global opvarmning - bare ikke i min bil
Fra : Dak

Dato : 05-03-07 18:25

Modsat verdenen omkring min bil så har jeg bemærket at varmen i min bil ikke
blir glohed som den plejer. Så undre mig nu over om det har noget at gøre
med at jeg kunne lugte en benzinlugt i kabinen for nogen uger siden?
Varmeapparatet bliver fyldt med kølervæske som bliver opvarmet ikke? Eller
hvordan er det den er?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-07 18:31

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan er det den er?
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Har du tjekket om der er kølevæske på?

/HB

Fra : Gearløs

Dato : 05-03-07 18:39

> [...]
> Varmeapparatet bliver fyldt med kølervæske som bliver opvarmet ikke? Eller

Bliver bilen driftsvarm (85-90 grader C)? Hvis ikke er termostaten sikkert
defekt.

-Mathias

Fra : Peter Frost

Dato : 05-03-07 19:36

Da min DOHC ikke gav varme i kabinen var de mit varmeapperat der var stoppet
! Et nyt blev sat i :)

Da min DOHC lugtede af benzin, som alle andre Sierra jeg har haft, skiftede
jeg tanken, som på alle andre Sierra jeg har haft :)

Peter Frost

Fra : Brian Madsen

Dato : 05-03-07 20:11

Meget sjovt med de problemer.

Det er nøjagtig det samme på min Sierra 1.6cl - har ikke haft varme i 2 år
nu - og den lugter af benzin når jeg tanker den. Den bliver skrottet
imorgen - bedste billig-bil jeg har haft til dato.

Mvh.
B. Madsen

Fra : Kjeld

Dato : 05-03-07 21:47

Den der Sierra skal bare have et nyt varmelægme,
så prøv at se på benzinrøret og tankmåteren pumpen er i tanken på en med
indsprøjtning

--
Hilsen Kjeld
www.Bilsynspriser.DK

Fra : Peter Frost

Dato : 07-03-07 22:50

Hej Dak...

Jeg har en kammerat der har en tank liggende til en DOHC'er, med pumpte og
det hele... Den er larkeret, og rigtig pæn, stammer fra en tysk GT'er...

Er du intresseret ?

-Peter Frost

Fra : Dak

Dato : 08-03-07 10:27

> Jeg har en kammerat der har en tank liggende til en DOHC'er, med pumpte og
> det hele... Den er larkeret, og rigtig pæn, stammer fra en tysk GT'er...
>
> Er du intresseret ?

Ellers tak. Tror ikke det er benzintanken fordi så ville jeg havde kunne
lugte det når jeg havde fuldt tanken op osv. Desuden havde jeg tanken af i
sommers da jeg skulle skifte pakning på den og den så fin nok ud der.