/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Anmelde en privat?
Fra : Lars


Dato : 03-03-07 11:02

Hej.
Kan man anmelde en privat ved at tage nr pladen og ringe til politiet?
- og vi politiet gøre noget ved det?
vh Lars



 
 
Jan B. (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Jan B.


Dato : 03-03-07 12:59


"Lars" <None@None.None> wrote in message
news:45e94796$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej.
> Kan man anmelde en privat ved at tage nr pladen og ringe til politiet?
> - og vi politiet gøre noget ved det?
> vh Lars
>
Ja, du kan godt anmelde en lovovertrædelse.

Hvor vidt politiet vil gøre noget ved det, afhænger formentlig af
omstændighederne. Lå selv engang bag en bil på motorvejen fra Kolding til
Århus. Den var bogstavelig talt over det hele, og jeg kunne ikke afgøre om
det var druk eller ophæng/dæmpere, men faretruende så det ud, og jeg valgte
til sidst - mellem Kolding og Vejle - at ringe til politiet. Det gjorde jeg
så to gange yderligere, men da jeg forlod motorvejen ved Århus, var der ikke
sket noget, så...

Vh/Jan



Per Henneberg Kriste~ (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-03-07 15:00

Jan B. wrote:
> "Lars" <None@None.None> wrote in message
> news:45e94796$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hej.
>> Kan man anmelde en privat ved at tage nr pladen og ringe til
>> politiet? - og vi politiet gøre noget ved det?
>> vh Lars
>>
> Ja, du kan godt anmelde en lovovertrædelse.
>
> Hvor vidt politiet vil gøre noget ved det, afhænger formentlig af
> omstændighederne. Lå selv engang bag en bil på motorvejen fra Kolding
> til Århus. Den var bogstavelig talt over det hele, og jeg kunne ikke
> afgøre om det var druk eller ophæng/dæmpere, men faretruende så det
> ud, og jeg valgte til sidst - mellem Kolding og Vejle - at ringe til
> politiet. Det gjorde jeg så to gange yderligere, men da jeg forlod
> motorvejen ved Århus, var der ikke sket noget, så...

Det er mit indtryk at først når politiet spørger efter ens personnummer, så
begynder de at gøre noget ved det.

Formentlig af hensyn til evt. vidneudsagn.

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500



Jakob (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 03-03-07 13:11


"Lars" <None@None.None> skrev i en meddelelse
news:45e94796$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej.
> Kan man anmelde en privat ved at tage nr pladen og ringe til politiet?
> - og vi politiet gøre noget ved det?
> vh Lars
>

Problemet er jo også at det vil være dit ord mod vedkommendes. Med mindre
der er tale om beviser som f.eks spirituskørsel eller der generelt er andre
vidner.




Ukendt (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-07 13:43


> Kan man anmelde en privat ved at tage nr pladen og ringe til politiet?
> - og vi politiet gøre noget ved det?

Ja, men reaktionen afhænger af travlhed og lovovertrædelsens størrelse
(kaffe eller køre?) :)

Men snakkede med en taxa chauffør der så en køre over for rødt flere gange,
han ringede og medte ham. Et par timer efter ringede politiet så igen og
meddelte at han var snuppet med en promille på 2,6!

Men det er sgu svært. Står på en tankstation, og det er utroligt så mange
håndværkere der lige skal have en 6 pack eller to øl, gerne ½ Liter Tuborg,
til madpakken, eller turen hjem....

/SWP



mfn (03-03-2007)
Kommentar
Fra : mfn


Dato : 03-03-07 13:55


> Men snakkede med en taxa chauffør der så en køre over for rødt flere
gange,
> han ringede og medte ham. Et par timer efter ringede politiet så igen og
> meddelte at han var snuppet med en promille på 2,6!

Ahhhhh den tror jeg nu ikke på. Hvad i alverden skulle mandens promille rage
en eller anden taxachauffør? Desuden har de ikke svar på en evt. blodprøve
på "et par timer" - det tager typisk 1-3 uger at fastslå den. Desuden er
der vist også brudt en tavshedspligt hvis det skulle være sandt.



Møller (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 03-03-07 14:17


"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
news:45e9701f$0$843$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Men snakkede med en taxa chauffør der så en køre over for rødt flere
> gange,
> > han ringede og medte ham. Et par timer efter ringede politiet så igen og
> > meddelte at han var snuppet med en promille på 2,6!
>
> Ahhhhh den tror jeg nu ikke på. Hvad i alverden skulle mandens promille
rage
> en eller anden taxachauffør? Desuden har de ikke svar på en evt. blodprøve
> på "et par timer" - det tager typisk 1-3 uger at fastslå den. Desuden er
> der vist også brudt en tavshedspligt hvis det skulle være sandt.
>
Tro kan du gøre i moskeen.
Her skal du vide

Jeg ved ikke hvor du har din opfattelse fra, men den er forkert.
Her er ikke plads til diskussion!
Det rager mig at nogle køre rundt med en kraftig promille, hvorfor skulle en
taxachauffør så ikke også kunne optræde ansvarsbevist?
Svar på alkoholpromille i blodprøve kommer normalt under 2 timer fra
anholdelse! Personer der bliver anholdt på alkoholmistanke, skal stilles for
en dommer inden 24t. Men hvis der foreligger et resultat på en blodprøve,
bliver han blot sluppet ud og skal møde i retten senere.

Der er ikke fremkommet oplysninger der ikke er offentlig tilgængelig ved
retsmøder eller i døgnrapporten, så der er ingen brud på tavshedspligt, og
hvorfor skulle en spritbilist nyde særlig beskyttelse?

Møller




Finn Guldmann (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-03-07 14:26

Møller skrev:

> Svar på alkoholpromille i blodprøve kommer normalt under 2 timer fra
> anholdelse! Personer der bliver anholdt på alkoholmistanke, skal stilles for
> en dommer inden 24t. Men hvis der foreligger et resultat på en blodprøve,
> bliver han blot sluppet ud og skal møde i retten senere.
>
De tager to blodprøver, med en times mellemrum. Så kan de regne sig frem
til promillen i gerningsøjeblikket.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Kurt B. Andersen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 04-03-07 01:00


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:esbt0o$1mej$1@newsbin.cybercity.dk...
> Møller skrev:
>
>> Svar på alkoholpromille i blodprøve kommer normalt under 2 timer fra
>> anholdelse! Personer der bliver anholdt på alkoholmistanke, skal stilles
>> for
>> en dommer inden 24t. Men hvis der foreligger et resultat på en blodprøve,
>> bliver han blot sluppet ud og skal møde i retten senere.
>>
> De tager to blodprøver, med en times mellemrum. Så kan de regne sig frem
> til promillen i gerningsøjeblikket.
>
> --
> MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
> Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Du er desværre også dumpet
Der tages normalt kun 1 blodprøve, og den dømmes folk ud fra.
Der kan være særlige omstændigheder, hvor pgl. først anholdes efter kørslen,
og hvor det ved anholdelsen ikke med sikkerhed kan fastslåes, at pgl. ikke
har drukket efter kørslen, blive tale om at udtage yderligere en blodprøve.
Men det vil så være 2 timer efter. Ved at sammenligne de 2 blodprøver, kan
man lave forskellige beregninger og bl.a. konstatere om promillen er
stigende eller faldende.

Kurt



Finn Guldmann (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-03-07 08:13

Kurt B. Andersen skrev:
>>> Svar på alkoholpromille i blodprøve kommer normalt under 2 timer fra
>>> anholdelse! Personer der bliver anholdt på alkoholmistanke, skal stilles
>>> for
>>> en dommer inden 24t. Men hvis der foreligger et resultat på en blodprøve,
>>> bliver han blot sluppet ud og skal møde i retten senere.
>> De tager to blodprøver, med en times mellemrum. Så kan de regne sig frem
>> til promillen i gerningsøjeblikket.
> Du er desværre også dumpet
>
Som du da har travlt med at dumpe folk.

