/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fiat Stilo
Fra : Jesper


Dato : 04-03-07 20:14

Nu er afløseren så kommet - men hvorfor endte Stiloen egentlig som så
eklatant en fiasko ?
Har aldrig siddet bag rattet på en - men priserne er da fornuftige og
designet er skarpt og præcist.
Kører den dårigt ? Er den teknisk ustabil, eller røg den bare på at der
ikke er nogen der køber en fiat til over 150 K ?

--
Jesper

 
 
BT (04-03-2007)
Kommentar
Fra : BT


Dato : 04-03-07 20:39


"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.tooid9yscdhq1q@xn--stationr1-m3a...
> Nu er afløseren så kommet - men hvorfor endte Stiloen egentlig som så
> eklatant en fiasko ?
> Har aldrig siddet bag rattet på en - men priserne er da fornuftige og
> designet er skarpt og præcist.
> Kører den dårigt ? Er den teknisk ustabil, eller røg den bare på at der
> ikke er nogen der køber en fiat til over 150 K ?
>
> --
> Jesper

Vi havde en Fiat Stilo indtil for kort tid siden..
Vi har været meget glade for den. Både økonomi og køre egenskaber.
Desværre begyndte den med at få fejl med elektronikken. Fik skiftet
computeren ud. Den som ligge inde ved instrumenterne i kabinen, men også ude
i moterrummet..
Det hjalp kun i en kort periode, hvorefter problemer kom igen..
Efter salget har jeg hørt flere med samme problem.

Men det er ikke kun lige modellen Stilo, som har elektroniske problemer. Det
er Fiat generalt. (min erfaring)
Så vi er gået helt væk fra Fiat

/Brian



Brian (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-03-07 21:08

Jesper wrote:
> Nu er afløseren så kommet - men hvorfor endte Stiloen egentlig som så
> eklatant en fiasko ?

Pga. navnet IMO.

> Har aldrig siddet bag rattet på en - men priserne er da fornuftige og
> designet er skarpt og præcist.

Designet er helt klart en smagssag - jeg er vild med den 3 dørs, mens den 5
dørs ligner noget der ikke skulle have forladt tegnebrædtet.

> Kører den dårigt ? Er den teknisk ustabil, eller røg den bare på at
> der ikke er nogen der køber en fiat til over 150 K ?

Den fik jo drøje hug i motorpressen for at være alt for blød i undervognen,
hvilket ikke er helt forkert i forhold til de biler den skulle konkurrere
imod. Derudover har kvaliteten være noget ujævn - nogen kører bare, og andre
kører kun mellem hjemmet og værkstedet. Sidstnævnte gælder så for en del
mærker i disse år.

Jeg har en kammerat med en diesel Stilo - den motor er dælme lækker. Han har
så også fået den strammet lidt op, da han også synes der var lidt for meget
gyngehest. Jeg var selv tæt på at smide penge efter en Stilo Abarth på et
tidspunkt, men fik efter et besøg på et Fiat værksted kolde fødder. Man får
ellers suverænt meget for pengene i de biler.

Men ellers har du nok ret. Man er så vant til, at Fiat er bedst til de små
biler, at man holder sig til de "normale" mærker, hvis man vil have noget
over Fiat Panda størrelse.

/Brian



Lars Knudsen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 04-03-07 22:00

On Sun, 04 Mar 2007 20:14:23 +0100, "Jesper " <spam@me.com> wrote:

>Har aldrig siddet bag rattet på en - men priserne er da fornuftige og
>designet er skarpt og præcist.

Jeg prøvede en - for 5 år siden - hvor jeg skulle have ny firmabil. På
det tidspunkt kørte jeg i en Xsara1 Weekend 2.0 Exclusive.

Det var kun en prøvetur, men først og fremmest mener jeg bestemt at
huske at den var dyrere end en tilsvarende Citroën (dvs en anden
Xsara). For at holde prisen var den jeg prøvede ret tam motormæssigt.

Derudover husker jeg sæderne som dårligt (nærmest som bænke) og at jeg
i det store hele ikke fandt bilen tiltalende at køre/være i.

Jeg endte med en 1 år gammel Xsara2 VTS. Den var så lige hård nok i
undervognen, men den kørte bestemt godt.


