver kasseret på det grundlag.

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-07 13:00

> Hvis det sidder i synsfeltet, så ja. Der er en grund til at bilen
> bliver kasseret på det grundlag.

Enig!

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 13:14

> Du mener dig bedre i stand til at vurdere om bilen er i
> sikkerhedsmæssig forsvarlig stand end bilsynet. Der er jo en grund til
> at reglerne for bilsyn er som de er.

Nogle ting er mere vigtig end andre. Derved kan noget blive dumpet på et
løst grundlag, eller at synsmanden har en dårlig dag, eller generelt bare er
peneppen. Fik dumpet en campingvogn her i januar pga. stempelvandring var
for lang og vognen blokerede let.. (den havde stået stille længe). Kørte en
tur med massere af stop, læssede campingvognen og kørte til omsyn et andet
sted... Han mente ikke der kunne gøres noget og godkendte med det samme.

> Ligeså er der en grund til reglerne om at køre med sikkerhedssele,
> vigepligt, hastighed.

Hastighed, ja.. nogle steder hvor man må køre 80, bør man ikke køre mere end
60... Imends andre steder kan man let køre 100, uden at være til fare for
andre eller dig selv... Men dette system er der også optakt til at få
ændret, så der er varieret hastigheder på landeveje....

/SWP

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 13:19

Altså, bare fordi det er en lov/regel er det ikke nødvendigvis fornuften der
tæller i enkelte situationer, men en som virker globalt....

/SWP

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 07-03-07 11:54

Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> ikke, om man stadig kan bruge teknikken, men de trak den altså i 2 år,

Ideen er god nok, men ulempen er hvis du møder politiet, de er ligeglade
med om du har bestilt tid, pladerne ryger af den dag du er ovre sidste
rettidige synsdato.

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 12:06

Ejvind Kruse, skrev:

> Ideen er god nok, men ulempen er hvis du møder politiet, de er
> ligeglade med om du har bestilt tid, pladerne ryger af den dag du er
> ovre sidste rettidige synsdato.

Det lyder som noget vrøvl, kan du underbygge den påstand.

/Jens

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 07-03-07 12:38

pwh wrote:

> Det lyder som noget vrøvl, kan du underbygge den påstand.

Når de tjekker reg. nr. får de oplysning om ejers navn, om forhold
vedrørende forsikring, vægt/grøn afgift er i orden, ligesom sidste
rettidige synsdato.

Og der er sådan set ingen undskyldning, for du kan syne bilen op
til 6 måneder før sidste rettidige synsdato, uden det berører næste
indkaldelse til syn.

Om du så kan trække den flere måneder med hensyn til indkaldelses-
myndigheden, ja det er en anden snak, men det ændrer ikke på fakta.

Fra : pwh

Dato : 07-03-07 12:52

Ejvind Kruse, skrev:

> [...]
>
> Om du så kan trække den flere måneder med hensyn til indkaldelses-
> myndigheden, ja det er en anden snak, men det ændrer ikke på fakta.

Jeg siger ikke du har uret.
Men det bliver jo ikke nødvendigvis fakta fordi du skriver det,
så links til regler der underbygger din påstand ville værer rart.

/Jens

Fra : Lars Arup

Dato : 08-03-07 03:56

Det er da ligegyldigt hvilke aftaler du laver med synsstedet, hvis politiet
møder den og ser af tiden er overskredet bliver pladerne klippet.
Jeg har for ca 1,5 år siden fået klippet pladerne på min gamle Taunus om
aftenen samme dag den var til syn(blev dog ikke godkendt pga mindre fejl).
Jeg fik dog heldigvis snakket for min syge moster til politiet så jeg kunne
hente pladerne sidst på aftenen på station Bellahøj. Det var jeg glad for ,
det var de org plader fra 1982.

MVH Lars Arup

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 08:04

Lars Arup, skrev:
> [...]
> politiet så jeg kunne hente pladerne sidst på aftenen på station Bellahøj. Det var jeg
> glad for , det var de org plader fra 1982.

Ok, det kunne jeg så bedre bruge til noget.
Det kunne tyde på at det er en dårlig ide at overskride
sidste synsdato.

/Jens

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 09:24

pwh wrote:

> Det kunne tyde på at det er en dårlig ide at overskride
> sidste synsdato.

Wow - dét tog sin tid

--
vh
Torben

Fra : pwh

Dato : 08-03-07 11:02

Torben Scheel, skrev:

> Wow - dét tog sin tid

Enig.
Det var jo først her på det sidste i tråden at der kom
noget brugbart frem, der er intet som folks egne erfaringer
Gætterier om det ene eller andet kan jeg ikke bruge til noget.

/Jens

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-03-07 02:59

pwh wrote:
> [...]
Selvfølgelig løber du den risiko, at politiet klipper pladerne af din potte,
hvis du bliver stoppet.
Hele forskellen ved den teknik, jeg beskrev, er at synshallerne ikke sender
besked til politiet om, at dine nrplader er hjemfalden til afhentning.

Ret beset ved jeg slet ikke, om teknikken stadig virker, efter, at bilsyn er
blevet privatiseret.
Jeg ved, det virkede i SB's dage.

Man kan vælge at løbe risikoen for at skulle vade hjem med en bøde i
baglommen.
Det må i høj grad bero på ens nerver og udseendet på ens potte.
Hvis skidtet ligner en rustbunke, der bare skriger på en §77razzia, ville
jeg nok vælge at købe en anden dyt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : info@nysynet.dk

Dato : 07-03-07 22:26

Troels [around 9000] skrev:

> [...]
> om hvad du vil ;)
>
> Sådan er jeg vidst kommet til at gøre det før.

________

Lyder godt nok opfindsomt :)) hehe... du kunne have en fremtid som
politiker :))

Hilsner Niels .... NYSYNET.DK

________