Hundebur/gitter i Honda FR-V
Fra : Sidse

Dato : 05-03-07 21:06

Hej

Jeg har lige købt en helt ny Honda FR-V. Jeg vil meget gerne kunne
transportere min Berner-sennen hund
forsvarligt rundt i denne, men hvordan mon jeg gør det bedst?

Jeg mangler gode råd, da der for mig at se er flere muligheder.

Bilen er på gule plader, så den nemmeste og billigste løsning ville være et
ganske og almindeligt gitter,
monteret foran, og så har han hele varerummet at ligge i., denne løsning er
sikkerhedsmæssig, god
for føre og passager, men hvad med hunden?

2. mulighed et specialbygget bur, der evt. fylder halvdelen af varerummet,
min mand synes dog dette
bliver lidt trængt for hunden.

3.mulighed et alm. bur købt i dyrehandlen, det passer i bilen, men det
bliver lidt besværligt at tage buret ud
og ind, da det kun lige kan være der, og jeg er bange for det kommer til at
rasle meget.

Ved I om man evt. kan montere en sele bag i bilen, man kan spænde ham fast
i?

Har I nogen rigtig gode ideer, så vil jeg da gerne høre dem

Hilsen
Sidse & Baloo

Fra : Ralph

Dato : 06-03-07 17:38

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver lidt besværligt at tage buret ud
> og ind, da det kun lige kan være der, og jeg er bange for det kommer til

Jeg bruger selv bur, det er let at tage ud og ind, der er god plads til
begge mine store hunde, gulvtæppe i bunden, sikr alle samlinger med strips,
så rasler det ikke.

Ralph

Fra : Søren LH

Dato : 06-03-07 18:13

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse

> 2. mulighed et specialbygget bur, der evt. fylder halvdelen af varerummet,
> min mand synes dog dette
> bliver lidt trængt for hunden.

Hvordan kan et bur der fylder halvdelen af varerummet være trangt for
hunden?

Og hvordan skal det komme ind? Svejses op inde i bilen?

> 3.mulighed et alm. bur købt i dyrehandlen, det passer i bilen, men det
> bliver lidt besværligt at tage buret ud

De bure er da meget mere trange.......... ???

Prøv at uddybe dine ideer, jeg har nok misforstået dine ord.

Jeg har fået lavet et specialbygget bur så min hund kunne have mere plads
end der er i standardburene, og så jeg kan anvende varerummets sidedøre til
hunden, i stedet for bagdøren, som standardburene er beregnet til.

Mvh
Søren

Fra : Sidse

Dato : 06-03-07 18:46

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse
>

> Hvordan kan et bur der fylder halvdelen af varerummet være trangt for
> hunden?

Bilen er ikke ret lang, og bagvæggen til varerummet er rygget et godt stykke
om i bilen, dette bevirker
han ikke kan komme ud og ind af sidedøre emn skal anvende bagklappen. Og det
kan blive trangt for hunden
fordi jeg synes han er for stor i forhold til hvor meget plads det vil give
at halvere bilen

> Og hvordan skal det komme ind? Svejses op inde i bilen?

Min mand er kreativ, han har ide om nogen beslag og noget....

> De bure er da meget mere trange.......... ???

Et XXL bur er faktisk større end hvis jeg halverer varerummet, det fylder
derimod stortset hele varerummet.

> Prøv at uddybe dine ideer, jeg har nok misforstået dine ord.

Håber det måske er uddybning nok

Sidse

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 19:04

Sidse skriver:

> Bilen er ikke ret lang, og bagvæggen til varerummet er rygget et godt stykke
> om i bilen

Hvorfor er den det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sidse

Dato : 06-03-07 19:14

> Sidse skriver:

> Hvorfor er den det ?
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jaa, jeg ved det faktisk ikke, sådan er bilen produceret fra fabrikken

Sidse

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 19:18

Sidse skriver:

> Jaa, jeg ved det faktisk ikke, sådan er bilen produceret fra fabrikken

Næppe, den bliver lavet til gulpladebil i DK....

Fra : Sidse

Dato : 06-03-07 19:30

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Okey, så er det sådan den som standard er lavet af Honda eller hvem det nu
er der laver dem i dk de er i hvertfal alle
samme ens.....

Sidse

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-03-07 19:39

> Sidse skriver:

> Næppe, den bliver lavet til gulpladebil i DK....

Ikke desto mindre sidder varerumsadskillelsen forholdsvist langt bag ude i
varerummet.
Og sådan er den lavet i DK og sådan er den godkendt i DK.

Fra : Søren LH

Dato : 06-03-07 22:46

> [...]
>
> Min mand er kreativ, han har ide om nogen beslag og noget....

> Et XXL bur er faktisk større end hvis jeg halverer varerummet, det fylder

OK, den er feset ind

Mvh
Søren

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-03-07 19:41

On 6 Mar., 19:04, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Sidse skriver:

> Hvorfor er den det ?
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Det må være fordi der skal være plads til at skyde den midterste sæde
tilbage, det er den eneste forklaring jeg kan komme på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Robert Andersen

Dato : 07-03-07 06:03

> Jeg har lige købt en helt ny Honda FR-V. Jeg vil meget gerne kunne
> transportere min Berner-sennen hund
> forsvarligt rundt i denne, men hvordan mon jeg gør det bedst?

En hund skal ikke have alverdens plads i et bur, den skal kunne ligge ned og
vende sig og heller ikke mere.
Køb et ordentligt bur, de billige (600-700) fra dyrehandlen er noget billigt
bras, som hunden let kan tygge sig ud af iløbet af 0,5 hvis den har de
tendenser.

Et godt bur koster ca. 2000kr og opefter, og hvis du kan få det fastmonteret
i bilen, det er det sikreste.

Mvh.

Robert - hundeejer og vægter

Fra : Bufas

Dato : 16-03-07 19:15

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrøv in

> [...]
> fast i?
>
> Har I nogen rigtig gode ideer, så vil jeg da gerne høre dem

Hey Sidse & Baloo !

Et godt bud er at se på http://www.hakon-profil.dk/katalog.asp?gruppe=1
&sort=varenr eller kontakte firma'et for en special fremstilling...

Jeg har selv en "to-værelses" til mine to "mini-bernere" i En VW Touran.

Jeg mener at hunden skal have plads til at ligge, sidde og stå i et bur,
hverken mere eller mindre....

Jeg tror rent faktisk mine har for meget/god plads...

Men fakta er at jeg synes meget godt om de rustfrie bure, da de holder
"forevigt" selv om der kommer en våd hund i buret,samt det er holdbart
ved evt. sammenstød.

Vil man betale ca. det dobbelte findes der kollisionssikre bure:
http://safedog.dana4.dk/default.asp?ID=120

Jeg kender ikke til Honda FR-V, men kan forestille mig den er noget i
stil med en VW Touran... ???

Mit råd er... mål hunden når den ligger = brede og længde, samt når den
sidder/står = højde. Og det er de mål hunden har brug for, hverken mere
eller mindre..

Mange hilsner

Bufas

P.S. Mine to "mini-Bernere" er af racen Appenzeller Sennenhund...

--
www.appenzeller.dk Abora vom Höfli
www.razco.dk Razco, en brugshund, en udstillingshund

Fra : Sidse

Dato : 19-03-07 19:52

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mange hilsner
>
> Bufas
>
> P.S. Mine to "mini-Bernere" er af racen Appenzeller Sennenhund...

Hej Bufas

Jeg har fået bygget et bur nu, der passer til min bil. jeg fandt en i
nærheden af min bopæl
som kunne bygge det til mig http://sitecenter.dk/soebo-hundeartikler

Det passer okey, måske lidt lavt, men han skal jo ikke stå op når vi køre
alligevel, og nu har han afprøvet det,
og det virker som om han synes det er helt ok

Hilsen

Sidse
www.gsx.dk