** Lars


Hans Tosti Pedersen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 04-03-07 23:09

On 4 Mar., 20:14, "Jesper " <s...@me.com> wrote:
> Nu er afløseren så kommet - men hvorfor endte Stiloen egentlig som så
> eklatant en fiasko ?

Jeg har prøvet en, da jeg netop synes de er ret flotte og til nogle
særdeles konkurrencedygtige priser.

Men hvor den da bare kørte forfærdentligt. Styretøjet er utroligt dødt
og HELT uden feedback, og sæderne er formet så uheldigt, at jeg får
lændesmerter efter kort tid. Men den nye Bravo ser spændende ud!

--
HTP


Carsten (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 05-03-07 10:01

Jeg har en stilo (lidt endnu) så jeg kan måske ikke siges at være hel habil


Mit bedste bud er - ligesom du skriver - at den simpelthen faldt på
prisniveauet. Den var bare for højt prissat i forhold til den kvalitet som
folk forbinder med Fiat. Jeg æder ikke den med at de elektriske fejl (der
har ingen problemer været af den art på min) har påvirket salget så meget.
Vi kan nok alle blive enige om at f.eks. pug 307 i så fald skulle have solgt
en 5-10 stykker på landsplan

I givet fald at du og jeg har ret i ovenstående så ville bravo'en falde på
halen også. Jeg har kun lige set FDMs bud på en pris og den siger: starter
ved 200k. Hvis man ikke lige kan leve med den skrabede (lille motor) og
gerne vil have næste i rækken så taler vi 250k og så har du pludselig rigtig
mange alternativer i andre "kendt-for-kvalitet" mærker.

Carsten (Stilo i en måneds tid endnu)

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.tooid9yscdhq1q@xn--stationr1-m3a...
> Nu er afløseren så kommet - men hvorfor endte Stiloen egentlig som så
> eklatant en fiasko ?
> Har aldrig siddet bag rattet på en - men priserne er da fornuftige og
> designet er skarpt og præcist.
> Kører den dårigt ? Er den teknisk ustabil, eller røg den bare på at der
> ikke er nogen der køber en fiat til over 150 K ?
>
> --
> Jesper



Jesper (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 05-03-07 22:04


> pug 307
LOL - sikkert bagud, men den havde jeg ikke hørt før

> I givet fald at du og jeg har ret i ovenstående så ville bravo'en falde
> på
> halen også. Jeg har kun lige set FDMs bud på en pris og den siger:
> starter
> ved 200k. Hvis man ikke lige kan leve med den skrabede (lille motor) og
> gerne vil have næste i rækken så taler vi 250k og så har du pludselig
> rigtig
> mange alternativer i andre "kendt-for-kvalitet" mærker.

Tjaa - elsker at have ret, men forrige generation Bravo/Brava solgte jo
egentligt helt pænt uden at være knald tilbud. Fiats værksteder og
forhandlere her i DK har efterhånden et rigtig træls ry, men ellers er det
"kvalitetsforskellen" vist ikke så afgørende som den har været - så kørte
vi allesammen japanere. Istedet er Peugot de mest solgte og der kan Fiat
vist sagtens være med - efterhånden er selv de ringeste forholdvis
pålidelige.
Mon ikke mange efterhånden primært handler efter pris, image, funktion og
så pris igen.
Flere skriver her i tråden skriver, at Stiloen er blød i undervognen og
det spiller hvertfald ikke for en slæde, der gerne skulle spille lidt
italiensk Dario - er det også din oplevelse ?

--
Jesper

Carsten (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 06-03-07 11:53

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.toqh5qlgcdhq1q@xn--stationr1-m3a...
> Flere skriver her i tråden skriver, at Stiloen er blød i undervognen og
> det spiller hvertfald ikke for en slæde, der gerne skulle spille lidt
> italiensk Dario - er det også din oplevelse ?

Jeg må ærligt erkende at jeg bruger bilen som en morfar, så jeg kan vist
ikke lige udtale mig om bilens sportslige egenskaber. Jeg har ikke oplevet
at den skulle være "blød i undervognen", men det er måske fordi jeg ikke
helt ved hvad jeg skal "mærke" efter ?!
Stiloen var et bytte med en CBR 600 F4i, så sammenligninger til mit forrige
køretøj var ikke lige mulig

Carsten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste