Kabel fra bil til PC?
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 18:32

Hejsa...

Nogen der kender til de der link kabler til at aflæse fejl på bilen??

Jeg har været inde og kigge på nogen her:
http://www.kds-online.com/Shop6a/catalog/default.php/cPath/21_86_192

Jeg luret lidt på det her:
http://www.kds-online.com/Shop6a/catalog/product_info.php/cPath/21_86_192/products_id/2012
Og det her:
http://www.kds-online.com/Shop6a/catalog/product_info.php/cPath/21_86_192/products_id/2178

Hvad er forskellen på dem? (Er ikke så god til tysk

Og måske der er nogen der kan anbefale noget software til det også? Der har
jeg luret lidt på:
http://www.ross-tech.com/vag-com/index.html

Jeg skal bruge det til min Seat Ibiza 1,6 fra 1997.

Vh
Dan Nielsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-03-07 18:56

"Dan Nielsen" <torskerogn_a_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa...
>
> Nogen der kender til de der link kabler til at aflæse fejl på bilen??

Jeg købte sådan en her:
http://cgi.ebay.de/USB-OBD2-KKL-Interface-OBD-2-VW-Audi-Diagnose-VAG-2x2_W0QQitemZ140092310696QQihZ004QQcategoryZ30921QQrdZ1QQcmdZViewItem

Kablet er jo uden software skal du huske.Vagcom 3.11 og fremaf skal
licensen være i kablet (og det er den ikke i det kabel). Så kan du vel selv
regne resten ud :)

/Dennis
2001 Seat Leon

Fra : Brian

Dato : 06-03-07 19:04

Dennis Pedersen wrote:

> Jeg købte sådan en her:
> http://cgi.ebay.de/USB-OBD2-KKL-Interface-OBD-2-VW-Audi-Diagnose-VAG-2x2_W0QQitemZ140092310696QQihZ004QQcategoryZ30921QQrdZ1QQcmdZViewItem

Sådan en ting købte jeg også. Til de penge, gider jeg ikke at ligge og rode
med at lodde noget sammen selv.

> Kablet er jo uden software skal du huske.Vagcom 3.11 og fremaf skal
> licensen være i kablet (og det er den ikke i det kabel). Så kan du
> vel selv regne resten ud :)

Kan man ikke stadig hente en gratis version, der er begrænset til kun at
udlæse fejlkoder ?

Der er alligevel ikke andet at bruge kablet til, på en Ibiza 1,6 fra '97.

/Brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-03-07 19:24

> Sådan en ting købte jeg også. Til de penge, gider jeg ikke at ligge og
> rode med at lodde noget sammen selv.

> Kan man ikke stadig hente en gratis version, der er begrænset til kun at
> udlæse fejlkoder ?

Det er vist ca. det eneste du kan i demo tilstand - hente fejlkoder.
Du kan vist kun hente een fejlkode ud og ingen fejltekst til.

Men har ikke brugt demoen så det er muligt der er mere.

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 08:10

> Kablet er jo uden software skal du huske.Vagcom 3.11 og fremaf skal
> licensen være i kablet (og det er den ikke i det kabel). Så kan du vel
> [...]
__________________________

Okay!
Ja det var jeg så ikke klar over!

Nogen der kender til anden software der kunne være lige så godt, som kan
bruges på dette kable?

Vh
Dan

Fra : Dan

Dato : 07-03-07 11:01

> [...]
>
> Kablet er jo uden software skal du huske.Vagcom 3.11 og fremaf skal
> licensen være i kablet (og det er den ikke i det kabel). Så kan du vel

Er der nogen stede man kan købe den (du linker til), hvor de skrive på
engelsk eller dansk?

Vh
Dan

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-03-07 11:25

"Dan" <torskerogn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen stede man kan købe den (du linker til), hvor de skrive på
> engelsk eller dansk?

Joe sikkert - men så er det ikke sikkert det er indenfor EU
Kør skidtet igennem babelfish.altavista.com
Det virker fint for mig og jeg fatter ikke en klaphat tysk :)

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 17:53

Jeg købte sådan en her:
> [...]
>
> Kablet er jo uden software skal du huske.Vagcom 3.11 og fremaf skal
> licensen være i kablet (og det er den ikke i det kabel). Så kan du vel

Jeg har lige prøve at skrive til ham der sælger det kable jeg har kigget på
http://www.kds-online.com/Shop6a/catalog/product_info.php/cPath/21_86_192/products_id/2013?osCsid=529f3c009afa4f0adcda79363ef476f1

Og her fik jeg det her svar:
"Yes it works with VAG.com v3.x and v4.x.

>Or what software do you recorment for use?
It don't give better software as VAG.com."

Der står da også på siden at det godt kan bruges til VAG...

Hvor får du det fra at det ikke skulle kunne det?

vh
Dan