/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer om Audi A6 - 2,5 TDI ønskes.
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 05-03-07 19:01

Hej gruppe.

Jeg overvejer i øjeblikket, at købe mig en Audi A6 2,5 TDI fra midten af
90'erne. Derfor søger jeg nogen, der har erfaring med nævnte model, og
meget gerne i udgaven som st.car, eller Avant, som Audi jo ynder at
kalde deres model. Den model jeg søger, SKAL være den med 140 hk, da jeg
mener den med 112-113 hk, er lidt undermotoriseret når der kommer en CV
på. Jeg er helt klar over, at den er dyr at forsikre, men komforten i
den gør, at jeg er villig til at betale det ekstra det koster, i forhold
til den vi har nu.

Hvad skal jeg være opmærksom på, ud over skader??

Mvh

Jesper

 
 
NG (05-03-2007)
Kommentar
Fra : NG


Dato : 05-03-07 19:19


"Jesper Jacobsen" < > skrev i en meddelelse
news:45ec5ac1$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej gruppe.
>
> Jeg overvejer i øjeblikket, at købe mig en Audi A6 2,5 TDI fra midten af
> 90'erne. Derfor søger jeg nogen, der har erfaring med nævnte model, og
> meget gerne i udgaven som st.car, eller Avant, som Audi jo ynder at kalde
> deres model. Den model jeg søger, SKAL være den med 140 hk, da jeg mener
> den med 112-113 hk, er lidt undermotoriseret når der kommer en CV på. Jeg
> er helt klar over, at den er dyr at forsikre, men komforten i den gør, at
> jeg er villig til at betale det ekstra det koster, i forhold til den vi
> har nu.
>
> Hvad skal jeg være opmærksom på, ud over skader??
>

Kig en gang på http://www.audi-club.dk under forum- (virker fra min comp.
dog til at være nede lige nu) jeg mener at have læst noget negativt om 2.5
tdi fra perioden før 2000 - eller ihvertfald før 2.5 tdi fik over 160hk

mvh
Per Krabbe
www.scanboat.com - brugte både - køb og salg
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje.....



mk\(5220\) (05-03-2007)
Kommentar
Fra : mk\(5220\)


Dato : 05-03-07 20:04

> Kig en gang på http://www.audi-club.dk under forum- (virker fra min comp.
> dog til at være nede lige nu) jeg mener at have læst noget negativt om 2.5
> tdi fra perioden før 2000 - eller ihvertfald før 2.5 tdi fik over 160hk

En 2.5 tdi fra midt halvfemserne ligger i en A6 - C4 model og så er det en 5
cylindret rækkemotor, den har ingen svagheder.
Nu er 140 hk udgaven vist ret sjælden, men den findes da.

I C5 modellen som kom i 97-98 begyndte Audi at bruge en 2,5 V6 TDI motor og
den har svage knaster.

Med hensyn til hvad man skal checke, så skal du checke vægtafgiften, den er
vist omkring kr 10.000 om året !!
En tung dieselbil fra dengang man havde vægtafgift er ret dyr i årlig
afgift.

Mvh Morten



Jesper Jacobsen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 05-03-07 21:08

> Med hensyn til hvad man skal checke, så skal du checke vægtafgiften, den er
> vist omkring kr 10.000 om året !!
> En tung dieselbil fra dengang man havde vægtafgift er ret dyr i årlig
> afgift.

Der er selvfølgelig lige noget der jeg skal have med. Den havde jeg
faktisk ikke spekuleret over, da min nuværende bil jo er på grøn afgift.
Det er noget der absolut skal regnes med i budgettet, hvis det bliver
den. Om ikke andet, så må jeg vente et års tid, og så købe en på den
grønne afgift. Der må den være faldet en del, efterosm den er opgivet
til over 14 km/l, og nogen endda til 16 km/l. Om det så kan lade sig
gøre er nok en anden sag. Min egen er opgivet til 11,6 nogen steder, men
andre steder er det lidt kortere, bl.a. ved motorregisteret, og det gør
lige nøjagtigt, at jeg er røget en klasse op. Selv om jeg tager samme
årgang, og samme motor er der forskel på afgiften -- noget underligt set
med mine øjne.

Jesper

Per Groth Ludvigsen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Groth Ludvigsen


Dato : 05-03-07 20:33


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote in message
news:45ec5ac1$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej gruppe.
>
> Jeg overvejer i øjeblikket, at købe mig en Audi A6 2,5 TDI fra midten af
> 90'erne. Derfor søger jeg nogen, der har erfaring med nævnte model, og
> meget gerne i udgaven som st.car, eller Avant, som Audi jo ynder at
> kalde deres model. Den model jeg søger, SKAL være den med 140 hk, da jeg
> mener den med 112-113 hk, er lidt undermotoriseret når der kommer en CV
> på. Jeg er helt klar over, at den er dyr at forsikre, men komforten i
> den gør, at jeg er villig til at betale det ekstra det koster, i forhold
> til den vi har nu.
>
> Hvad skal jeg være opmærksom på, ud over skader??
>
> Mvh
>
> Jesper

Et citat fra Audi forum:
Hej, har haft samme type bil og motor, (5 cyl. række) havde gået 295.000 km
da vi købte den, solgte den da den var tæt på 525.000 km uden nogen
problemer som helst. Vi installerede oliefyr for at skåne den. Olieskift og
filerskift efter foreskrifter, og bilen kører den dag i dag, må nu have
rundet de 650.000, og har tidligere hørt fra den glade ejer. Så den kører
sikkert endnu.

mvh Per




Tom (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-03-07 20:52


"Per Groth Ludvigsen" <pgl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45ec7094$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Et citat fra Audi forum:
> Hej, har haft samme type bil og motor, (5 cyl. række) havde gået 295.000
> km
> da vi købte den, solgte den da den var tæt på 525.000 km uden nogen
> problemer som helst.

Hmm mon ikke det er en kende underdrevet. Der findes ingen biler som kan
køre så mange problemer uden at noget bliver slidt så meget at det skal
skiftes.
......og dette siger jeg ikke fordi jeg kører ford og den måske ikke kan stå
mål med audi.....

525.000 Km med samme bremser, udstødning, lejer, støddæmpere,
fjedre.....osv. det tror jeg næppe på.......så må det have været fra FØR den
tid hvor men indføret periodiske syn af biler

--
Tom



ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 21:00

>> Et citat fra Audi forum:
>> Hej, har haft samme type bil og motor, (5 cyl. række) havde gået 295.000
>> km
>> da vi købte den, solgte den da den var tæt på 525.000 km uden nogen
>> problemer som helst.
>
> Hmm mon ikke det er en kende underdrevet. Der findes ingen biler som kan
> køre så mange problemer uden at noget bliver slidt så meget at det skal
> skiftes.
> .....og dette siger jeg ikke fordi jeg kører ford og den måske ikke kan
> stå mål med audi.....
>
> 525.000 Km med samme bremser, udstødning, lejer, støddæmpere,
> fjedre.....osv. det tror jeg næppe på.......så må det have været fra FØR
> den tid hvor men indføret periodiske syn af biler

Almindelig vedligehold af en bil er da ikke problemer?



Tom (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-03-07 21:06


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:eskh79$mh2$1@news.datemas.de...
>>> Et citat fra Audi forum:
>>> Hej, har haft samme type bil og motor, (5 cyl. række) havde gået 295.000
>>> km
>>> da vi købte den, solgte den da den var tæt på 525.000 km uden nogen
>>> problemer som helst.
>>
>> Hmm mon ikke det er en kende underdrevet. Der findes ingen biler som kan
>> køre så mange problemer uden at noget bliver slidt så meget at det skal
>> skiftes.
>> .....og dette siger jeg ikke fordi jeg kører ford og den måske ikke kan
>> stå mål med audi.....
>>
>> 525.000 Km med samme bremser, udstødning, lejer, støddæmpere,
>> fjedre.....osv. det tror jeg næppe på.......så må det have været fra FØR
>> den tid hvor men indføret periodiske syn af biler
>
> Almindelig vedligehold af en bil er da ikke problemer?

Åbenbart ikke. Men når jeg læser sådan et indlæg, så sidder jeg med smagen
af en toyota reklame hvor det store service = skift af vindusviskere og
intet andet.

--
Tom



ShutEye (06-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-03-07 22:07

>> Almindelig vedligehold af en bil er da ikke problemer?
>
> Åbenbart ikke. Men når jeg læser sådan et indlæg, så sidder jeg med smagen
> af en toyota reklame hvor det store service = skift af vindusviskere og
> intet andet.

:)



Jesper Jacobsen (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 06-03-07 22:47


>> Almindelig vedligehold af en bil er da ikke problemer?
>
> Åbenbart ikke. Men når jeg læser sådan et indlæg, så sidder jeg med smagen
> af en toyota reklame hvor det store service = skift af vindusviskere og
> intet andet.

Vedligeholdelse af en bil, og det er uanset mærke, indebærer vel de
almindelige sliddele, hvor på bilen de så end måtte sidde. I øjeblikket
har jeg en Fiat Marea 1,8 st.car, og den har gået knap 300.000 km, og
motoren spinder stadig som en - ja ok - næsten ny. Selvfølgelig er der
skiftet tandrem, udstødning, og andre dele på den, men det er noget jeg
vil betegne som almindeligt, da der jo ikke er noget der holder evigt på
biler. Lejerne skal jeg så ikke kunne sige om de er skiftet, men jeg har
ikke fået dem skiftet, men jeg har selvfølgelig også kun kørt de sidste
40000 km i den.

Klart nok vil en Audi være dyrere at få skiftet dele på, men det er jo
en noget mere komfortabel vogn, og at den samtidig er lige så billig i
brændstof som den vi har nu - eller måske endda billigere - gør jo ikke
noget ved det endelige regnestykke.

Jesper


Tom (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-03-07 23:52


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45ede135$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>>> Almindelig vedligehold af en bil er da ikke problemer?
>>
>> Åbenbart ikke. Men når jeg læser sådan et indlæg, så sidder jeg med
>> smagen af en toyota reklame hvor det store service = skift af
>> vindusviskere og intet andet.
>
> Vedligeholdelse af en bil, og det er uanset mærke, indebærer vel de
> almindelige sliddele, hvor på bilen de så end måtte sidde.

og dæk som aldrig har været i uballance, eller nogle skæve bremseskiver
eller at der er fundet fejl ved det periodiske syn, eller en
knirkelyd/mislyd fra et sted i bilen.

--
Tom



Jesper Jacobsen (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 07-03-07 17:11

Tom skrev:
> "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:45ede135$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>> Almindelig vedligehold af en bil er da ikke problemer?
>>> Åbenbart ikke. Men når jeg læser sådan et indlæg, så sidder jeg med
>>> smagen af en toyota reklame hvor det store service = skift af
>>> vindusviskere og intet andet.
>> Vedligeholdelse af en bil, og det er uanset mærke, indebærer vel de
>> almindelige sliddele, hvor på bilen de så end måtte sidde.
>
> og dæk som aldrig har været i uballance, eller nogle skæve bremseskiver
> eller at der er fundet fejl ved det periodiske syn, eller en
> knirkelyd/mislyd fra et sted i bilen.
>
> --
> Tom
>
>
Undskyld, men har du nogen sinde tænkt over at der er udgifter på alle
biler. Du har da vel aldrig oplevet at en bil er gratis at have. Det jeg
efterspurgte var erfaringer, og ikke kommentarer om at det koster penge
at have en bil. Der er altid et eller andet der kan komme som en
uforudset udgift, og det må man lære at leve med. Sådan er det bare !!!

Jesper

Tom (07-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-03-07 17:54


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45eee3e1$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tom skrev:
>> "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en
>> meddelelse news:45ede135$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>> Almindelig vedligehold af en bil er da ikke problemer?
>>>> Åbenbart ikke. Men når jeg læser sådan et indlæg, så sidder jeg med
>>>> smagen af en toyota reklame hvor det store service = skift af
>>>> vindusviskere og intet andet.
>>> Vedligeholdelse af en bil, og det er uanset mærke, indebærer vel de
>>> almindelige sliddele, hvor på bilen de så end måtte sidde.
>>
>> og dæk som aldrig har været i uballance, eller nogle skæve bremseskiver
>> eller at der er fundet fejl ved det periodiske syn, eller en
>> knirkelyd/mislyd fra et sted i bilen.
>>
>> --
>> Tom
>>
>>
> Undskyld, men har du nogen sinde tænkt over at der er udgifter på alle
> biler.

Ja undskyld men nu er det altså ikke MIG der insunierer nul problemer eller
begynder at tale om udgifter.

> Du har da vel aldrig oplevet at en bil er gratis at have.

Øh, er det mig der siger at man kan køre ½ mil km uden problemer eller også
begynder at tale om udgifter?

> Det jeg efterspurgte var erfaringer, og ikke kommentarer om at det koster
> penge at have en bil.

Tja, jeg skriver nu heller ikke så meget om det koster penge eller ej, hvis
du læser mine indlæg.

> Der er altid et eller andet der kan komme som en uforudset udgift, og det
> må man lære at leve med. Sådan er det bare !!!

Skinner dette ikke igennem i mine indlæg, når man læser mellem linierne?

Jeg har to kolleger på arbejde der har A6, jeg ved at de har haft
reparationer ud over service, men at disse reparationer ikke har været det
vilde. Der har været tale om udskiftning af varmeapparatet, udskiftning af
hjullejre (før man kunne forvente det), ny toppakning...... Men ellers er de
begge enormt glade for at der ikke er rustproblemer.

--
Tom



Allan F (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 05-03-07 21:06

Der kørte et par stykker som taxi i Odense for nogen år siden (med 180 Hk).
Motoren har en stor svaghed: Den kan ikke tåle at køre i tomgang i længere
tid. Ifølge SMC er problemet at oliepumpen ikke kan smøre topstykkerne
medmindre der er omdrejninger på. Det koster 2 nye topstykker a 23.000 kr
stykket pr. 60.000 km. Den samme motor med 150 Hk kørte i et utal af
passat'er med nøjagtig samme resultat. Jeg kørte heldigvis kun 1.9'erne.

Allan F


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45ec5ac1$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej gruppe.
>
> Jeg overvejer i øjeblikket, at købe mig en Audi A6 2,5 TDI fra midten af
> 90'erne. Derfor søger jeg nogen, der har erfaring med nævnte model, og
> meget gerne i udgaven som st.car, eller Avant, som Audi jo ynder at kalde
> deres model. Den model jeg søger, SKAL være den med 140 hk, da jeg mener
> den med 112-113 hk, er lidt undermotoriseret når der kommer en CV på. Jeg
> er helt klar over, at den er dyr at forsikre, men komforten i den gør, at
> jeg er villig til at betale det ekstra det koster, i forhold til den vi
> har nu.
>
> Hvad skal jeg være opmærksom på, ud over skader??
>
> Mvh
>
> Jesper



Morten Fruergaard (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-03-07 23:49

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1bc19$45ec787d$55da8339$29822@news.galnet.dk...
> Der kørte et par stykker som taxi i Odense for nogen år siden (med 180
> Hk). Motoren har en stor svaghed: Den kan ikke tåle at køre i tomgang i
> længere tid. Ifølge SMC er problemet at oliepumpen ikke kan smøre
> topstykkerne medmindre der er omdrejninger på. Det koster 2 nye topstykker
> a 23.000 kr stykket pr. 60.000 km. Den samme motor med 150 Hk kørte i et
> utal af passat'er med nøjagtig samme resultat. Jeg kørte heldigvis kun
> 1.9'erne.

Dette er for V6 og ikke for R5.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste