har åbenbart en power amplifier
Fra : Dak

Dato : 06-03-07 19:42

af mærket Alpine 3501

se evt.:
http://cgi.ebay.ca/2-Alpine-3501-amplifiers-great-for-door-installs_W0QQitemZ160089489999QQihZ006QQcategoryZ18796QQcmdZViewItem

Spørgsmålet er så: hvad gør denne lige pt.? og kan det betale sig at have
den på da jeg skiftede den originale radio ud med en nyere som smider
4x25W(denne skulle smide 2x20W). Jeg skiftede jo bare ledningerne ud med den
nye radio uden at tænke på hvad dette var for en fætter.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 19:50

Dak skriver:

> Spørgsmålet er så: hvad gør denne lige pt.?

Forstærker signalet.

> og kan det betale sig at have
> den på da jeg skiftede den originale radio ud med en nyere som smider
> 4x25W(denne skulle smide 2x20W).

Begge dele er nok ca 2x 10W når det kommer til stykket.

> Jeg skiftede jo bare ledningerne ud med den
> nye radio uden at tænke på hvad dette var for en fætter.

Hvilken radio har du og hvilke forbindelser har du ud af radioen og hvad
er forbundet til hvor ?????

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 08-03-07 10:31

> Forstærker signalet.

også selvom at radion skulle yde mere end forstærkeren? ligger man så bare
de to tal sammen?

> Hvilken radio har du og hvilke forbindelser har du ud af radioen og hvad
> er forbundet til hvor ?????

En billig en. Det er en Roadstar cd-353mp/fm.

Nu kan jeg ikke lige se forbindelserne men jeg har de sædvanlige og de er
forbundet til forstærkeren som så går videre til højttalerne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-07 15:47

Dak skriver:

> også selvom at radion skulle yde mere end forstærkeren? ligger man så bare
> de to tal sammen?

Nej.

Fra : Dak

Dato : 08-03-07 16:12

> Nej.

Kan du så også svare på spørgsmålet jeg stillede længere nede:

Okay så hvis jeg nu skal sætte 4 ekstra optimalt på med det nuværende
udstyr, skal jeg så sætte 2 ekstra på forstærkeren og så 2 på selve radioen?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-07 16:19

Dak skriver:

> Okay så hvis jeg nu skal sætte 4 ekstra optimalt på med det nuværende
> udstyr, skal jeg så sætte 2 ekstra på forstærkeren og så 2 på selve radioen?

De 4 små højttalere til radioen og de 2 store til selve effekttrinnet.

Fra : Frank

Dato : 06-03-07 22:10

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Kommer jo lidt an på den radio du har monteret. Hvis det er noget billigt
bras er Alpine forstærkerne jo klart bedre.

Mvh
Frank>

Fra : claus b. p.

Dato : 07-03-07 15:33

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message
> [...]
> 4x25W(denne skulle smide 2x20W). Jeg skiftede jo bare ledningerne ud med
> den nye radio uden at tænke på hvad dette var for en fætter.

Hvis du er tilfreds med din radios ydelse er der ingen grund til at sætte
ekstra forstærkere på. Hvis du vil tilføje flere højttalere, kan det være en
fin ide at sætte ekstra power på. Men ellers har så små forstærkere ikke
meget relevans som ekstraudstyr nu til dags.
/Claus

Fra : Dak

Dato : 08-03-07 10:33