Nano bedækning...
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 17:46

Findes et polermiddel med effektiv nanofunktion?
Sonax skriver godt nok noget på deres bøtter,
men findes andet og mere dokumenteret nano-polish ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 17:52

Egue skriver:

> Findes et polermiddel med effektiv nanofunktion?
> Sonax skriver godt nok noget på deres bøtter,
> men findes andet og mere dokumenteret nano-polish ?

Nano er og bliver et buzzword.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 06-03-07 18:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nano er og bliver et buzzword.

Helt og aldeles enig - for tiden kan et lille nano mærkat sælge sand i
Sahara.

Jeg satser istedet på næste trin - pico teknologien

/Brian

Fra : Stefan

Dato : 06-03-07 18:20

> Nano er og bliver et buzzword.

Og så er der ingen forskere der kan redegøre for hvordan kroppen reagerer på
de små nano'er trænger igennem huden og ind i kroppen, spoooky! Det er ikke
noget stads jeg skal røre ved!

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 19:05

Stefan skriver:

> Og så er der ingen forskere der kan redegøre for hvordan kroppen reagerer på
> de små nano'er trænger igennem huden og ind i kroppen, spoooky! Det er ikke
> noget stads jeg skal røre ved!

Endnu en skrøne.

Fra : Stefan

Dato : 06-03-07 19:37

> Endnu en skrøne.

Og det har du beviser for?

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 19:48

Stefan skriver:

> Og det har du beviser for?

Ja, nanopartikler er i luften, de har altid været der og vil blive ved
med det. Er du død af det ?

Nano er en størrelsesbetegnelse på emnet der er tale om.

Fra : Stefan

Dato : 06-03-07 19:58

> Ja, nanopartikler er i luften, de har altid været der og vil blive ved
> med det. Er du død af det ?
>
> Nano er en størrelsesbetegnelse på emnet der er tale om.

Lidt lige som asbesten

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 20:03

Stefan skriver:

> Lidt lige som asbesten

Asbesten er større.....
Det er lavet af kryolit, smeltet og trukket ud i fibre. Det er ikke
kryolitten der er farlig, men fibrene.

Nano er farligt, hvis det er en nanostørrelse partikel af noget giftigt.
Men den gift er også farlig, selvom den ikke er "nanostørrelse".

Fra : Stefan

Dato : 06-03-07 20:16

> [...]
>
> Nano er farligt, hvis det er en nanostørrelse partikel af noget giftigt.
> Men den gift er også farlig, selvom den ikke er "nanostørrelse".

Det er korrekt men asbesten var jo heller ikke farlig... før en gang i
80'erne

Stef

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-03-07 20:37

"Stefan" <stefware@email.dk> writes:

> Det er korrekt men asbesten var jo heller ikke farlig... før en gang i
> 80'erne

Næh. Den gamle romer Plinus anbefalede at man ikke skulle købe slaver
fra asbestminerne fordi de døde unge....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 21:36

Stefan skriver:

> Det er korrekt men asbesten var jo heller ikke farlig... før en gang i
> 80'erne

Jo, det var den. Det var bare ikke offentligtgjort.

Asbestfibre er bare ikke naturligt forekommende i luften.

Fra : Møller

Dato : 06-03-07 23:16

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Stefan skriver:

> Asbesten er større.....
> Det er lavet af kryolit, smeltet og trukket ud i fibre. Det er ikke
> kryolitten der er farlig, men fibrene.

Mener du hermed, at det ikke er naturligt forekommen, men er produceret på
fabrikker ved smeltning?

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 23:17

"Møller" skriver:

> Mener du hermed, at det ikke er naturligt forekommen, men er produceret på
> fabrikker ved smeltning?

Som du fremstiller Rockwool og Glasuld.

Fra : Møller

Dato : 07-03-07 15:59

> "Møller" skriver:

> Som du fremstiller Rockwool og Glasuld.

Dette er ikke korrekt.
Som sædvanlig fejlinformere du, men det var jo ventet

Møller

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-03-07 16:28

"Møller" <post.spam@ok.dk> writes:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> på

> Dette er ikke korrekt.
> Som sædvanlig fejlinformere du, men det var jo ventet

Såså børn, nu ikke slås...