> Der tages normalt kun 1 blodprøve, og den dømmes folk ud fra.
> Der kan være særlige omstændigheder, hvor pgl. først anholdes efter kørslen,
> og hvor det ved anholdelsen ikke med sikkerhed kan fastslåes, at pgl. ikke
> har drukket efter kørslen, blive tale om at udtage yderligere en blodprøve.
> Men det vil så være 2 timer efter. Ved at sammenligne de 2 blodprøver, kan
> man lave forskellige beregninger og bl.a. konstatere om promillen er
> stigende eller faldende.
>
Det er muligt at det er lavet om.

Men der tages, i nok de fleste tilfælde, to prøver da nok de fleste
tilfælde er dem hvor politiet ikke tager folk "på hjul".

Og de gange jeg har været involveret i den slags fik jeg at vide at der
ville blive taget to prøver med en (1) times mellemrum.

Men måske de har fundet ud af at det giver størrere nøjagtighed ved at
vente en time mere med nr to prøve. Det ved jeg ikke.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Kurt B. Andersen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 04-03-07 22:29


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:esdrik$2gla$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
> Det er muligt at det er lavet om.
>
> Men der tages, i nok de fleste tilfælde, to prøver da nok de fleste
> tilfælde er dem hvor politiet ikke tager folk "på hjul".
>
> Og de gange jeg har været involveret i den slags fik jeg at vide at der
> ville blive taget to prøver med en (1) times mellemrum.
>
> Men måske de har fundet ud af at det giver størrere nøjagtighed ved at
> vente en time mere med nr to prøve. Det ved jeg ikke.
>
> --
Jeg må lige korrigere dig igen
I langt de fleste tilfælde hvor nogen sigtes for promille- eller
spirituskørsel tages der kun 1 prøve, idet langt de fleste tages på hjul.
Derudover er jeg nu blevet opmærksom på, at selv hvis der er tvivl om
efterfølgende indtagelse af alkohol, tages der nu kun 1 blodprøve.
Forskellen er bare, at den først tages 2 timer efter.
De fleste af dem, som anmeldes for spirituskørsel er rent faktisk ikke
påvirkede, men kører slingrende/usikkert af andre grunde.
Af dem som så rent faktisk er påvirkede, tages de fleste på hjul, hvorfor
der kun skal tages 1 blodprøve efter de normale regler.
Nu ved jeg ikke, hvordan du har været involveret i det, men ihvert fald de
sidste 30 år har 2 timers reglen været gældende, så nogen har måske bildt
dig noget ind. Men som anført ovenfor, er det nu ændret således at den
"første" blodprøve nu undlades og man tager kun prøven efter 2 timer.
Der findes bl.a. et cirkulære, hvor der omtales hvorledes udåndingsprøver
skal foretages, udtagelse af blodprøver m.m. samt på hvilket lovgrundlag, at
man kan gøre det.
Her kan man bl.a. læse følgende:
3.2. Blodprøver:

3.2.1. Blodprøve søges udtaget hurtigst muligt. Dette gælder hvad enten
sigtede er indbragt i tilslutning til kørslen eller først anholdes på et
senere tidspunkt.

3.2.2. Såfremt det på tidspunktet for sigtedes indbringelse ligger klart, at
der fundet spiritusindtagelse sted efter kørslen afslutning, eller dette
ikke med tilstrækkelig sikkerhed kan udelukkes, bør blodprøven dog tidligst
udtages 2 timer efter spiritusindtagelsens afslutning. Kan dette tidspunkt
ikke fastlægges, regnes de 2 timer fra anholdelsen af sigtede.

Samme regel gælder, når der foreligger flere adskilte kørsler med
mellemliggende spiritusindtagelse.

3.2.3. Blodprøven indsendes til undersøgelse ved Københavns Universitet,
Retsmedicinsk Institut. Dog indsendes blodprøver, som udtages fra afdøde
personer i Jylland eller på Fyn, til alkoholundersøgelse på henholdsvis
Århus Universitet, Retsmedicinsk Institut, og Odense Universitet,
Retsmedicinsk Institut.

Kuverten med blodprøven skal inden indsendelsen til retsmedicinsk institut
forsejles eller sammenhæftes med klemmer eller på lignende måde og forsynes
med klæbestrimmel med embedets stempel, således at strimmelen sidder over
klemmernes spidser.



Som du måske kan se under pkt. 3.2.2. udtages der nu oftest kun 1 blodprøve,
også selv om der er tvivl om efterfølgende spiritusindtagelse. Nu venter man
bare 2 timer med at tage blodprøven.

Så der må jeg også lige rette mig selv, angående metoden med at beregne om
promillen er stigende eller faldende. Den er man generelt gået bort fra, og
det var vist nok tilbage omkring 1997, hvor cirkulæret blev lavet om.

Hvis man skulle have lyst til at læse hele cirkulæret findes det på
www.retsinfo.dk

og det hedder

CIR nr. 11112 af 25/02/1997



Kurt



Kurt B. Andersen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 04-03-07 00:57


"Møller" <post.spam@ok.dk> skrev i en meddelelse
news:45e97530$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Tro kan du gøre i moskeen.
> Her skal du vide
>
> Jeg ved ikke hvor du har din opfattelse fra, men den er forkert.
> Her er ikke plads til diskussion!
> Det rager mig at nogle køre rundt med en kraftig promille, hvorfor skulle
> en
> taxachauffør så ikke også kunne optræde ansvarsbevist?
> Svar på alkoholpromille i blodprøve kommer normalt under 2 timer fra
> anholdelse! Personer der bliver anholdt på alkoholmistanke, skal stilles
> for
> en dommer inden 24t. Men hvis der foreligger et resultat på en blodprøve,
> bliver han blot sluppet ud og skal møde i retten senere.
>
> Der er ikke fremkommet oplysninger der ikke er offentlig tilgængelig ved
> retsmøder eller i døgnrapporten, så der er ingen brud på tavshedspligt, og
> hvorfor skulle en spritbilist nyde særlig beskyttelse?
>
> Møller
>
>
Når man skriver ovenstående, så burde man sætte sig ind i reglerne først,
eller kende nogen som kender reglerne, for ovenstående er en gang vrøvl fra
ende til anden.
Når en person stoppes blæses der i alkometer som viser et eller andet, som
normalt vil ligge meget tæt på det, som blodprøven viser.
Blodprøven sendes til Retsmedicinsk Institut og der går fra normalt 2-4
uger, inden resultatet foreligger.
Så det kan under ingen omstændigheder foreligge inden for 2 timer.
I hastende tilfælde (typisk udlændinge) kan prøven foreligge inden for ca. 1
døgn.
Personer der anholdes på mistanke om spirituskørsel skal ikke fremstilles
for en dommer inden for 24 timer. Så snart blodprøven er udtaget og
afhøringen er afsluttet løslades de, og alt efter promillens størrelse vil
de efterfølgende få en tilkendegivelse med deres straf eller blive indkaldt
til et retsmøde. Det afhænger af sanktionspåstanden, om det bliver
tilkendegivelse eller retsmøde.

Hvis du er jurastuderende, må jeg desværre meddele, at du er dumpet.
Jurauddannet kan du umuligt være ud fra ovenstående

Kurt



Møller (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 04-03-07 16:48


"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message
news:45ea0b47$0$2963$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Hvis du er jurastuderende, må jeg desværre meddele, at du er dumpet.
> Jurauddannet kan du umuligt være ud fra ovenstående

Rart med en kyndig på siden.

Møller



Finn Guldmann (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-03-07 14:21

mfn skrev:
>> Men snakkede med en taxa chauffør der så en køre over for rødt flere
> gange,
>> han ringede og medte ham. Et par timer efter ringede politiet så igen og
>> meddelte at han var snuppet med en promille på 2,6!
> Ahhhhh den tror jeg nu ikke på. Hvad i alverden skulle mandens promille rage
> en eller anden taxachauffør? Desuden har de ikke svar på en evt. blodprøve
> på "et par timer" - det tager typisk 1-3 uger at fastslå den. Desuden er
> der vist også brudt en tavshedspligt hvis det skulle være sandt.
>
Det er vores arbejdsplads. Hvad ville du sige til, hvis du arbejder på
et kontor eller i en butik, at jeg lå og kørte rundt der på en knallert
i beruset tilstand?

Desuden tager det kun nogle sekunder at få svaret fra et pust i en
ballon. Viser den at der er noget at komme efter er det de tager blodprøver.

Og så har jeg, som taxichauffør, selv brugt at anmelde formodede
spritbilister. (Den ene gang var politiet lidt for langsom, for havde de
proppet en ballon i munden på manden da han kom for at hente konen (det
var hende jeg havde anmeldt, og som de havde bragt på stationen) kunne
de havde fået to på en gang.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Ukendt (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-07 14:52


> Ahhhhh den tror jeg nu ikke på. Hvad i alverden skulle mandens promille
> rage
> en eller anden taxachauffør? Desuden har de ikke svar på en evt. blodprøve
> på "et par timer" - det tager typisk 1-3 uger at fastslå den. Desuden er
> der vist også brudt en tavshedspligt hvis det skulle være sandt.

Tager ikke lang tid at få svar fra et pust...

Tjaa.. Jeg ville ikke nyde at en spritbilist kører overfor rødt og rammer
mig.

Og så synes jeg det er fint nok at anmelderen lige får respons, istedet for
at desperat tjekke avisen næste dag, for hvem den spritbilist har ramt...


/Swp



Per Henneberg Kriste~ (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-03-07 15:02

mfn wrote:
>> Men snakkede med en taxa chauffør der så en køre over for rødt flere
>> gange, han ringede og medte ham. Et par timer efter ringede politiet
>> så igen og meddelte at han var snuppet med en promille på 2,6!
>
> Ahhhhh den tror jeg nu ikke på. Hvad i alverden skulle mandens
> promille rage en eller anden taxachauffør?

Jeg har personligt meldt en bil, der kørte sidespejlene af en anden bil.
Efter en kort jagt endte den i en mur med strømmerne lige i hælene.

Strømerne ringede til mig og fortalte at nummerpladerne var stjålet fra
moderen til chaufførens kammerat.

Spørg mig ikke hvad det ragede mig. Jeg fik oplysningerne!

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500



Mogens... (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-03-07 13:53

"Lars" <None@None.None> skrev i en meddelelse
news:45e94796$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Kan man anmelde en privat ved at tage nr pladen og ringe til politiet?
> - og vi politiet gøre noget ved det?

Ja, hvis der er kød på anmeldelsen. Jeg har en medarbejder, som
en dag blev truet med en pistol, fordi han ikke rykkede hurtigt nok
ind til højre på motorvejen - efter en overhaling. Medarbejderen
greb knoglen og ringede til strømmerne, som påbaggrund af num-
merpladens oplysninger kørte til pistolmandens adresse og anhold-
te ham !



Leonard (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 03-03-07 17:18

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> wrote:

>Ja, hvis der er kød på anmeldelsen. Jeg har en medarbejder, som
>en dag blev truet med en pistol, fordi han ikke rykkede hurtigt nok
>ind til højre på motorvejen - efter en overhaling. Medarbejderen
>greb knoglen og ringede til strømmerne, som påbaggrund af num-
>merpladens oplysninger kørte til pistolmandens adresse og anhold-
>te ham !

Hvorlang tid fik du?

--
Leonard

Mogens... (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-03-07 17:20

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:ss7ju21elgp5i38q3s6f3ae17ssakkhumi@4ax.com...

> Hvorlang tid fik du?

Jeg kender ikke dommen - men pistolmanden blev...



Mogens... (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-03-07 17:21

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:WehGh.35616$E02.13960@newsb.telia.net...

> Jeg kender ikke dommen - men pistolmanden blev...

....buret inde med det samme...



Leonard (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 03-03-07 17:27

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> wrote:

>> Hvorlang tid fik du?
>
>Jeg kender ikke dommen - men pistolmanden blev...

Undskyld, jeg glemte en smiley
- med slet skjult antydning til at du fremtræder som en af de ivrigste
fortalere for at holde til højre og at det derfor kunne være dig, der
var blevet træt af en langsom venstrebane rytter ...

.... men indrømmet, mit indtryk er ikke at du er så temperamentsfuld at
du ligefrem truer de sløve i trafikken ...

--
Leonard

Mogens... (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-03-07 17:37

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b8ju2tc2m7i0rt7uke07p7e201bhjcegr@4ax.com...

> Undskyld, jeg glemte en smiley

I know, men nu valgte jeg blot en kølig stil denne gang :)

> - med slet skjult antydning til at du fremtræder som en af de ivrigste
> fortalere for at holde til højre

Det er klart, idet jeg er hurtigere på motorvejen end gennemsnittet...
Kørte over Fyn igår ved 18-tiden - ringere bilister skal man dælme
lede længe efter. Højre vognbane var generelt fri og en overgang holdt
man helt stille i venstre bane, mens vi gled forbi med rimelig fart i højre.
Gosh !

>og at det derfor kunne være dig, der var blevet træt af en langsom
> venstrebane rytter ...

OK - hvad ville der ske, hvis nu man gjorde trickte med en vandpistol?

> ... men indrømmet, mit indtryk er ikke at du er så temperamentsfuld at
> du ligefrem truer de sløve i trafikken ...

Nej, jeg anvender enten en lakonisk "thumbs up eller rysten på hovedet



Martin Bak (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 03-03-07 18:21


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:IuhGh.35621$E02.13913@newsb.telia.net...
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4b8ju2tc2m7i0rt7uke07p7e201bhjcegr@4ax.com...
>
> OK - hvad ville der ske, hvis nu man gjorde trickte med en vandpistol?
>

Det ville være at betragte som trusler idet den "truede" jo ikke automatisk
kunne vide at der ikke var tale om en ægte pistol. Jeg tror det ville betyde
en tur i brummen..

Martin



Henning (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 03-03-07 16:33

On Sat, 3 Mar 2007 11:02:02 +0100, "Lars" <None@None.None> wrote:

>Hej.
>Kan man anmelde en privat ved at tage nr pladen og ringe til politiet?
>- og vi politiet gøre noget ved det?

Tjo, når du har taget nummerpladen, eventuelt begge, vil han sikkert
blive stoppet på et eller andet tidspunkt


Lars (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 03-03-07 17:49

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
> Tjo, når du har taget nummerpladen, eventuelt begge, vil han sikkert
> blive stoppet på et eller andet tidspunkt

Mange tak for jeres svar.... det blev til god læsning
vh Lars



MikLarsen@gmail.com (03-03-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 03-03-07 18:00

On 3 Mar., 17:36, "Mogens..." <nyhedsgrupper FJER...@jubii.dk> wrote:

> Det er klart, idet jeg er hurtigere på motorvejen end gennemsnittet...
> Kørte over Fyn igår ved 18-tiden - ringere bilister skal man dælme
> lede længe efter. Højre vognbane var generelt fri og en overgang holdt
> man helt stille i venstre bane, mens vi gled forbi med rimelig fart i højre.
> Gosh !

Dette er en helt normal opførsel på Fyn og jeg har endnu ikke fundet
ud af hvorfor det går galt der hver gang. Men sært er det.

Mikael


Jørgen M. Rasmussen (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-03-07 20:17


<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Dette er en helt normal opførsel på Fyn og jeg har endnu ikke fundet
ud af hvorfor det går galt der hver gang. Men sært er det.

Det gælder på hele E20, og skyldes de mange lastbiler og håndværkerbiler.
Tilbringer et par timer der dagligt: Folk vil ikke "låses fast" bag en
lastbil, for ingen giver plads for at hjælpe dem ud. SLET IKKE
håndværkerbilerne, som vil gerne køre hurtigt, men de tager en "krig" om at
komme op i fart efter nedbremsning. I mellemtiden hvorfor holde til højre?
;).