Men et Wikipedia opslag havde nok været på sin plads:

http://en.wikipedia.org/wiki/Asbestos

og Cryolite != Chrysotile...

Fra : Møller

Dato : 07-03-07 20:23

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> Såså børn, nu ikke slås...
>
> Men et Wikipedia opslag havde nok været på sin plads:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Asbestos
>og Cryolite != Chrysotile...

Ups: her har du vist ikke gjort dit hjemmearbejde
Chrysotile is Mg3(Si2O5)(OH)4.
Cryolite (Na3AlF6, sodium aluminium fluoride)

og: http://en.wikipedia.org/wiki/Cryolite

Heri du have så evig ret, men for (lille) Klaus ville det jo være
utænkeligt, da han ikke er belastet af konkret viden, og derfor kan udtale
sig om alt.

Men han burde måske lige se på sin signatur: er.du.saa.klog@du.kan.finde.den

Og lige et par hint:

Klaus skriver også: > Det er lavet af kryolit, smeltet og trukket ud i
fibre. Det er ikke
> kryolitten der er farlig, men fibrene.
Men her er han da helt i skoven, eller skulle vi side ude på indlandsisen,
da Kryolit bal.a. findes i Grønland og bruges ved aluminiumfremstilling og
intet har med asbest at gøre
Rockwool og glasuld fremstilles ikke på samme måde ej heller ud fra samme
råmaterialer.
Rockwool er et handelsnavn for stenuld.
Glasuld produceres og sælges i DK under navnet Isover.
Asbest graves i miner og er et mineral.

Google kan også bruges til at finde oplysninger, Wikipedia er udmærket, men
de forskellige fabrikker illustrer udmærket deres produktionsmetode, og
beskrivelsen af asbest findes andre steder end på Wikipedia, vi skal jo ikke
glemme, at Wikipedia egentlig er et anarkistisk sted, hvor alle kan skrive,
f.eks. kunne Klaus jo lægge et indlæg med sin opfattelse af verden, det er
så op til andre at rette ham i hans misforståelser, hvis nogle

Møller

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-03-07 21:22

> Ups: her har du vist ikke gjort dit hjemmearbejde
> Chrysotile is Mg3(Si2O5)(OH)4.
> Cryolite (Na3AlF6, sodium aluminium fluoride)

og "!=" betyder "forskellig fra"...

> [...]
> da Kryolit bal.a. findes i Grønland og bruges ved aluminiumfremstilling og

Netop. Det er Chrysotile der er en asbestform, så forvirringen er
delvis forståelig.

Fra : Møller

Dato : 08-03-07 11:58

> og "!=" betyder "forskellig fra"...

det var jeg ikke klar over, men jeg kan heller ikke finde ud af at få = /
til at overlappe hinanden
men så har jeg lært det i dag.

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 12:13

Møller wrote:

> det var jeg ikke klar over, men jeg kan heller ikke finde ud af at få = /
> til at overlappe hinanden
> men så har jeg lært det i dag.

I stedet for at køre nørdesyntaks kunne man jo bruge "<>" som vel er
sværere at misforstå.

--
vh
Torben

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-03-07 12:19

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> I stedet for at køre nørdesyntaks kunne man jo bruge "<>" som vel er
> sværere at misforstå.

Næh, det er bare en anden nørdesyntaks...

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 13:06

Peter Dalgaard wrote:

> Næh, det er bare en anden nørdesyntaks...

Ahr, matematik har de fleste vel stiftet bekendskab med.

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-07 22:04

"Møller" skriver:

> Men han burde måske lige se på sin signatur: er.du.saa.klog@du.kan.finde.den

Signatur ?

> Rockwool og glasuld fremstilles ikke på samme måde ej heller ud fra samme
> råmaterialer.

Efterutallige besøg på henholdsvis Rockwool og Isover fabrikkerne i
Vamdrup kan jeg da fortælle at man smelter henholdsvis sten og glad
blæser det ud gennem dyser og lægger det i lag. Det er praktisk taget
ens produktionsformer.

Så sent som i dag har jeg stået og set på overvågningsbilleder af
rockwool der kommer ud af dyser hos ovennævnte fabrik i Vamdrup.

Med hensyn til asbesten tager jeg fejl.

Men mudderkastningen som du fører gider jeg ikke at deltage i.

Fra : Møller

Dato : 08-03-07 11:55

> "Møller" skriver:

er.du.saa.klog@du.kan.finde.den

> Signatur ?

sorry: emailadresse indikerer vel, at du selv altid er i stand til at finde
de relevante og måske rigtige oplysninger

> [...]
> Vamdrup kan jeg da fortælle at man smelter henholdsvis sten og glad
> blæser det ud gennem dyser og lægger det i lag. Det er praktisk taget

Det er der ikke noget nyt i, det var at du ville til at producere aspest fra
kryolit jeg opunerede imod.

> Med hensyn til asbesten tager jeg fejl.

Godtaget.

> Men mudderkastningen som du fører gider jeg ikke at deltage i.

jeg fører ikke mudderkastning, men prøver at komme med korrekte oplysninger,
hvis det er mudderkastning, ja så sidder jeg i en muddergrøft.

Møller

Fra : Henrik

Dato : 07-03-07 16:15

On 2007-03-06 19:47:42 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:

> Ja, nanopartikler er i luften, de har altid været der og vil blive ved
> med det. Er du død af det ?

Hvis man trækker vejeret så dør man før eller siden!!

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-03-07 16:29

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> writes:

> Hvis man trækker vejeret så dør man før eller siden!!

Det går hurtigere hvis du holder op...

Fra : Henrik

Dato : 07-03-07 18:05

On 2007-03-07 16:28:43 +0100, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> said:

> Det går hurtigere hvis du holder op...

Touche

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-07 13:56

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Det går hurtigere hvis du holder op...

I botanisk have er der en plante der er potentielt døddelig.
Du behøver bare at opholde dig under den i 15 minutter uden beskyttelse,
så er du garanteret død.

Det er en åkande.

--
mvh Uffe (holder mig fra nano foreløbig)
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik

Dato : 06-03-07 19:53

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse >
> Endnu en skrøne.

Ligesom at nano skulle være et buzzword - du er sikker på at det ikke er dig
der er ved at frembringe en skrøne?

De fleste relevante forskningsinstanser er da stadig igang med at vurdere
nano-teknologiens indvirkning på mennesket og miljøet.

Eller ligger du inde med specifik viden?

Fra : Brian

Dato : 06-03-07 20:53

Henrik wrote:

> De fleste relevante forskningsinstanser er da stadig igang med at
> vurdere nano-teknologiens indvirkning på mennesket og miljøet.

Klaus kører bare (tror jeg) lidt flueerotik på nano som et begreb, fremfor
hvad det egentlig er - en betegnelse på linie med mikro, milli, kilo osv
osv...

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-07 20:52

Klaus D. Mikkelsen used his keyboard to write :

> Endnu en skrøne.

Er godt nok en effektiv skrøne - mine fælge blev pæne rene vha noget
nano rengøringsmiddel. Almindeligt rengøringsmiddel kombineret med vand
og masser af skruberi kunne ikke klare det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 21:37

Henrik Stidsen skriver:

> Er godt nok en effektiv skrøne - mine fælge blev pæne rene vha noget
> nano rengøringsmiddel. Almindeligt rengøringsmiddel kombineret med vand
> og masser af skruberi kunne ikke klare det.

Var det nanopartiklerne eller andre tilsætningsstoffer der gjorde rent ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-07 21:48

Klaus D. Mikkelsen formulated on tirsdag :

> Var det nanopartiklerne eller andre tilsætningsstoffer der gjorde rent ?

Nå nu normale rengøringsmidler ikke kunne klare opgaven på en hel
eftermiddag og nanorengøringsmidlet kunne klare det på 1-2 minutter så
skidtet kunne tørres af med en finger - så får man da en mistanke om at
de her nanodimser har haft en finger med i spillet...

Fra : Brian

Dato : 06-03-07 22:03

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> skidtet kunne tørres af med en finger - så får man da en mistanke om
> at de her nanodimser har haft en finger med i spillet...

Er svært at bedømme, hvis du ikke havde prøvet andre typer fælgrens end
normale rengøringsmidler, inden du kastede om dig med en nano produkt.

/Brian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-07 22:14

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev

> [...]
> skidtet kunne tørres af med en finger - så får man da en mistanke om at
> de her nanodimser har haft en finger med i spillet...

Det kunne flere forskellige stærke sæber have gjort ligeså godt, såsom alm.
vaskepulver.

Nano-effekten henviser normalt til at der påføres et lag der afviser skidt,
ikke egenskaber der renser det der allerede sidder.

Det er altså en misforståelse der har givet den ønskede effekt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 22:15

"Preben Riis Sørensen" skriver:

> Det er altså en misforståelse der har givet den ønskede effekt.

Men det sælger.....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-07 22:18

After serious thinking Preben Riis Sørensen wrote :

> Det kunne flere forskellige stærke sæber have gjort ligeså godt, såsom alm.
> vaskepulver.

Men det gjorde det ikke...

> Nano-effekten henviser normalt til at der påføres et lag der afviser skidt,
> ikke egenskaber der renser det der allerede sidder.

Sjovt nok er det ikke det der henvises til på den flaske jeg købte -
der var forklaringen at de små partikler nemmere kunne trænge ind i
skidtet og løsne det.

> Det er altså en misforståelse der har givet den ønskede effekt.

Næppe

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-07 22:27

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev

> Men det gjorde det ikke...

Du må have fået noget tjærelignende eller noget andet 'unormalt' på, for
ellers er det ret let at få af.

> Sjovt nok er det ikke det der henvises til på den flaske jeg købte -
> der var forklaringen at de små partikler nemmere kunne trænge ind i
> skidtet og løsne det.

Det er så et nyt salgsargument, jeg ikke har set før.

> Næppe

Det må du så have ret i, i dette tilfælde. De fleste andre midler slår netop
på smudsafvisningen.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-07 22:45

> Du må have fået noget tjærelignende eller noget andet 'unormalt' på, for
> ellers er det ret let at få af.

Bremsestøv, ikke andet

> Det er så et nyt salgsargument, jeg ikke har set før.

Det er ellers det de bruger på alle rengøringsmidler med nanodimser i.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-07 22:51

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev
> Det er ellers det de bruger på alle rengøringsmidler med nanodimser i.

Mit problem er så, at jeg ikke har set et eneste rengøringsmiddel med nano i

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Møller

Dato : 07-03-07 16:03

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev
>
> Mit problem er så, at jeg ikke har set et eneste rengøringsmiddel med nano

Det har jeg heller ikke

Tror du ikke at det er der mange går forkert i skoven?
Så vi er nok enige: Forbehandling, ikke efterbehandling

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 22:31

Henrik Stidsen skriver:

> Sjovt nok er det ikke det der henvises til på den flaske jeg købte -
> der var forklaringen at de små partikler nemmere kunne trænge ind i
> skidtet og løsne det.

Ja, nemlig - ja.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-07 18:44

"Egue" <-> skrev
> Nano bedækning>

Er det et udtryk din kone har for aftenunderholdningen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : TGJ

Dato : 06-03-07 20:38

> Er det et udtryk din kone har for aftenunderholdningen?
ROTF!!!!!!!!!!

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-03-07 08:06

Preben Riis Sørensen wrote:

> Er det et udtryk din kone har for aftenunderholdningen?

Just what I shoult til at to say..

Eller : "Nanobedækning - er det i familie med flueknepperi?"

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 17:51

> Just what I shoult til at to say..
>
> Eller : "Nanobedækning - er det i familie med flueknepperi?"

Ser ud til iflg. denne tråd, jeg helt sikkert kan nøjes med
skildpadden...)

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-03-07 09:32

Egue wrote:

> Ser ud til iflg. denne tråd, jeg helt sikkert kan nøjes med
> skildpadden...)

God fornøjelse - pas på med det orale - selvom en Turtle er tandløs..

En mikrofiberklud til at tørre efter er fin - måske kan du finde en
nanofiberklud hvis du leder?

--
vh
Torben

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-03-07 02:57

On 6 Mar., 22:51, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstid...@gmail.com> skrev

> Mit problem er så, at jeg ikke har set et eneste rengøringsmiddel med nano i
>
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> pre...@esenet.dk

Det kommer måske an på hvad man mener med rengøring, men der er
tilsyneladende nogle stykker de par steder jeg lige så efter som:

Ruderens http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1788
Sommersprinklervæske http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1773
Rudepolish http://www.seab-ab.se/mallar/l_artmall.asp?id=223&art=662&sida=
Fælgrens http://www.seab-ab.se/mallar/l_artmall.asp?id=223&art=658&sida=
Autoshampoo http://www.seab-ab.se/mallar/l_artmall.asp?id=222&art=649&sida=

Med venlig hilsen Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-03-07 19:02

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev
>Det kommer måske an på hvad man mener med rengøring, men der er
>tilsyneladende nogle stykker de par steder jeg lige så efter som:

>Ruderens http://www.sonax.dk/default.asp?produkt=1788

Det eneste sted der er angivet noget om Nano er i navnet. Det er ikke
ensbetydende med at der er nanopartikler i, endvidere er det nok ikke
uvæsentligt hvad eventuelle partikler skulle bestå af. Men her er altså ikke
angivet nogen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 08-03-07 19:25

"Preben Riis Sørensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> ensbetydende med at der er nanopartikler i, endvidere er det nok ikke
> uvæsentligt hvad eventuelle partikler skulle bestå af. Men her er altså

Hvilken tekst ville du gerne have på produktet / produkterne ?

Firmaet er på ingen måde forpligtiget i at skrive fuld indholdsdeklartion /
formulering - ikke engang sikkerhedsdatabladet behøver at blive uddybet.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-03-07 21:53

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev
> [...]
/
> formulering - ikke engang sikkerhedsdatabladet behøver at blive uddybet.

Så ser jeg ikke megen nytte i et sikkerhedsblad.
Der står iøvrigt i teksten i reklamen at der opstår et nano-lag, så det er
nok et nanoprodukt af en eller anden art. Men der står ikke noget om at den
rensende effekt skyldes nano, hvilket var det, debatten kørte på.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Sætterniissen

Dato : 08-03-07 13:28

Bedække er noget dyr gør, når de skal formere sig.

Mener du nano belægning?

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 07:57

"Sætterniissen" <satteniisen@bit.lk> skrev i en meddelelse
> Bedække er noget dyr gør, når de skal formere sig.
>
> Mener du nano belægning?
>
> Knud

De kan vel også gøre "det frække" bare af simpel lyst ??

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-03-07 17:18

On 8 Mar., 19:02, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:
> [...]
> uvæsentligt hvad eventuelle partikler skulle bestå af. Men her er altså ikke

Nej, det fremgår også af teksten til alle fem produkter.

Det første link "Samtidig påføres en usynlig nano-beskyttelsesfilm"
hvilket må være fordi det er i produktet, det fremgår ligeledes af de
øvrige fire.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-03-07 18:17

> [...]
>Det første link "Samtidig påføres en usynlig nano-beskyttelsesfilm"
>hvilket må være fordi det er i produktet, det fremgår ligeledes af de

Ja, men der siger ikke at det er med til at rense. Det står der (så) i de
andre, lige netop dem jeg ikke så på

Derudover tror jeg ikke en skid på det, selvom det står skrevet....

Begrundelse: at renseefekt allerede foregår på nano- eller det der er
mindre, molekyleniveau.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-03-07 17:23

On 8 Mar., 21:53, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:
> [...]
> nok et nanoprodukt af en eller anden art. Men der står ikke noget om at den
> rensende effekt skyldes nano, hvilket var det, debatten kørte på.

Det er muligvis det debatten køre på, men ikke din undren "Mit problem
er så, at jeg ikke har set et eneste rengøringsmiddel med nano i" og
er den der stadig må det skyldes at du ikke har læst teksten som
beskriver produkterne.

Jeg tolker informationer som disse, som at det gør de (fremmer den
rensende effekt):

"Nanopartikler sørger for at rengøringseffekten er tydelig optimeret"

"Partiklar i nanostorlek verkar på molekylnivå. De rengör på djupet
med bättre resultat och med ökad vidhäftning på de ytor som behandlas"

"Nano-Tech-komponenter arbetar i synergi med tensider och
rengöringsmedel."

"Nanopartiklarna hjälper till att kapsla in de minsta molekylerna av
smuts och fett"

"Nanopartiklarna hjälper skummet att absorbera smuts, vilket gör att
biltvätten blir effektivare"

Alt sammen noget som kommer fra teksten til de fem produkter jeg så
på.

Med venlig hilsen Kim