Mogens... (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-03-07 20:27

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45e9c9bb$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det gælder på hele E20, og skyldes de mange lastbiler og håndværkerbiler.
> Tilbringer et par timer der dagligt: Folk vil ikke "låses fast" bag en
> lastbil, for ingen giver plads for at hjælpe dem ud. SLET IKKE
> håndværkerbilerne, som vil gerne køre hurtigt, men de tager en "krig" om
> at komme op i fart efter nedbremsning. I mellemtiden hvorfor holde til
> højre?

Ja, det forstår man ikke. Jeg "udnytter" hver en chance for at ligge i
højre vognbane, og man kan se, at den forankørende venstrebilist
søger febrilsk i bakspejlet efter een. Jeg gør det, fordi man om mu-
ligt SKAL ligge i højre vognbane - og fordi det øger mit synsfelt og
dermed tid til reaktion betragteligt !



Jørgen M. Rasmussen (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-03-07 21:31


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:UZjGh.35639$

.. Jeg gør det, fordi man om mu-
> ligt SKAL ligge i højre vognbane - og fordi det øger mit synsfelt og
> dermed tid til reaktion betragteligt !
Nu bliver dit synsfelt ikke større af at det bliver fyldt op af 46 t. gl.
jern ;). De lastbiler har en sjælden evne til at holde en afstand, ~200 m.,
så en presset Vito, VWtransporter, Ducato ikke kan overhale inden du hænger
i r.. af den næste lastbil, ergo du bliver i venstre spor til der bliver
plads i rækken af lastbiler. Hvis skyld det er, ved jeg ikke, hønen el.
ægget kom først?, men det er mønsteret.



Mogens... (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-03-07 21:54

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45e9db02$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu bliver dit synsfelt ikke større af at det bliver fyldt op af 46 t. gl.
> jern

Skriver jeg ikke noet om !

> De lastbiler har en sjælden evne til at holde en afstand, ~200 m., så en
> presset Vito, VWtransporter, Ducato ikke kan overhale inden du hænger i
> r.. af den næste lastbil, ergo du bliver i venstre spor til der bliver
> plads i rækken af lastbiler. Hvis skyld det er, ved jeg ikke, hønen el.
> ægget kom først?, men det er mønsteret.

Aner det ikke - jeg er gået forbi for længst på een eller anden måde



Finn Guldmann (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-03-07 23:14

MikLarsen@gmail.com skrev:
>> Det er klart, idet jeg er hurtigere på motorvejen end gennemsnittet...
>> Kørte over Fyn igår ved 18-tiden - ringere bilister skal man dælme
>> lede længe efter. Højre vognbane var generelt fri og en overgang holdt
>> man helt stille i venstre bane, mens vi gled forbi med rimelig fart i højre.
>> Gosh !
> Dette er en helt normal opførsel på Fyn og jeg har endnu ikke fundet
> ud af hvorfor det går galt der hver gang. Men sært er det.
>
Det er den bro i den anden ende der gør det. Det er blevet for nemt for
dem at lære af dem på Djævleøen.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Ukendt (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-07 01:03


>Dette er en helt normal opførsel på Fyn og jeg har endnu ikke fundet
>ud af hvorfor det går galt der hver gang. Men sært er det.

Det er alle de skide køwenhavnere.... Samt manglende 3. spor... Derved
diverse naturfonde "uha nej, ikke en motorvej, og da slet ikke en motorvej
uden kø... ".... Asfalter dog alle grønne arealer, så vil alle seriøse
bilister og os med høfeber få de meget bedre.....


/SWP



Christian B. Andrese~ (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-03-07 09:49

On 3 Mar., 13:42, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:
> Men det er sgu svært. Står på en tankstation, og det er utroligt så mange
> håndværkere der lige skal have en 6 pack eller to øl, gerne ½ Liter Tuborg,
> til madpakken, eller turen hjem....

Det er så sådanne håndværkere som jeg 3 gange har ringet om, alle 3
gange stoppet med for meget sprut i blodet.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste